Jump to content

Hagamannen


spajdermän
 Share

Recommended Posts

Grejen är att även om han får hjälp kan han med all säkerhet inte bli normal, så fungerar det inte. Tror man det, DÅ är man jävligt naiv. Om man tror att en psykopat bara kan läggas in och få vård rakt uppochner och sedan bli "normal" och traska rakt ut i samhället. Bara sådär. Det är inte bara osannt, det är också helt fel.

För första gången håller jag faktiskt med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Grejen är att även om han får hjälp kan han med all säkerhet inte bli normal, så fungerar det inte. Tror man det, DÅ är man jävligt naiv. Om man tror att en psykopat bara kan läggas in och få vård rakt uppochner och sedan bli "normal" och traska rakt ut i samhället. Bara sådär. Det är inte bara osannt, det är också helt fel.

Vad är problemet? Det finns massor med tillfrisknade psykotiska personer i sverige, varför skulle hagamannen vara annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är att även om han får hjälp kan han med all säkerhet inte bli normal, så fungerar det inte. Tror man det, DÅ är man jävligt naiv. Om man tror att en psykopat bara kan läggas in och få vård rakt uppochner och sedan bli "normal" och traska rakt ut i samhället. Bara sådär. Det är inte bara osannt, det är också helt fel.

Ja, men VARFÖR, om du nu vet så jävla mycket om denna Hagamannen: Ring till tidningar, ring till vårdcentraler och SNACKA MED DOM om att det inte funkar.

Du borde tjäna mycket pengar på det.

Själv tror jag att psykvård fungerar, och om dom sitter i ett iskallt fängelse, med kuken avskärd som ni vill att han ska få, så vill han nog förstöra människosläktet ännu mer än det han gjorde.

Det är det som får folk att döda/våldta mer, dom blir provecerade. Är dom bara lugn, får någon att prata med, sitta i ett psykhus så skulle han säkert må BÄTTRE, än om han kom från ett fängelse.

@Random: Ja det gör det.

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha  B) 

Är du seriös? Han kunde inte hjälpa det han gjorde? Det är inte någon jävla maskin vi pratar om.

Har du pratat med en sinnesjuk? Vet du hur dom mår? Han kände sig som två personer, schizo, du vet.

Ena personen var elak, andra var glad.

Därför han kunde hålla masken och kunna gå till jobbet, va med sin fru och barn fast han våldtog flickor på kvällen.

Tänk på det.

@Mikolan: Glömt bort vad det hette så jag drog till med Schizo. :wacko:

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha  B) 

Är du seriös? Han kunde inte hjälpa det han gjorde? Det är inte någon jävla maskin vi pratar om.

Om du inte är påläst i psykologi kan du strunta i att försöka argumentera i denna diskussion.

En psykisk persson kan inte ställas fullt ansvarig för sina handlingar, eftersom dem inte har full kontroll över sitt handlande.

EDIT: pKz schizofreni är iof inte multipla personlighter, men I get your point :wacko:

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men VARFÖR, om du nu vet så jävla mycket om denna Hagamannen: Ring till tidningar, ring till vårdcentraler och SNACKA MED DOM om att det inte funkar.

Du borde tjäna mycket pengar på det.

Själv tror jag att psykvård fungerar, och om dom sitter i ett iskallt fängelse, med kuken avskärd som ni vill att han ska få, så vill han nog förstöra människosläktet ännu mer än det han gjorde.

Det är det som får folk att döda/våldta mer, dom blir provecerade. Är dom bara lugn, får någon att prata med, sitta i ett psykhus så skulle han säkert må BÄTTRE, än om han kom från ett fängelse.

@Random: Ja det gör det.

Du tycker alltså inte heller att han förtjänar fängelse? Du tycker oxå att han ska fri ut i samhället efter lite "vård"?

Hur vore det om offren skulle få lite vård istället? Frågan är om det skulle hjälpa? Kanske litegrann. Men deras liv är förstörda för alltid. Och det är det som får mig att vilja se honom själv ruttna bort.

Ska det fungera som något ultimatum? Provocera mig inte, jag är "psyksjuk" och om ni gör det så kommer jag att våldta och mörda folk. Bara så att ni vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte är påläst i psykologi kan du strunta i att försöka argumentera i denna diskussion.

En psykisk persson kan inte ställas fullt ansvarig för sina handlingar, eftersom dem inte har full kontroll över sitt handlande.

EDIT: pKz schizofreni är iof inte multipla personlighter, men I get your point B)

Okej så det är något magiskt och mysigt som styr hans beteende?

BTW vem fan är INTE en psykisk person? :S

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tycker alltså inte heller att han förtjänar fängelse? Du tycker oxå att han ska fri ut i samhället efter lite "vård"?

Hur vore det om offren skulle få lite vård istället? Frågan är om det skulle hjälpa? Kanske litegrann. Men deras liv är förstörda för alltid. Och det är det som får mig att vilja se honom själv ruttna bort.

Ska det fungera som något ultimatum? Provocera mig inte, jag är "psyksjuk" och om ni gör det så kommer jag att våldta och mörda folk. Bara så att ni vet.

Nej, han ska få fängelse, och VÅRD efter/under/före fängelset.

Förstörda för alltid? Jag har en kompis, som har en kompis, som blev våldtaget, GROVT, hon behövde ingen vård. Så fort dom fick tag i han så var hon inte rädd nå mer. Hon kan gå ute på kvällarna själv, utan och vara rädd. Fast hon kanske har starkt psyke, vad vet jag.

Mörda? Mördade Hagamannen? Ah, något nytt.

Nej, han ska inte få bli "utsläppt" efter 3 år, utan han ska sitta där inne LÄNGE, tills han är runt 50, och sedan bli utsläppt för att kunna återgå till sin "familj", om dom vill ha kvar honom dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...