Jump to content

Har ni ett sjätte sinne?


ZcruweN
 Share

Har ni ett sjätte sinne?  

56 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Populära dagar

Jag har en teori om Déjà Vu och hur man då kan se in i framtiden:

Från Wikipedia.org

Déjà vu (fr. "redan sett"), känsla av att ha upplevt något tidigare fastän man inte har det. Oftast så har man drömt det tidigare utan att komma ihåg det.Mer än 70% av befolkningen har upplevt det någon gång.

Det finns även en teori om att minnet spelar oss ett spratt. Det innebär att en händelse inte registreras i närminnet utan hoppar direkt till långtidsminnet, vilket leder till att man får en känsla av att det som händer runtomkring oss har redan hänt tidigare.

Det finns många olika teorier om vad en déjà vu beror på. En teori är att allt som händer omkring oss blir för mycket för hjärnan. Sen kommer minnet ikapp och då känns det som om man redan varit med om det som händer tidigare.

Man drömmer varje natt, men kommer inte ihåg alla. Drömmen finns dock kvar där och när samma ögonblick dyker upp som du har drömt om då påminns du om den. Därför känner du av att du har vart med om någonting liknande (din dröm alltså).

Maybe?

Nej, jag tror nog inte det. Men det vore coolt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope :/

Har dock haft en väldigt konstig dröm om att jag var på den där danska ön, va fan den nu heter.. Drömde om hur det såg ut och allt sånt.. Sen när jag vaknade så kändes det som om det var en såndär "Déjà Vu".. Några månader senare så åkte vi till den ön på semester, och på sista dan så är jag precis där jag var i drömmen, och allt såg likadant ut.. Jäffla Déjà Vu.. :P

Exakt samma för mig! Jag drömmer också om sånt och så blir det till verkligehet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen har ett "sjätte sinne". Det jag tror är att några människor kanske är lite mer vaksamma och kan läsa av människor och omgivningen bättre än andra (nej, inte som ett sjätte sinne) och kan alltså "förutspå" framtiden.

EDIT: Kom in på andra sidan när jag klickade upp. Så jag tänkte "jahaja, har Cyprez gjort en tråd igen".

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja i bland kan jag förut säga folks hadlingar långt innan de gör något...

och så brukar jag kunna nynna på låtar och sen när jag sätter på radion

så brukar jag vara precis kommain i sången... spoooooooky :unsure:

//alexzander

Så är det för mig med! Jag brukar tänka att min kompis gör nått, och exakt efter gör han det! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...