Jump to content

Favorit spel - alltime


Mervin
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm, detta är svårt för när det gäller PSOne och PS2 så äger Final Fantasy. Så på dem skriver jag både ett FF och vilket spel om man inte räknar FF.

PC: Crusader: No Remorse

PSOne: Final Fantasy VII (Resident Evil 2)

PS2: Final Fantasy X (Grand Theft Auto: San Andreas)

XBox: HALO

XBox 360: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Game Cube: Resident Evil 4

DreamCast: Resident Evil Code: Veronica

NES: Super Mario Bros. 3

Super Nintendo: Teenage Mutant Hero Turtles IV: Turtles in Time

Sega Mastersystem: Wonderboy in Monsterland

Sega Megadrive: Sonic the Hedgehog

Gameboy: DuckTales

Absoluta Favorit av alla dem så ligger Final Fantasy VII väldigt högt, antagligen mycket sentimentalitet samt de faktum att FF spelen tar mycket plats i ens hjärta.

Men om jag inte ska räkna med dem så blir mitt ABSOLUTA favorit spel "HALO" för det kan jag verkligen spela hur många gånger jag vill. Crusader: No Remorse är också ett jag kan spela om hur många gånger som hellst och var min absoluta favorit före HALO (Och gav mig mitt namn).

Men som sagt: Absoluta Alltime favorite: HALO

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SNES: Prince of Persia/Gekitou Burning Pro Wrestling/Earthbound

PoP är kul, om man inte hamnar på nåt ställe när man ska hoppa och inte kommer över, riktigt äckligt jobbigt igentligen. Underhållande. GBPW, väldigt enkelt gjort och utråkande spel igentligen, men det är så förtjusande, precis som sex och samlevnad. Ju mer man kör det, desto svårare får man att sluta. Earthbound är ett av dom härligaste RPG jag nånsin spelat, jag grät och var deppig i två dar efter att jag hade klarat ut det och saknade det. Och utan att fuska också. Det går inte at rangordna dom här tre spelen, dom är skönast av alla.

PS2: GTA:SA

Orkar inte motivera ett spela dom flesta av oss spelar/spelat.

PC: Ejay!! Seriöst: No One Lives Forever

NOLF tog mitt hjärta med sig i olyckan med den trasiga disk 2 skivan som hände idag. Jag kom för alltid sakna det. R.I.P NOLF :'( . Jag älskar FPS somm fungerar på min gammla dator.

Japp, jag spelar mycket SNES. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...