Jump to content

RC-topicen!


VickeX
 Share

Recommended Posts

Tjenare. TÄnkte att vi kunde snacka radiostyrt nu. Börjar ju bli dags nu när sommaren kommer :wub:

Själv har jag ingen bra radiostyrd manick men funderat på att köpa en..

Vad tror ni?

Funderar på dessa:

Nikko Dragon

Grym buggy-bil som kan dra iväg i hela 26 km/h! Endast de riktigt våghalsiga har modet att ratta en sådan här kärra. Tack vare superfjädring och en flexibel stötfångare kan du köra race på gräsmattor, asfalt etc utan att din bil kvaddas vid första krasch. Du har maximal kontroll över fordonet tack vare ett 2-kanals digitalt proportionellt styrsystem. Skala 1:12. Längd 45 cm. Drifttid upp till 20 min. Drivs med 7,2V NiMH laddbart batteri och 1 st 9V-batteri. Lev inkl batterier och laddare.

Pris: 1299 kr

Nikko F150 Flame

Glödhet värsting! Eldflammorna må vara målade på karossen, men när du far fram med detta monsteråk är det inte långt till att gnistor flyr och gummi bränns. Damm yr garanterat! Utöver storleken och hastigheten finns andra fördelar som flerstegsgas och stötdämpare. Denna bil gör dig garanterat tuffare än de flesta i grannskapet. Skala 1:10. Kommer i 2 frekvenser. Topphastighet 16 km/h. Längd 48 cm. Drivs med 9,6V NiMH laddbart batteri (art: 510047) och 1 st 9V-batteri. Drifttid upp till 20 min. Lev inkl batteri och batteriladdare.

Nyckelfunktioner

- Toppfart 16 km/h

- Laddbara batterier och laddare

- Längd 48 cm

Pris: 799 kr

Yinrun R/C Bil

En riktigt avancerad bil för sin prisklass! Flera tuffa finesser gör denna racer extra kul att ratta. T.ex. sänks farten automatiskt vid fullt rattutslag, så att du inte voltar när du kniper de där riktigt skarpa kurvorna! Längd 17,5 cm. Skala 1:24. Finns i två frekvenser. Drivs med 4 st R6-batterier samt 1 st 9V-batteri.

Pris: 99 kr

Billigt, någonting att testa?

Annars: Snacka på!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, minns min gamla RC... Den använde sex AA-batterier, som varade i kanske 20 minuter!

Vet ni var man kan hitta sånna där Jetflyg-RC?

Moj det är lite irriterande. Men jag har inte använt annat än det så. Om jag köper en. Hur kommer jag igång? Vist är Monstertruks bäst? Enligt mig iaf för då kan man köra överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...