Jump to content

Mest skrämmande filmen


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fanns inte den stackarn på riktigt?

Jo, han fanns på riktigt. Levde på 1800-talet. Men se filmen om honom! Den är riktigt obehaglig ibland. Både om man ser på hur han såg ut, och framförallt hur han blev behandlad! Jag fick mardrömmar...

Här är en bild hur han skulle sett ut om han inte hade haft den där sjukdomen:

13299_737967_0.jpg

Alltså, filmen är väldigt gripande!

Edit: Han dog i sömnen. Han kunde inte sova på vanligt sätt egentligen, men då han gjorde det bröt iaf hans nacke pga av hans stora huvud.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på Battle Royale idag, inte läskig men hemsk! Man tänker ju inte på det så mycket först, men senare så tänkte jag "Dom har ju gått i samma klass, och nu är dom dödade". Att i början bli utrustad med ett kastrullock, då tyckte jag det bara var bizarrt. Den hemskaste scenen i filmen var med matförgiftingen i fyrtornet. att det gick så fel och så dör allihopa, och den sista begår självmord.

Ska se tvåan idag eller på söndag. Tänker inte avslöja handlingen då man på så sätt får reda på vem som vann i första fimen, då han är med där också, om ni inte sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppade till några gånger när jag såg The Descent, eller Instängd som den heter på svenska.

Själv hade jag höga förhoppningar på den, men tyckte den var skitfjantig.

Den amerikanska verisionen av The Ring skrämde faktiskt upp mig rejält.

Zelda från Jurtjyrkogårdenskrämde mig rätt mycket också.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, han fanns på riktigt. Levde på 1800-talet. Men se filmen om honom! Den är riktigt obehaglig ibland. Både om man ser på hur han såg ut, och framförallt hur han blev behandlad! Jag fick mardrömmar...

Här är en bild hur han skulle sett ut om han inte hade haft den där sjukdomen:

13299_737967_0.jpg

Alltså, filmen är väldigt gripande!

Edit: Han dog i sömnen. Han kunde inte sova på vanligt sätt egentligen, men då han gjorde det bröt iaf hans nacke pga av hans stora huvud.

Så det är inte han som är otäck i filmen i alla fall.

Haha, kom på att jag såg en skräckkomedi när jag var i sexårsåldern. En man hade sin döda fru i garderoben, och när en polis öppnar den tittar fruns ruttna ansikte fram. Sen börjar mannen dansa med liket också. Jag minns att jag hade bilden av den döda frun framför ögonen när jag skulle sova i mer en ett år efter det. :D Skulle vara kul att se filmen igen, man skulle nog inte tycka att det var lika obehagligt nu. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Room 6 är rätt läskig, iaf om man sitter mörkt och får den där skräck stämningen så är den läskig på slutet. Sen såg jag e film på tv6 nyligen som handlade om en Tandfé som dödade folk typ , kom inte ihåg vad den hette men den va oxå lite läskig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den japanska Darkwater var lite kuslig. Blair Witch bara första gången jag såg den när jag var tio. The Ring med, första gången, sen var den mest töntig. Men vilka minnen... Jag och Siana och några andra satt inkurade i ett hörn och jag var den ende som inte blundade genom halva filmen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nån som var lite småläskig innan, "Midsommar" hette den, en dansk film =) Sen är ju, som någon sa, "Besökarna" rätt läskig .. "Stay Alive" är inte så läskig alls , sen va det någon som nämnde om en tandfé film, kan det vara "Darkness Falls"? Den är rätt läskig första gången typ om man ser den på kvällen/natten =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...