Jump to content

The Sopranos


Random
 Share

Recommended Posts

Jag har sett småsnuttar från flera program..

Ett där nån ringer på dörren och en grabb går och öppnar och säger:

-Hello Pussy, do you want a cup of coffee?

Sedan blir han nerslagen med en hammare.

Ett annat där bossen slår ner en kille med ett kassaskrin så det flyger pengar överallt. Sedan ångrar han sig och betalar killens sjukvård :o

..och ett där han slår ner en kille och sen säger han: -jag bjuder på något att dricka. sen kissar han på honom.

Det är farligt i maffia-kretsarna! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett småsnuttar från flera program..

Ett där nån ringer på dörren och en grabb går och öppnar och säger:

-Hello Pussy, do you want a cup of coffee?

Sedan blir han nerslagen med en hammare.

Ett annat där bossen slår ner en kille med ett kassaskrin så det flyger pengar överallt. Sedan ångrar han sig och betalar killens sjukvård :)

..och ett där han slår ner en kille och sen säger han: -jag bjuder på något att dricka. sen kissar han på honom.

Det är farligt i maffia-kretsarna! :)

Hehe, dom har roliga metoder iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Mja, jag har försökt se serien några gånger men har aldrig fastnat för den. Too much talk, too little action. Kanske det bara är jag som sett "fel" episoder eller så borde man se från start.

Eller jo, jag minns ett avsnitt som var rätt underhållande. Det var nåt med två snubbar som var ut i vildmarken i en van och fick soppatorsk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Mycket gamal tråd, men bättre att skriva i den här än att skapa en ny

Som ni kanske vet börjar Aftonbladet sälja alla säsonger av Sopranos på onsdag. Jag har bestämt mig för att samla alla då jag tyckt om de avsnitt jag sett på tv. Men jag har en fråga till er som är lite mer rutinerade: Är Sopranos en brutal serie? Är det mycket blod och våld? Kalla mig störd men jag gillar våldsamma filmer och serier :unsure:. Mafia filmer ska ju i regel vara rätt brutala :rolleyes:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket gamal tråd, men bättre att skriva i den här än att skapa en ny

Som ni kanske vet börjar Aftonbladet sälja alla säsonger av Sopranos på onsdag. Jag har bestämt mig för att samla alla då jag tyckt om de avsnitt jag sett på tv. Men jag har en fråga till er som är lite mer rutinerade: Är Sopranos en brutal serie? Är det mycket blod och våld? Kalla mig störd men jag gillar våldsamma filmer och serier :unsure:. Mafia filmer ska ju i regel vara rätt brutala :rolleyes:

Nja. Jag har i och för sig bara sett första säsongen än så länge, men det är ju inte fullt med skottlossningar och brutala mord i varje avsnitt. När det väl händer så brukar det däremot vara en hel del blod. Minns ett mord i den första säsongen (tror det är det allra första faktiskt), där en kille blir skjuten i huvudet. Det fastnade i mitt huvud bara för att personen som blir skjuten gör ett litet litet ljud ifrån sig någon millisekund efter att kulan gick in. Obehagligt, men verkligt, liksom. Bra serie hur som helst, rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...