Jump to content

Hagamannen


spajdermän
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man kan inte grunda det på att han var psyksikt sjuk som en slags ursäkt.

"Jag blev våldtagen för 2 år sedan, men han som våldsförde sig på mig var psykiskt sjuk så jag tog inte så hårt på det"

Nej.

Så det faktum att han inte kunda kontrollera sig själv under dessa överfall betyder absolut ingenting för dig?

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det faktum att han inte kunda kontrollera sig själv under dessa överfall betyder absolut ingenting för dig?

Det han menar är (även om han inte vet det) att det som hänt är lika hemskt oavsett vem som gjorde det och varför.

Tycker inte att han ska straffas för någonting, är egentligen emot all form av bestraffning men jag tycker att han ska få vård för det är vad han behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skicka honom till Guantanamo, så han blir förnedrad, och får vänta i fem år innan han sätts inför domstol (han har redan då avtjänat ett längre straff än vad han skulle få i Sverige).

Eller så kan man alltid skicka honom till franska främlingslegionen.

Där får han nackskott om han inte klarar varje träningspass!

Hade det varit för 40 år sen hade jag sagt: skicka honom till Gulag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå, är du för att psykist sjuka människor som begått vidriga dåd ska gå utom straff? Bara för att dom är psykist sjuka? Det är ingen ursäkt tycker jag, det är just sånt där vi måste skärpa.

Nej absolut inte. Jag tycker precis som du att det är hemskt. Men ett straff gör inte personen bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej absolut inte. Jag tycker precis som du att det är hemskt. Men ett straff gör inte personen bättre..

Ett straff avskräcker många från att göra om det dem gjort samt kan göra det enklare för den utsatta att acceptera det som hänt om den vet att den som gjort något får sitt straff.

förklara nu för mig på vilket sätt du tycker att detta är dåligt och hur du kan vara imot detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amputera armar och ben, bind fast honom i en isoleringscell där han bara kan äta via ett sugrör och låt han inte träffa människor på sisådär 50 år. Det vore allt ett straff det... Men om han är psykiskt störd är det vård som gäller.

Kan dock inte låta bli att tycka synd om hans familj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns nog inte nån på nåt fängelse som skulle vara"snäll" mot han. Han skulle få hur mycket stryk som helst på vilket fängelse man än satte honom (kanske värre i Sverige där man vet exakt VAD han har gjort).

Alla våldtäktsmän har det väldigt, väldigt jobbigt i fängelse.

Folk i Svenska fängelsen har inte en blekaste om vad folk gjort mot andra folk om dom inte berättar det för dom.

Dom vet nog knappt vem hagamannen är där inne i fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...