Jump to content

Ska kungen bort?


Patrik
 Share

Ska Sveriges kung bort?  

103 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Får man fråga varför?

Det strider iofs mot mycket av vad jag står för politiskt & ideologiskt, men jag tycker det är fint på nåt sätt. Tycker inte att man ska spola bort Sveriges historia bara sådär, vi har varit monarki i hundratals år och kanske inte så mycket att vara stot över men det utmärker oss iaf från massan.

Sen håller kungafamiljen till stor del byhålan Borgholm, som jag bor i, vid liv.

Men ingen idé att jag argumenterar i den här frågan för jag kommer förlora, argumenten att avskaffa honom väger tyngre. Men men.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej, Kungen ska vara kvar :ermm:

Man kan ju tycka att han får en massa pengar för att inte göra nåt, men han drar ju antagligen in mer pengar till Sverige än vad som spenderas på honom. Dessutom betalar han ju saker som renovering av slott själv, som annars skulle renoveras med skattepengar. Det är ju tradition och histora med Kung också :D

Jag tycker, som sagt, att kungen ska vara kvar! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad dillar du om? Du och din jävla historia alltså... !

Ner med monarki.

Ja, jag har ett intresse för kultur och historia. Har du ingen förståelse för människor som inte tycker som du?

Jag respekterar din livsstil men du bara klagar på hur folk är. Fjortis för man inte spökar ut sig, hatar musik som gillas av många, klagar på mainstream (vad är problmemet med att folk lyssnar på Linkin Park så länge dom trivs med det? - iofs ska vi väl inte diskutera det här, men iaf)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ingen idé att jag argumenterar i den här frågan för jag kommer förlora, argumenten att avskaffa honom väger tyngre. Men men.

Damn right! Du gör bäst i att hålla dig i skymundan när det gäller avskaffandet av monarkin-diskussionen.

Själv så ser jag ingen som helst poäng i att värna om Sveriges störste socialbidragstagare. Däremot är jag inte särskilt hypad på Sverige som en republik heller. President Persson, alternativt Reinfeldt, klingar oerhört illa i mina öron. Parlamentarism är en nödvändighet. Fast även den bör omstruktureras kraftigt.

Men om det vore upp till mig så skulle blodet forsa i mängder längs gatorna utanför Rosenbad, i sann revolutionär anda. Och själv skulle jag stå längst upp på en mänsklig pyramid, iklädd i cylinderhatt, vit pyjamas och Doc Martens-kängor, samtidigt som jag citerar Röda Rummet och kastar fällande dödsdomar över skräckslagna riksdagsledamöter.

Så det skulle väl kanske inte vara ett särskilt bra alternativ det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarar mig utan kungen. Räcker det inte med att Sverige visar upp sina kvaliteter genom kulturscenen (eller whatever shit), eller är dycsläcktiker också nödvändiga för at folk ska fånga upp intresse för vårat land?

Ni har förvisso en poäng med "Hey Baberiba", men wuttafuck.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn right! Du gör bäst i att hålla dig i skymundan när det gäller avskaffandet av monarkin-diskussionen.

Själv så ser jag ingen som helst poäng i att värna om Sveriges störste socialbidragstagare. Däremot är jag inte särskilt hypad på Sverige som en republik heller. President Persson, alternativt Reinfeldt, klingar oerhört illa i mina öron. Parlamentarism är en nödvändighet. Fast även den bör omstruktureras kraftigt.

Men om det vore upp till mig så skulle blodet forsa i mängder längs gatorna utanför Rosenbad, i sann revolutionär anda. Och själv skulle jag stå längst upp på en mänsklig pyramid, iklädd i cylinderhatt, vit pyjamas och Doc Martens-kängor, samtidigt som jag citerar Röda Rummet och kastar fällande dödsdomar över skräckslagna riksdagsledamöter.

Så det skulle väl kanske inte vara ett särskilt bra alternativ det heller.

Jag ogillar det fruktansvärt fula ord som jag nästan funderade på att använda, men istället okkade jag till det med ett fint: "instämmer till fullo".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...