Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Det är ungefär det vi har velat få sagt i våra tidigare inlägg. ^_^

Nej, och enligt min mening gör det ingenting om han spelar de unga laget och de kanske hamnar på en lite sämre placering en säsong. När de här spelarna får lite rutin i kroppen så kanske det kan bli nya Magnifique-laget. För enligt min mening är det verkligen ett bra lag, men som sagt, rutin.

Precis, Wengers tänkande är bara det grymt positivt. Frågan är bara om fansen har tålamod för en halvbra säsong till, det är ju ändå Arsenal vi snackar om, och storklubbar i Premier League är ju inte kända för att ha lojala fans, men man får hoppas.

T Bone Mendez: Är det inte så att TV4 få visa en match varje omgång? Eller har dom slutat med det? Hursomhelst så tror jag inte man prioriterar Halmstad mot Gefle som "veckans match".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus Karlsson är alltså klar för BP. En jävligt bra värvning, nu har man alltså Jon, Bergtoft och Mackan, fan det var i alla fall lirare som visade hjärta i DIF, ska man börja hålla på BP kanske?

Markus Karlsson #1

Markus Karlsson #2

Markus Karlsson #3

Markus Karlsson #4

Markus Karlsson #5

Markus Karlsson #6

Markus Karlsson #7

Markus Karlsson #8

Markus Karlsson #9

Markus Karlsson #10

Markus Karlsson #11

Markus Karlsson #12

Markus Karlsson #13

Markus Karlsson #14

Markus Karlsson #15

Markus Karlsson #16

Markus Karlsson #17

Markus Karlsson #18

Markus Karlsson #19

Markus Karlsson #20

Markus Karlsson #21

Markus Karlsson #22

Markus Karlsson #23

Markus Karlsson #24

Markus Karlsson #25

o.s.v...

Kungen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Markus Karlsson är alltså klar för BP. En jävligt bra värvning, nu har man alltså Jon, Bergtoft och Mackan, fan det var i alla fall lirare som visade hjärta i DIF, ska man börja hålla på BP kanske?

Markus Karlsson #1

Markus Karlsson #2

Markus Karlsson #3

o.s.v...

Kungen!

Vad är det för snack? Byta lag beroende på vilka spelare som de har.

Om Djurgården skulle byta ut alla sina spelare mot alla AIK's skulle jag självklart inte börja heja på AIK för det... (ja, jag är Djurgårdare)

Sådär höll man på när man var liten, 7-8år. :blink:

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för snack? Byta lag beroende på vilka spelare som de har.

Om Djurgården skulle byta ut alla sina spelare mot alla AIK's skulle jag självklart inte börja heja på AIK för det... (ja, jag är Djurgårdare)

Sådär höll man på när man var liten, 7-8år. :blink:

Du behöver inte ta illa upp, jag var smått ironisk när jag skrev det där om att byta lag. Men jag kan medge om att jag däremot kommer följa mer BP matcher om året och kommer stötta dom gamla DIF-spelarna som nu spelar där. Visst kommer jag fortfarande tycka BP är pinsamma, Guterstam är ful och Albin Ekdal är fjant, men det hindrar inte mig från att stötta DIF-spelarna.

Sen är det skillnad att jämföra råtta mot BP, jag vet många Djurgårdare som har sympatier för BP för att man till exempel har spelat där...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha stor humor hur man kan tro något sådant, i min värld finns inga människor som beter sig så.

Gais borta igår, helt sjukt grym resa, matchen var lite mindre grym.

Två argentinska anfallare klara för Gnaget nu också, spännande med ett nytt AIK efter 1 juli, bara hoppas det blir ett bättre, vilket inte är så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska det fan lyckas! Hammarby Ultras har många gånger de senaste åren försökt få till tifon men med mindre lyckade resultat mest beroende på oss i klacken... Men nu jävlar! Nu ska vi skapa ett stort jävla KAOS (inte aosk) tifo och ALLA ska fan dra sitt strå till stacken.

http://www.13augusti.se/ dif merda

---

Imorn ska vi hata gbg. 3 poäng och bra fotboll. 3-2!

EDIT:

"På läktarna vann Djurgårdsklacken, det är bara att plocka fram ärligheten. För det första: Tifot - Ambitionen var god, men stilen i utförandet inte bra. Det börjar bli en frustrerande väntan. Visst är det så att det finns problem med upphållandet av pappersark, men när andra klubbar inte har samma problem och Bajens supporterskara var de som startade tifo-rörelsen i Sverige, och ordnade tifon med pappersark innan andra ens visste vad en riktig klack var, så är inte det en giltig förklaring. Overhead-målningen var utformad med texten Forza Bajen. Texten var inte stilren och flaggan sträckte sig ut till kanten på ena sidan men inte på andra. Kortfattad alltså; på bra väg idémässigt men genomförandemässigt långt kvar.

För det andra: sången. Självklart går det säga att det slutade oavgjort. Dif hade sina stunder, Bajen sina och kanske lite längre. Men med tanke på resultatet, där Bajen var i ledningen större delen av matchen och under andra halvan av andra kunde defilera så var det riktigt dåligt. Bajens ultrassektion är på de större matcherna bra på att ta fram kapaciteten där man själva står, men dåliga på att ta fram den fulla kapaciteten i hela klacken. Det har sagt i många år nu men tål att upprepas, det behövs bättre organisation för att få hela sektionen att sjunga, då är Bajens klack med Sveriges bästa sångarsenal, oslagbara. Detta tänker vi gå in mer detaljerat på i enskild artikel och nöjer oss nu med ett konstatera att Djurgårdsklacken stod för en bättre helhet, i synnerhet som matchen såg ut som den gjorde också."

13 aug... Då fan!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT:

"På läktarna vann Djurgårdsklacken, det är bara att plocka fram ärligheten. För det första: Tifot - Ambitionen var god, men stilen i utförandet inte bra. Det börjar bli en frustrerande väntan. Visst är det så att det finns problem med upphållandet av pappersark, men när andra klubbar inte har samma problem och Bajens supporterskara var de som startade tifo-rörelsen i Sverige, och ordnade tifon med pappersark innan andra ens visste vad en riktig klack var, så är inte det en giltig förklaring. Overhead-målningen var utformad med texten Forza Bajen. Texten var inte stilren och flaggan sträckte sig ut till kanten på ena sidan men inte på andra. Kortfattad alltså; på bra väg idémässigt men genomförandemässigt långt kvar.

För det andra: sången. Självklart går det säga att det slutade oavgjort. Dif hade sina stunder, Bajen sina och kanske lite längre. Men med tanke på resultatet, där Bajen var i ledningen större delen av matchen och under andra halvan av andra kunde defilera så var det riktigt dåligt. Bajens ultrassektion är på de större matcherna bra på att ta fram kapaciteten där man själva står, men dåliga på att ta fram den fulla kapaciteten i hela klacken. Det har sagt i många år nu men tål att upprepas, det behövs bättre organisation för att få hela sektionen att sjunga, då är Bajens klack med Sveriges bästa sångarsenal, oslagbara. Detta tänker vi gå in mer detaljerat på i enskild artikel och nöjer oss nu med ett konstatera att Djurgårdsklacken stod för en bättre helhet, i synnerhet som matchen såg ut som den gjorde också."

13 aug... Då fan!

Jag vet inte, men jag själv tycker vi vart helt klart utsjungda av Hammarby. Visst tycker jag Hammarby nådde endast en riktig hög ljudtopp, och dte var under Seven Nation Army-sången, och man sjöng inte särskilt bra för att vara Bajen. Men vi hade absolut ingenting i andra, våra klackledare gav upp efter 2-0 för ingen sjöng med i deras pubramsor. Så vi hade seriöst nästan ingenting. För mig spelar det ingen roll om vi leder eller inte, jag tar i så mycket jag kan i sången i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt med lite press på ett bajentifo, det var länge sedan. Numera går man bara och funderar över sitt eget när man möter bajen, eftersom man vet att man vinner.

Hahaha, ja det är sant. Förvånansvärt att det verkligen tagit ett tag innan man själva insett att man inte är särskilt bra. Man har ju alltid sagt att man hade mosaik innan Djurgårdens klack ens existerade. Men det är först nu man börja förstå att man faktiskt kanske ska göra ett snyggt tifo också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, men jag själv tycker vi vart helt klart utsjungda av Hammarby. Visst tycker jag Hammarby nådde endast en riktig hög ljudtopp, och dte var under Seven Nation Army-sången, och man sjöng inte särskilt bra för att vara Bajen. Men vi hade absolut ingenting i andra, våra klackledare gav upp efter 2-0 för ingen sjöng med i deras pubramsor. Så vi hade seriöst nästan ingenting. För mig spelar det ingen roll om vi leder eller inte, jag tar i så mycket jag kan i sången i alla fall.

Jo men det var era toppar som lät även om de inte var många och att ni inte hördes alls efter 2-0. Tycker det var ganska segt på våran sektion tills sittplats började haka på och då blev det bättre även om vi borde utnyttjat dom mer på slutet.

--

Ingvarsson suger kuk. 3-1 till Bajen, 3 Poäng!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att de har kontrakt på att visa några Allsvenska matcher i början av säsongen, sedan gick det ut?

Att köpa rättigheter till Allsvenskan kostar ca 1 miljard (hörde det en gång på TV, om det e sant vet jag ej), och jag tror inte TV4 har så mycket kapital.

De har nog råd till de men då får de skita i EM, VM eller La liga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har nog råd till de men då får de skita i EM, VM eller La liga.

Då får de skita i många andra program med!

Annars blev MFF utbuade igår efter förlusten, förstår inte hur läng de ska orka med Åkeby, Prahl va 4 år i MFF, första 3:an, andra året 2:a, tredje 1:a, sedan gjorde han en dålig säsong, 5:a, får sparken, Åkeby kör oss på 8:e plats, men enj han får vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då får de skita i många andra program med!

Annars blev MFF utbuade igår efter förlusten, förstår inte hur läng de ska orka med Åkeby, Prahl va 4 år i MFF, första 3:an, andra året 2:a, tredje 1:a, sedan gjorde han en dålig säsong, 5:a, får sparken, Åkeby kör oss på 8:e plats, men enj han får vara kvar.

Jag förstår heller inte. Som dom sa på syd-sydväst: "Ge han fem år och man kanske inte hittar en spelidé"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En stor eloge till Östra idag också! När det är sånt här väder längtar man fan tillbaka dit... MENTALITET!

Östra: Hammarby e dom bästa!

Klacken: Heja heja heja Bajen!

osv...

En vecka tills Hbg away... Fucking love it!

" - De hittar ytor mellan vårt försvar och backlinje. Det är svårt att säga hur man ska handskas med det."

Haha vilken skam landslagsman!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan håller på att hända? Halva West Ham verkar hålla på att försvinna.

Benayoun ryktas vara påväg bort till Liverpool.

Harewood ryktas vara påväg bort till Portsmouth.

Tevez ryktas vara påväg bort till Inter.

Reo-Coker ryktas vara påväg bort till Villa.

Roy Carroll Inget nytt kontrakt.

Tyrone Mears Inget nytt kontrakt.

Shaun Newton Inget nytt kontrakt.

Teddy Sheringham Inget nytt kontrakt.

Ska bli kul att se hur West Ham kommer att värva denna sommar, kommer vi få ett par supervärvningar som förra året?

Scott Parker har ju redan kommit till the Hammers, och jag tror inte att Eggert är nöjd med bara en enda värvning, och hans plånbok verkar ju inte vara tunn om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teddy Sheringham Inget nytt kontrakt.

Teddy återvänder HEM till Djurgården, och hör sen :)

Snart börjar nattens omgång i Copa America, först ut är Ecuador-Chile (00:25) och senare inatt Brasilien-Mexico, den sistnämnda kan bli intressant, får se hur det går för Afonso Alves.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...