Jump to content

GTA Sweden TC


oscarw_89
 Share

Recommended Posts

Från början ville jag göra sverige i "ö-version" som GTA brukar va men så sa någon typ: Kan inte det där vara danmark så gör du hela sverige i mini format brevid.

Vilket jag kommer att göra fast städerna komemr ju bli 100 grr större kart mässigt.

Kommer helsingborg med i modden? Om Helsingör är med bör ju Helsingborg vara med? Eller blir det bara Köpenhamn typ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NU finns temperaten här med http://www.fileplanet.com/161153/160000/fi...--Temperate-mod. De e lite sega på den sidan.

Angående andra städer än GBG, Malmö, STHLM så här jag inte bestämt vilka de ska vara. Om man önskar att ha med sin hemstad / där man bor så kan jag ta med den staden/byn om jag får lite foton där ifrån som vissar lite speciella saker från staden. Typ statyer, hus, torg.

Måla gärna om på min map om det inte finns någon prick som passar dig.

Först till kvarn gäller på "plattserna".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Du har inte med Kiruna!  :P

;)

JAg slängde bara ut några prickar för att folk inte ska tro att jag inte tänkte ta med små städer.

Tror att jag ska släppa en Alpha Beta när Danmark e klart det kanske blir om en månad om jag ska göra nån liten mission eller så. om jag får till col filerna också.

någon som vet ett sketchup liknande program?

EDIT: Är det någon som har några bra fönster-, (koppar)tak-, väggtexturer

Redigerad av oscarw_89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NU finns temperaten här med http://www.fileplanet.com/161153/160000/fi...--Temperate-mod. De e lite sega på den sidan.

Angående andra städer än GBG, Malmö, STHLM så här jag inte bestämt vilka de ska vara. Om man önskar att ha med sin hemstad / där man bor så kan jag ta med den staden/byn om jag får lite foton där ifrån som vissar lite speciella saker från staden. Typ statyer, hus, torg.

Måla gärna om på min map om det inte finns någon prick som passar dig.

Först till kvarn gäller på "plattserna".

Vill ha med Mellbystrand och Laholm...

I Mellbystrand ska du såklart ha med Strandhotellet:

Och I Laholm bör du ha Stadshuset och Laholms Vattentorn:

Och nej, jag är inte ledare för GTA:Sweden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ha med Mellbystrand och Laholm...

I Mellbystrand ska du såklart ha med Strandhotellet:

Och I Laholm bör du ha Stadshuset och Laholms Vattentorn:

Och nej, jag är inte ledare för GTA:Sweden.

^^ Det gör jag järna fast lite bättre bilder krävs nog.

Vad tycker ni om dessa hus, de e de jag behöver bra texturer till.

post-11-1141238453_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror någon att det skulle vara möjligt att modda om ett vanligt flygplan (inte hydran) till en rymdraket med raketmotor? Då skulle jag kunna ha med månen :D eller en rymdstation. Det skulle ju kunna gå med teleport skript med men då får man ju inte styra.

Trodde de skulle vara GTA: Sweden... inte nått rymd bajs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort har du tänkt att det ska vara?

JAg funderar på att göra trollhättan (inte hela) skulle den kunna vara med i denna modden då:unsure:?

Klart att Trolliwood får va med. Se till att dela upp din modell i flera ganska små "grupper" så att du inte gör större än drawdistansen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det kommer bli färdigt, förhoppningsvis innan nästa GTA kommer :P:)

Det ända stora hindret nu är att moddeler från sketchup får konstiga col filer (osynliga väggar). Om ingen über-master Steve M (t.ex.) löser det problemet så måste jag fixa nya col moddeler i något annat program vilket kan för länga projektet något. Eller ta bort väggarna manuellt i t.ex. Wordpad :P . = evigheter.

ÄDIT: En lite logga, hadde tagit från GTA Swedens sida om den var uppe men nu fick jag göra en egen i stället.

post-11-1141563157_thumb.jpg

Redigerad av oscarw_89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Über master steve M?

blir det såna väggar om man gör det i maya?

Jag har gjort ca 10 hus nu :) ska börja med själva kartan imorn tror jag :) kan du logga in på msn vid typ 16-17 någongång? behöver hjälp med en sak

Tror bara att problemen kommer om man använder Sketchup :wacko:(w00t)^_^ [Varför!!?] :'( :ermm:

Steve M e han som har gjort Col Editor 2 och massa andra bra program/modds

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...