Jump to content

Filmtips


rabarben
 Share

Recommended Posts

Detta medför möjligtvis inte så mycket till topicen, men att låta vad jag snart kommer att säga vara trängt inombords hade varit en synd: Den filmen är skit värd. Alla ni som inte vill dö av tristess/sorg, låt bli att se den. Waste of time.

Den filmen är guld värd ^_^ 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 81
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Detta medför möjligtvis inte så mycket till topicen, men att låta vad jag snart kommer att säga vara trängt inombords hade varit en synd: Den filmen är skit värd. Alla ni som inte vill dö av tristess/sorg, låt bli att se den. Waste of time.

Okej, men första gången jag såg den var när den var precis ny och jag var ganska ung, så den har liksom etsat sig fast i mitt huvud och jag kommer alltid gilla den! Tycker bara den är för häftig, även om den kanske inte är så värst bra egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, men första gången jag såg den var när den var precis ny och jag var ganska ung, så den har liksom etsat sig fast i mitt huvud och jag kommer alltid gilla den! Tycker bara den är för häftig, även om den kanske inte är så värst bra egentligen.

Dude, jag sparar ditt huvud för den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fler bra filmer:

Saw

Borderline

Hide and seek

White Chicks

Boogeyman

Strandvaskaren

Scary movie 3 <_<

The blair witch 1&2

Hajar som hajar :)

Inte jätte nya men dom är rätt bra =)

Meningen är väl att man ska tipsa om filmer som är lite ovanliga... som folk inte känner till typ. Så blir tråden lite roligare! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Le Samouraï av Jean-Pierre Melville. Hypercoolt franskt noirmästerverk som kretsar kring en iskall lönnmördares gråröda vardag. Här finner du hårda polisinspektörer, skumma jazzklubbar samt ond bråd död. Stilbildande och ball på alla sätt och vis. Jef Costello, huvudrollen, porträtteras av Alain Delon [Frankrikes Sean Connery, på ett ungefär] och han gör ett makalöst jobb.

Snappade även upp att skaparna till spelet Hitman: Blood Money lånade fågeln i 47:s krypin från denna film. Bara lite kuriosa, naturligtvis.

Köp Criterions Le Samouraï-utgåva. Jag gjorde det; och se så glad jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

American History X

Filmen handlar om Derek (Edward Norton) och Danny Vinyard (Edward Furlong), två bröder från Venice Beach, ett invandrartätt område i Los Angeles. Deras far mördas av svarta i jobbet som brandman. Det är då hatet i Derek växer fram och som så småningom leder till att han formas till en karismatisk nynazistisk ledare. Derek blir som en far för lillebror Danny. Men det hela spårar ur när Derek skjuter ihjäl två svarta biltjuvar kallblodigt. Han döms till tre års fängelse.

Under fängelsetiden blir Derek brutalt våldtagen av sina egna och kompis med en svart kille som blivit dömd till sex års fängelse för en tv-stöld. Derek formas till en bättre människa samtidigt som lillebror Danny försöker bli som Derek en gång var.

Ett riktigt mästerverk :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

68m_706631_0.jpg

Titel: Cube Zero

Genré: Sci-Fi / Skräck

År: 2004

Regi: Ernie Barbarash

Skådespelare:

Zachary Bennett - Eric Wynn

Stephanie Moore - Cassandra Rains

Michael Riley - Jax

Martin Roach - Haskell

David Huband - Dodd

Mike 'Nug' Nahrgang - Meyerhold (as Mike Nahrgang)

Richard McMillan - Bartok

Terri Hawkes - Jellico

Mitt betyg: 7/10

IMDB

Discshop

Kommentar: Jag har nu sett alla Cube filmerna som finns ute, jag måste säga att denna är den bästa av alla tre. Cube var bra, Cube 2 gillade jag inte alls men Cube Zero har det som Cube hade plus lite till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommentar: Jag har nu sett alla Cube filmerna som finns ute, jag måste säga att denna är den bästa av alla tre. Cube var bra, Cube 2 gillade jag inte alls men Cube Zero har det som Cube hade plus lite till. :)

Cube har jag för mig att jag har sett. Det är väl den filmen där en grupp människor vaknar upp i en stor kub som består av mängder av mindre kuber? Så måste de hjälpas åt för att ta sig ut, men det är bara den handikappade killens som kommer ut?

Låter onekligen som den...

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cube har jag för mig att jag har sett. Det är väl den filmen där en grupp människor vaknar upp i en stor kub som består av mängder av mindre kuber? Så måste de hjälpas åt för att ta sig ut, men det är bara den handikappade killens som kommer ut?

Låter onekligen som den...

Aye.

Cube är bra. Cube 2 är värdelös. Cube Zero är för mycket när tiden stannar och sån skit. Annars är den holt ok. Men det är bara Cube som är orginalet. Och går att kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...