Jump to content

Streck framför ögonen


KrigareN
 Share

Recommended Posts

Usch, obehagligt, men jag vet hur det är... Har ngt liknande faktiskt (när jag är trött iaf), fast då är de som "flugor" istället för stavar å ngn enstaka prick... Kan se de när jag kollar på en ljus bakgrund. Enligt läkaren berodde de på beläggning på näthinnan, samt att det kan bli så när man är riktigt trött.

Har sett "blixtrar" oxå, fast då berodde de på blodsockerfall och vätskebrist. hehe :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det kan vara glaskroppsavlossning. Min farsa har det. Om det nu är det, så borde du besöka en läkare, om man inte behandlar det så kan man bli blind på det ögat eller något.

Det här så här det är va?

Floater_669025_0.jpg

Edit: Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes

Wtf, sånna ser jag hela tiden.. dom flyger runt, om man försöker kolla på dom så flyger dom iväg.. Fullt, ibland är det ett helt stimm. Har bara trott.. att det har varit damm eller nåt.. ^^ När jag var mindre satt jag och "lekte" med dom..

BLIND? Bara för du sa sådär ska jag vara orolig för att en dag bli blind.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara glaskroppsavlossning. Min farsa har det. Om det nu är det, så borde du besöka en läkare, om man inte behandlar det så kan man bli blind på det ögat eller något.

Det här så här det är va?

Floater_669025_0.jpg

Edit: Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes

Ungefär sådär ser jag också, fast strecken går ihop och bildar en cirkel. Plus att det flimrar i strecken.

Ungefär såhär:

post-22-1143787903_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Stirra in i en lampa.

2. Blunda i några sekunder.

3. Öppna ögonen. :mellow:

Alltså, är det såna "prickar"?

Jag tror att det är dem de flesta pratar om. De får man syn på exempelvis om man tittar i solen, och blinkar. Och de är helt normala, jag vet att det finns en viss bild som bygger på det här. Du tittar på bilden, sedan blinkar du och ser Jesus.

Det är alltså helt normalt, och inte det som skribb har visat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är dem de flesta pratar om. De får man syn på exempelvis om man tittar i solen, och blinkar. Och de är helt normala, jag vet att det finns en viss bild som bygger på det här. Du tittar på bilden, sedan blinkar du och ser Jesus.

Det är alltså helt normalt, och inte det som skribb har visat.

Är det den här du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara glaskroppsavlossning. Min farsa har det. Om det nu är det, så borde du besöka en läkare, om man inte behandlar det så kan man bli blind på det ögat eller något.

Det här så här det är va?

Floater_669025_0.jpg

Edit: Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes

Men vad fan, säg inte att man kan bli blind om man inte vet om man kan bli det. Jag vet av att ha läst ett inlägg på någon sjukvårds forum att linsen är grumlig och att man ser dem på vita ytor som ett papper.

De säger att det är hellt ofarligt

BTW: har samma sak, men lite och har inge problem med den och har haft det i några år... ajg har inge näthinnelossning, isåfall så skulle optikern se det, som jag va oss nyss, för jag har linser

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar få flugor som flyger runt ibland. Vita flugor. Skumt.

Eller när det är mörkt så ser jag konstigt, typ som när det regnar i GTA San Andreas, eller när man har NightVision. Är det normalt? Hur är det hos er?

En annan cool sak när man sluter ögonen hårt så kommer det en massa möster och färger, rutigt osv... Händer det hos er det med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar få flugor som flyger runt ibland. Vita flugor. Skumt.

Eller när det är mörkt så ser jag konstigt, typ som när det regnar i GTA San Andreas, eller när man har NightVision. Är det normalt? Hur är det hos er?

En annan cool sak när man sluter ögonen hårt så kommer det en massa möster och färger, rutigt osv... Händer det hos er det med?

Ja ser oxå som Nightvision när det är mörkt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar få flugor som flyger runt ibland. Vita flugor. Skumt.

Eller när det är mörkt så ser jag konstigt, typ som när det regnar i GTA San Andreas, eller när man har NightVision. Är det normalt? Hur är det hos er?

En annan cool sak när man sluter ögonen hårt så kommer det en massa möster och färger, rutigt osv... Händer det hos er det med?

Det där med färger och rutor när man blundar händer mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...