Jump to content

Streck framför ögonen


KrigareN
 Share

Recommended Posts

Hejsan nån annan än jag som lider av detta otroligt jobbiga problem?

Om det är någorlunda ljust ute så kan jag skåda små kantiga trådar som "faller ner framför ögat" från ögats topp, försöker man fånga dessa med ögonen försvinner dom till slut ur synfältet... har även 1 streck som följer med i högra ögat vart jag än tittar.

om man ska jämföra det med något kan man väl jämföra med som om man ser genom ett blött fönster en regnig dag, det är som en hinna med streck.. fett jobbigt...

Någon annan som har likadana problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har nått liknande, när det är starkt solsken eller man tittar ut mot havet ser jag nånting som närmast skulle beskrivas som "bakterier" på ögonen... typ en massa vit/genomskinliga streck som flyter omkring och som inte går att följa med ögonen eftersom dom ligger just PÅ ögonen... har alltid antagit att det är normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nått liknande, när det är starkt solsken eller man tittar ut mot havet ser jag nånting som närmast skulle beskrivas som "bakterier" på ögonen... typ en massa vit/genomskinliga streck som flyter omkring och som inte går att följa med ögonen eftersom dom ligger just PÅ ögonen... har alltid antagit att det är normalt.

Shit trodde att jag var ensam om detta. :huh:

Det kan vara rätt irriterande ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska tydligen vara helt normalt så länge det inte är onaturligt många... det är bara smuts som ligger på ögonen som är för små för att kännas. Det är åtminstånde vad jag hört.

Du råkar inte ha glasögon? för om man e närsynt ser man dom tydligare eftersom ögonen fokuserar närmre.

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska tydligen vara helt normalt så länge det inte är onaturligt många... det är bara smuts som ligger på ögonen som är för små för att kännas. Det är åtminstånde vad jag hört.

Du råkar inte ha glasögon? för om man e närsynt ser man dom tydligare eftersom ögonen fokuserar närmre.

Nope, dock va jag till Optikern igår och fick reda på att jag är översynt....

har ej införskaffat glasögonen än

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är skit jobbigt, är små kantiga jättesmala svarta streck som lixom faller framför ögonen från toppen... :huh:) hoppas dom försvinner blir tokig på dom orkar fan inte med dom små jävlarna längre, snacka om nedsatt livskvalité

Det låter däremot som något helt annat, dom ska inte falla framför ögonen och inte vara svarta... jobbigt som fan låter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara glaskroppsavlossning. Min farsa har det. Om det nu är det, så borde du besöka en läkare, om man inte behandlar det så kan man bli blind på det ögat eller något.

Det här så här det är va?

Floater_669025_0.jpg

Edit: Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes

W00t! Den högra saken (Sträcket) brukar jag se ibland!11 Precis så ser den ut!!1 :huh:^_^:wub:

Cewlt. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...