Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Sen så undrar jag en sak, jag "råkade" döda en oskyldig och så kom den här talaren från The Dark Brotherhood, som väntat. Men nu så undrar jag, om jag gör quests för The Darh Brotherhood, får jag bountys på mig när jag dödar människor eller räknas det inte då det är ett quest?

Meningen med Dark Brotherhood är att du inte skall bli upptäckt när du utför dina kontrakt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade precis lite. Gjorde lite quest för Fighters Guild, fick ett 2 hands svärd som tar 14 ganska bra. Men jag andvänder hellre enhands svärd.

En sak jag märkte nyss är att jag tror att Npcerna i spelet flyttar typ till nya städer osv för jag kom precis in i Chorrol så snackade jag med en kille som sa att han var ny här och inte visste så mycket, Det jag menar är att jag nästan är 100% säker att jag har sett han i imperial city där han gick in i ett hus som var hans.

En liten cool grej, kanske ska köpa hans gamla om jag inte har fel för mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har just suttit och kört det här i några timmar (sen 14.00 ungefär). Var lite jobbigt att [spoiler OM DARK BROTHERHOOD]döda alla i Dark Brotherhood, alltså inte för att det var svårt eller så, utan för att jag gillade vissa så mycket. Nåja, undrar i alla fall vem som var förrädaren. Kanske Marie Antoinette eller vad hon heter, hon pratade ju om att hon skulle få Ocheevas position någon dag.[spoiler SLUT] ;)

Är just nu på uppdraget att döda alla i familjen Draconis. :rolleyes:

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har just suttit och kört det här i några timmar (sen 14.00 ungefär). Var lite jobbigt att [spoiler OM DARK BROTHERHOOD]döda alla i Dark Brotherhood, alltså inte för att det var svårt eller så, utan för att jag gillade vissa så mycket. Nåja, undrar i alla fall vem som var förrädaren. Kanske Marie Antoinette eller vad hon heter, hon pratade ju om att hon skulle få Ocheevas position någon dag.[spoiler SLUT] :o

Är just nu på uppdraget att döda alla i familjen Draconis. ;)

KANSKE SPOLIER!!

_______________________________________________________________

Är det inte det där man ska döda 5 st människor från samma familj?

Iallfall om det nu är det, hur dödar man han som bor inne i en av dom stora städerna ? Det finns inget ställe där vakterna kommer springande och får dig i deras våld..

vet du vad jag snackar om? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK nu har jag sovit i sängen och klarat hela uppdraget, men kan man investera i sitt eget hus eller något?

Där var man kan se vad man har för Bounty och hur många man har mördat osv står det Shops investe, det är ioförsig butiker men det skulle varit roligt med att invetstera lite grann :ph34r:

Hur fick du kål på bossen i slutet? Kan man få hjälp av någon? För jag har knappt några bra attackspells :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KANSKE SPOLIER!!

_______________________________________________________________

Är det inte det där man ska döda 5 st människor från samma familj?

Iallfall om det nu är det, hur dödar man han som bor inne i en av dom stora städerna ? Det finns inget ställe där vakterna kommer springande och får dig i deras våld..

vet du vad jag snackar om?   :(

Menar du han i Imperial City? För det är den enda av killarna som bor i en stad (den andra äger en taverna ute i ingenstans).

Ja, jag överraskade han i alla fall då han låg och sov och sen var det bara hugga på tills han dog.

Vad menar du med "Det finns inget ställe där vakterna kommer springande och får dig i deras våld.." egentligen? Vill du bli tagen av vakterna? :ph34r:

Jacker: Ifall du inte har något i närheten som du kan stoppa grejerna i (typ en kista) så kan du hålla inne vänster musknapp en stund samtidigt som du håller muspilen över grejen i listan.

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du han i Imperial City? För det är den enda av killarna som bor i en stad (den andra äger en taverna ute i ingenstans).

Ja, jag överraskade han i alla fall då han låg och sov och sen var det bara hugga på tills han dog.

Vad menar du med "Det finns inget ställe där vakterna kommer springande och får dig i deras våld.." egentligen? Vill du bli tagen av vakterna? :ph34r:

Jacker: Ifall du inte har något i närheten som du kan stoppa grejerna i (typ en kista) så kan du hålla inne vänster musknapp en stund samtidigt som du håller muspilen över grejen i listan.

Hehe okej.

Oj :( menade att det INTE fanns något ställe att döda han , alltså vart jag än dödar han så kommer vakterna efter mig och jaa. , elr en vakt och säger att jag ska till fängelset

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe okej.

Oj   :rolleyes:   menade att det INTE fanns något ställe att döda han , alltså vart jag än dödar han så kommer vakterna efter mig och jaa. , elr en vakt och säger att jag ska till fängelset

Ok, ifall du är med i Thieves Guild också, gå och betala för dina brott hos Armand Christophe, sen utanför ingången till hans hus sparar du (ifall tjänaren skulle råka se dig), sen dyrkar du upp låset (ifall du inte har nyckel, hehe :P ) och smyger förbi tjänaren upp på övervåningen. Om du blir upptäckt av tjänaren så får du ladda och vänta utanför en stund (tills han förhoppningsvis ändrat synriktning), blir säkrast så. På övervåningen tar du fram valfritt vapen, ställer dig i Sneaking Mode (eftersom du tar extra skada vid första hugget då) och attackerar. Sen då du går ut gör det nog inget om tjänaren ser dig, tror bara att han schasar ut dig istället för att kalla på vakterna eller så eftersom han inte vet om snubbens död.

Observera att det här ska göras på natten, tror jag gjorde det någon gång vid 03.00 AM. :P

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, ifall du är med i Thieves Guild också, gå och betala för dina brott hos Armand Christophe, sen utanför ingången till hans hus sparar du (ifall tjänaren skulle råka se dig), sen dyrkar du upp låset (ifall du inte har nyckel, hehe :P ) och smyger förbi tjänaren upp på övervåningen. Om du blir upptäckt av tjänaren så får du ladda och vänta utanför en stund (tills han förhoppningsvis ändrat synriktning), blir säkrast så. På övervåningen tar du fram valfritt vapen, ställer dig i Sneaking Mode (eftersom du tar extra skada vid första hugget då) och attackerar. Sen då du går ut gör det nog inget om tjänaren ser dig, tror bara att han schasar ut dig istället för att kalla på vakterna eller så eftersom han inte vet om snubbens död.

Observera att det här ska göras på natten, tror jag gjorde det någon gång vid 03.00 AM. :P

OKej :P tack för förklaringen.

Jag har gjort något liknande, men efter jag dödat honom och sprungit ut ur huset så kan jag inte teleportera mig på mappen för att det står att vakterna pursu..blabla någonting.Sen kanske 50 sek senare så kommer en vakt och tar fast mig . :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKej :P tack för förklaringen.

Jag har gjort något liknande, men efter jag dödat honom och sprungit ut ur huset så kan jag inte teleportera mig på mappen för att det står att vakterna pursu..blabla någonting.Sen kanske 50 sek senare så kommer en vakt och tar fast mig .     :P

Ok.

Ifall du är med i Thieves Guild så ska du i så fall kuta som satan till Armand Christophes hus efter mordet och betala. :P

Ifall du inte är med i Thieves Guild så får du gömma alla saker du stulit någonstans (typ vid en stadsport, ingen kommer ta dem, däremot hade dem försvunnit när jag gömde dem i en byrålåda i ett hus en gång) och betala vakterna eller ta ditt straff. :rolleyes: DU FÅR ABSOLUT INTE VÄLJA RESIST ARREST FÖR ATT HINNA GÖMMA GREJERNA, FÖR DÅ HAR DU INGET VAL LÄNGRE, OM DU VERKLIGEN INTE HINNER GÖMMA GREJERNA SÅ FÅR DU VÄLJA ATT SITTA I FINKAN OCKSÅ GÅR DU OCH HÄMTAR DEM (TROR I ALLA FALL ATT DET FANNS NÅGOT BEVISSKÅP ELLER NÅT).

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.

Ifall du är med i Thieves Guild så ska du i så fall kuta som satan till Armand Christophes hus efter mordet och betala. :P

Ifall du inte är med i Thieves Guild så får du gömma alla saker du stulit någonstans (typ vid en stadsport, ingen kommer ta dem, däremot hade dem försvunnit när jag gömde dem i en byrålåda i ett hus en gång) och betala vakterna eller ta ditt straff. :rolleyes: DU FÅR ABSOLUT INTE VÄLJA RESIST ARREST FÖR ATT HINNA GÖMMA GREJERNA, FÖR DÅ HAR DU INGET VAL LÄNGRE, OM DU VERKLIGEN INTE HINNER GÖMMA GREJERNA SÅ FÅR DU VÄLJA ATT SITTA I FINKAN OCKSÅ GÅR DU OCH HÄMTAR DEM (TROR I ALLA FALL ATT DET FANNS NÅGOT BEVISSKÅP ELLER NÅT).

Okej, nu vet jag vart thieves guild snubben bor.

KANSKE SPOILER

Men en sak, jag har nästan gjort klart en quest där några affärer har någon inhandels grej tillsammans.Men en affär vill inte ha det, där Thoronir jobbar.

Jag har gjort klart questen nästan och ska lämna han gubben Thoronir köpt varorna av, alltså hans spade och boken av dom nyligen döda till hon Jensine.

Men problemet är att det inte går att lämna , när jag inte är i en dialog med henne så frågar hon om man inte har några grejer att lämna till henne, och det står i quest grejsen att jag ska lämna spaden och den boken till Jensine :P

Vet du vad jag ska göra CurunirOfValinor , eller någon annan ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...