Jump to content

Förbättra texten i Subtitle Workshop/VLC?


RavenE
 Share

Recommended Posts

Nu när vi ändå är i det här med snack om att fixa undertext, kan någon länka till en bra guide som steg för steg berättar hur man får skiten att funka? Blir totalt galen, när jag försöker få in en undertext i en film så kommer det upp en gång i början. En enda gång har undertexten hängt med under en hel film, och det var under Saw 2 och den låg två minuter efter, mer eller mindre. Har aldrig lyckats få en undertext-fil att fungera i nåt program, men när jag undersökt dom i Subtitle Workshop har dom fungerat superduper felfritt.

Tack på förhand! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när vi ändå är i det här med snack om att fixa undertext, kan någon länka till en bra guide som steg för steg berättar hur man får skiten att funka? Blir totalt galen, när jag försöker få in en undertext i en film så kommer det upp en gång i början. En enda gång har undertexten hängt med under en hel film, och det var under Saw 2 och den låg två minuter efter, mer eller mindre. Har aldrig lyckats få en undertext-fil att fungera i nåt program, men när jag undersökt dom i Subtitle Workshop har dom fungerat superduper felfritt.

Tack på förhand! ;)

Vet du vad.. Lär dig det engelska språket bättre. LÄR dig förstå engelska i olika former och dialekter.

En film utan text är 100 gånger bättre än en med text.

Du missar halva nöjet i en film när du sitter och glor i nederkanten på bilden under hela filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du vad.. Lär dig det engelska språket bättre. LÄR dig förstå engelska i olika former och dialekter.

En film utan text är 100 gånger bättre än en med text.

Du missar halva nöjet i en film när du sitter och glor i nederkanten på bilden under hela filmen.

Jag är duktig på engelska, ja. Jag kan engelska, ja. Men har bröder som inte är så duktiga på engelska, nej. Iochmed att dom aldrig tar ut tummen ur arslet så lär dom sig aaldrig nånting på egen hand, så dom kommer jämnt till mig (Hela familjen kommer till mig när dom vill ha hjälp) och ber om hjälp. Kollar mycket film med mina polare som är köpta i Thailand = Ingen svensk text eller tal. men som sagt, mina bröder suger på engelska.

Tack Mr.Dumbom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...