Jump to content

Årets spelflopp?


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Vilken var årets spelflopp tycker du? Eller vilken tror du kommer att bli? Det går även bra med förra årets floppar.

Personligen blev jag riktigt besviken på 'The Warriors'.

Fan, bara springa runt och slåss?! Visst, jag visste att det var det som spelet gick ut på men när man springer på New Yorks bakgator i mörkret är det inte så kul.

Så, vad tycker ni? Vilken är/var årets/förra årets spelflopp?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Antagligen XB360.

Varför?

*Maskinen repar skivor snabbare än någon konsol tidigare gjort

*Den är dyr

*Grafiken, som är konsolens främsta säljargument, har hittills inte varit någon höjdare

*Urkass tillgång på konsoler vid release

Gällande GC-spel måste jag säga West Coast Choppers 2. Såg recensionen på nån sida, där det fick kommentaren "sämsta GC-spelet hittills".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen XB360.

Varför?

*Maskinen repar skivor snabbare än någon konsol tidigare gjort

*Den är dyr

*Grafiken, som är konsolens främsta säljargument, har hittills inte varit någon höjdare

*Urkass tillgång på konsoler vid release

Gällande GC-spel måste jag säga West Coast Choppers 2. Såg recensionen på nån sida, där det fick kommentaren "sämsta GC-spelet hittills".

Ok, jag ska rätta dig lite på de du skrev om xbox 360

*nej, den repar inte skivor. om du inte sitter å slår på den så att skivan hoppar

*den är inte dyrare en vad ps3 kommer att kosta

*grafiken är skit bra, och ännu bättre om man har hdtv

*det var ju inte microsofts fel, de skulle komma många fler konsoler än vad de kom.

edit: stav fel :rolleyes:

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag ska rätta dig lite på de du skrev om xbox 360

*nej, den repar inte skivor. om du inte sitter å slår på den så att skivan hoppar

*den är inte dyrare en vad ps3 kommer att kosta

*grafiken är skit bra, och ännu bättre om man har hdtv

*det var ju inte microsofts fel, de skulle komma många fler konsoler än vad de kom.

edit: stav fel :rolleyes:

Back at U

*Många speltidningar har sagt att deras konsoler repar skivor. Game Reactor sa att två av deras fem konsoler har "tuggat" sönder flera skivor.

*Fortfarande mycket pengar. En konsol ska kosta MAX 3000:-

*Har spelat flera spel till 360... PGR3 hade samma problem som flera spel till N64... Nämligen att texturerna var skarpa på kanske fem meters håll, och därom går en skarp gräns, efter vilken texturerna är skitkassa.

*Varför kom det inte fler då? Transporterades hälften av dom på Estonia, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bristen på 360-konsoler beror på att en tillverkare av en viss del av konsolen inte hunnit tillverka tillräckligt många exemplar av delen.

Så är det när man är ett mjukvaruföretag och inte tillverka största delen av bitarna själv.

Några procent (ca 5-20%) av 360-konsolerna repar skivorna om man flyttar dom när dom är igång.

4000 kr för en konsol är billigt, speciellt med det extra man får med i premium-paketet. De flesta konsoler har kostat 5000 och uppåt när de släppts, förutom GC, som saknade den praktiska DVD:n, och se hur det gick för den försäljningsmässigt.

Toys R' Us i Kanada har börjat ta emot förbeställningar för 500$ på PS3'n, eller 5000 kr som svenska butiker brukar översätta det med. Då ingår 60 GB hårddisk, en extra handkontroll samt 2 valfria spel. PS3's onlinespelande kommer vara gratis, medan 360:s live gold kostar 600 kr/år. Så vilket av dom två systemen är egentligen billigast?

Men detta kan diskuteras i Finnemangs tråd.

Jag har inte riktigt sett någon så värst stor flopp i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The godfather har väl en ganska bra plats men det blir egentligen bara bättre i början var allt ganska grådassigt och knepiga knappar och dessutom jobbiga uppdrag men det rättar till sig och det blir mer och mer "mer" så här kommer en lista;

PLUS

+ temat

+ halv svårt ibland (med det menas inte aslätta uppdrag precis hela tiden)

+musiken

+karaktärerna (inte grafiken på dem utan tal osv)

+ en del sköna kommertarer

MINUS

- frustrerande med livet

- dålig grafik på pedsen

- kass körkänsla

Kommer inte på så mycket mer

Edit: så,så jätte mycket flopp är det inte.Det är som ett vin ju längre man lagrar det desto starkare blir det.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för mening med att starta "årets ***" topics när vi knappt kommit in på april? Den här topicen borde ju nästan kallas "Det första kvartalets spelflopp?".

OT, Fifa Street var ganska virrigt och inte så skoj som man hade hoppats.

Det var därför jag skrev att det går bra med förra årets spelfloppar oxå.

edit: stav fel :huh:

Särskrivning? >_<

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bristen på 360-konsoler beror på att en tillverkare av en viss del av konsolen inte hunnit tillverka tillräckligt många exemplar av delen.

Så är det när man är ett mjukvaruföretag och inte tillverka största delen av bitarna själv.

Några procent (ca 5-20%) av 360-konsolerna repar skivorna om man flyttar dom när dom är igång.

4000 kr för en konsol är billigt, speciellt med det extra man får med i premium-paketet. De flesta konsoler har kostat 5000 och uppåt när de släppts, förutom GC, som saknade den praktiska DVD:n, och se hur det gick för den försäljningsmässigt.

Toys R' Us i Kanada har börjat ta emot förbeställningar för 500$ på PS3'n, eller 5000 kr som svenska butiker brukar översätta det med. Då ingår 60 GB hårddisk, en extra handkontroll samt 2 valfria spel. PS3's onlinespelande kommer vara gratis, medan 360:s live gold kostar 600 kr/år. Så vilket av dom två systemen är egentligen billigast?

Men detta kan diskuteras i Finnemangs tråd.

Jag har inte riktigt sett någon så värst stor flopp i år.

Håller med där. Sen läste jag i ett brev på GR att revolution som skulle vara det billigare alternativer skulle kosta ca 2500 kr. 500 mindre än vad en core system gör....

Årets största flopp? .... Ghost recon 3 säger jag.... multiplayern är jättebra, men singelplayern är kass

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...