Jump to content

SilkRoad


Colan K
 Share

Recommended Posts

Det finns en ny grej som heter Academy eller nåt sånt. I den så kan man bli plvlad. Det är alltså inte som "Exp Auto-Share"-party med highlevels, utan en grej då highlevels kan hjälpa lowbies att få exp.

Jo, om du ska ha plvl måste du va i Exp Auto-share party, om du inte menar Cumulated buff, som är en buff xD som du samlar på dig under tiden du dödar mobs, sen när du aktiverar den så får du 20% mer exp. Hur långe du har den beror på hur många points du har samlat genom att döda mobs

På rev6.com kan du osså kolla va folk har för saker. så någon som undrade

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 3,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, om du ska ha plvl måste du va i Exp Auto-share party, om du inte menar Cumulated buff, som är en buff xD som du samlar på dig under tiden du dödar mobs, sen när du aktiverar den så får du 20% mer exp. Hur långe du har den beror på hur många points du har samlat genom att döda mobs

På rev6.com kan du osså kolla va folk har för saker. så någon som undrade

Jag vet det nu, när jag börjat spela lite igen. Men tack ändå.

Rev6 har nog nämnts tidigare i tråden.

Förresten tror jag att Rev6 uppdaterade sin player-databas någon gång i höstas eftersom karaktärer som inte vart inne sedan ~~Aug/Sept 2007 inte finns listade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag för tillfället bor i Japan och studerar, har jag gått över till jSRO, och vilken skillnad! 5 servar, ingen är någonsin crowded, och inte en bot så långt ögat når! alla är jättetrevliga och i och med att man faktiskt lär sig känna igen folk ganska fort blir det mycket roligare att spela. Dessutom levelcap på 100..

B)

När jag spelade iSRO har jag ALDRIG hittat ett SoX-vapen. nu har jag hittat 3 stycken! En SoS-sköld lvl 1 som jag hittade efter 30 mins grindande på mangyans, 1 SoSUN-sköld lvl 1 och en SoM Garment headgear lvl 21. Ekonomin är inte fuckad what so ever, de har fler söta plockauppsaker djur, ett biljettspelsystem som du kan vinna items på (det har jag dock inte luskat ut hur det funkar än) och mycket mycket mer.

finns dock några nackdelar:

1: Autopot finns bara i Item mall, vilket dock gör att det blir lite mer sport

2: Inte så lätt att förstå allt när det är på japanska

3: har man ickejapanskt IP blir man bannad fortare än kvickt.

Jo, om du ska ha plvl måste du va i Exp Auto-share party, om du inte menar Cumulated buff, som är en buff xD som du samlar på dig under tiden du dödar mobs, sen när du aktiverar den så får du 20% mer exp. Hur långe du har den beror på hur många points du har samlat genom att döda mobs

På rev6.com kan du osså kolla va folk har för saker. så någon som undrade

Det här har jag undrat lite över med power leveling, man kan väl inte ha större gap än 5 levels i partyt om man kör exp autoshare? eller har jag missuppfattat nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag för tillfället bor i Japan och studerar, har jag gått över till jSRO, och vilken skillnad! 5 servar, ingen är någonsin crowded, och inte en bot så långt ögat når! alla är jättetrevliga och i och med att man faktiskt lär sig känna igen folk ganska fort blir det mycket roligare att spela. Dessutom levelcap på 100..

:confused:

När jag spelade iSRO har jag ALDRIG hittat ett SoX-vapen. nu har jag hittat 3 stycken! En SoS-sköld lvl 1 som jag hittade efter 30 mins grindande på mangyans, 1 SoSUN-sköld lvl 1 och en SoM Garment headgear lvl 21. Ekonomin är inte fuckad what so ever, de har fler söta plockauppsaker djur, ett biljettspelsystem som du kan vinna items på (det har jag dock inte luskat ut hur det funkar än) och mycket mycket mer.

finns dock några nackdelar:

1: Autopot finns bara i Item mall, vilket dock gör att det blir lite mer sport

2: Inte så lätt att förstå allt när det är på japanska

3: har man ickejapanskt IP blir man bannad fortare än kvickt.

Det här har jag undrat lite över med power leveling, man kan väl inte ha större gap än 5 levels i partyt om man kör exp autoshare? eller har jag missuppfattat nåt?

Vad studerar du i Japan :rolleyes:

Permanent?

--

Att jSRO är så mycket bättre förvånar mig inte alls faktist. Det är mycket bättre skött än iSRO och i jSRO finns det mycket mer personer "som bryr sig". Man loggar inte in bara för att vara förjävlig och döda nubs.

Det där Ticketsystemet skrev jag en post om för länge sedan... många sidor bak i tråden. Kolla runt 10 sidor bak eller så.

--

Jag spelar nu iSRO på AEGE, igen.

Jag kan ju logga in ffs! >_<

Just nu farmar jag. 100k normal farming -_-

Sen bär det av till lvl 90 med expressfart. B)

Sen tycker jag också att CTF är skitskoj, fast lite obalanserade lag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad studerar du i Japan B)

Permanent?

Jag pluggar japanska :rolleyes:

Jag får nog skicka ett fint brev till dem så jag kanske får amnesti och kan fortsätta lira från sverige när jag åker hem nästa mars, har läst att japaner kan göra så. Är ju dumt om man levlar upp en fet gubbe, och sen måste strunta i den.

Att jSRO är så mycket bättre förvånar mig inte alls faktist. Det är mycket bättre skött än iSRO och i jSRO finns det mycket mer personer "som bryr sig". Man loggar inte in bara för att vara förjävlig och döda nubs.

Jag och en polare körde en 2stjärnig trade, dog en bit utanför Jangan. och när vi kom dit så stod en playerthief och väntade. vad skulle vi göra nu? vi plockade fram våra kameler, han oneshottade dem med sin båge, gjorde smilegubbe och sen sprang iväg till jangan. Antar att han inte tyckte det var en utmaning att robba 2 lvl 21-25 traders :confused:

Det där Ticketsystemet skrev jag en post om för länge sedan... många sidor bak i tråden. Kolla runt 10 sidor bak eller så.

Ah, måste jag kolla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare körde en 2stjärnig trade, dog en bit utanför Jangan. och när vi kom dit så stod en playerthief och väntade. vad skulle vi göra nu? vi plockade fram våra kameler, han oneshottade dem med sin båge, gjorde smilegubbe och sen sprang iväg till jangan. Antar att han inte tyckte det var en utmaning att robba 2 lvl 21-25 traders :rolleyes:

Haha!

Jag sprang efter nån random noob som hade cape på sig och dödade hans häst B)

Fast sen gav jag honom iofs 10k, så han får vara nöjd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Moi.

Här är en till liten bild på mig :)

Ursäkta den fula grafiken, men jag har ställt ner allt på minimum.

Som ni ser så farmar jag. Jag behöver 10k till för att bli fullfarmed, fast en lite snålare version.

90 Heuksal, 89 Fire, 61 Light, 60 Ice

Powerfarming är en bra grej nuförtiden. Det går snabbt och det är lätt.

Ett exempel från min guild; jag och en guildie började farma nästan samtidigt. När jag hade 30k började han farma.

Jag farmar på det "vanliga" sättet med 9 gap och döda mobs, och han powerfarmar; är lvl 20-26 och låter en highlvl, i ett share pt, döda Ongs så han får SP skitsnabbt.

Jag har nu, som ni ser, 101 000 SP och han har... 170 000 SP!!!

Han har alltså gått om och kommer inom 2 veckor att ha nästan 400k SP!

Så det är ett effektivt sätt att farma.

Han kan få 25k SP/dag om han inte latar sig. En annan guildie hade 3 powerfarmers och fick 60k SP den dagen.

Jag får runt 7k SP/dag -.-

Det har hänt mycket den senaste tiden!

Hela _Infamous_ Union krashade och dom gick åt olika håll. Därför är hela AEGEs "goda" sida försvagad och turkarna kan kanske ta över Jangan Fortress, om dom har tur, i veckans FW.

Hade Infa vart lika starkt som för tre veckor sedan hade jag genast joinat när jag fick min inbjudan, fast nu avaktar jag lite.

Jag har också köpt mig en Full Blue 85+0 Glaive för 30 mil, som jag tänkte pimpa och sälja för 80, men hittils så har jag spenderat 20 wep elix (med dagens priser = 6-8 mil) men bara kommit till +3 T_T

Det är dock roligt med jobbing nuförtiden eftersom det finns mer trades som man kan attackera (eftersom 1star-trade skyddet försvinner efter lvl 40) fast de flesta har hunters (som går att döda).

Med Euro-updaten är PvP roligare och mer varierat.

Har tyvärr ingen bild som visar det.

[lade till lite fina bold-texter så det skulle bli roligare att läsa ^_^]

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synd bara att Wizards är extremt OP i pvp!

Cant change fact.

Mjo, det var lite synd att det var fullt med lvl 90s som PvPade igår när jag skulle göra det... eftersom det fanns massa traps. 50k dmg (w00t)

Men wizards är lätta att döda. 1 hit KO. Därför är det balanserat, men Warriors är lite overpowered.

Lyckades fixa lite pengar också ;)

Jag har spenderat runt 50-60 mil på 9D grejer sedan 2 veckor tillbaka och sålt för 20 mil sedan i onsdags.

Jag dyker upp med bilder och ett längre inlägg lite senare idag/ikväll! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar inte så, utan mer som får Wizen in första träffen, då är du död innan du har hunnit fått första träffen på han i iallafall hälften av fallen.

Gött o vara bow/glaiver/nuker iallafall. Dom har ju alla ranged attacks

Jag blir inte 1shottad av en wiz ;)

Bladers har två ranged attacks.

Anyways, här är inlägget jag lovade.

Nu har jag äntligen joinat _Infamous_ som jag skrev om en sida tillbaka!

Vi var i union med Death och några andra, men inte längre. Dom var för dåliga i Fortress War. (Sedan gillade vi inte HonorHispanio)

Efter att ha farmat mycket (kolla SP:n) så var det dag för Fortress War.

Jag var iofs för feg för att hoppa in eftersom jag inte var säker på om jag skulle farma 3k till.

Blev inte mycket Fortress War för min del, förutom hypen innan och undertiden.

Istället roade jag mig med att ta fina bilder på Jangan. Ungefär som bilden här nedanför. Flaggan är guilden RevolutioN's guildlogo (eftersom dom ägde Jangan Fortress)

Jangan Square!

Sedan sprang jag runt i Emperors Palace och hittade lite ställen jag faktist inte vart på, som den här lilla "gården" omsluten av murar.

Senare när jag tröttnat (och Stronghold (WTF!?) vann Fortress pga. av våran kassa union) på Jangan var det dags för en lite tripp till Hotan för att fixa lite grejs innan CTF (som jag glömde ta bilder på).

Dags att lvla upp skills!!

I Capture the Flag vann mitt lag, trots att motståndarna hade högre medel lvl. Vårat lag var dock starkare, till stor del tack vare mig. Ingen fattade att man dödar Wiz/Cleric FÖRE alla andra som attackerar. Smart...

Iaf så kände jag mig mycket, mycket starkare med nya skills och märkte en skillnad på 4k (2k+2k) i skada med Soul Spear.

Windless Spear älskar jag så otroligt! Inte nog med att den är stark, snabb och snygg... den har Dull!

Dull gör så att motståndaren blir långsammare och slår långsammare! Skitbra i både PvP och PvE.

Lägsta grafikinställningarna igen, på de flesta bilderna. På den sista bilden var "effects" också avstängts (betyder att man inte ser buffs och sånt utan bara rörelsen)

Nu är jag lvl 79 och blir nog lvl 80 till söndag. Då ska jag kolla lite på hur jobbing är nuförtiden.

Ut och thief:a lite!

Ni som inte spelar längre, men har kvar eran karaktär, logga in på sro! Det är lätt att göra och det finns en bra och stor svensk guild (om ni undrade).

Det är mycket förändringar som nu har skett som ni borde kolla in!

Testa CTF, det är indelat i olika lvls, så att en lvl 50 inte hamnar i samma match som en lvl 70.

Det är någonstans var 7:e lvl eller så det delas av.

:D

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, då har man tagit upp Silkroad igen efter en månads lång paus..Fick min Wiz/Cleric till lvl 23, men har bestämt för att re-rolla på en chinese Full STR Bow. En fråga dock;

Hur mycket kostar en lvl 16 SoS Bow? Funderar nämligen på att farma ett bra tag i Bandit Stronghold, och har hört att SoS-vapen hjälper rätt mycket..

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, då har man tagit upp Silkroad igen efter en månads lång paus..Fick min Wiz/Cleric till lvl 23, men har bestämt för att re-rolla på en chinese Full STR Bow. En fråga dock;

Hur mycket kostar en lvl 16 SoS Bow? Funderar nämligen på att farma ett bra tag i Bandit Stronghold, och har hört att SoS-vapen hjälper rätt mycket..

Rolla på AEGE.

Dom har en bra svensk community och några bra guilds.

En SoS Bow kostar väl runt 2 mille. Sen får du nog göra den till +5.

Jag skulle ändå rekommendera att du powerfarmade.

Jag får runt 1 SP per kill med min nub, som har 7 gap, och kommer få nästan 2 SP per kill när den har 9 gap. Det UTAN Gold Time.

Om man farmar i stronghold får man cirka 1 SP per kill. 1 shot kill.

Förresten, STR Archers är jättebra!

Finns en del videos på Youtube, även fast de är från lvl 80-capen

Arhcers har ju Stun, knockback (6 arrowcombo = 6 knockbacks >___<) och Aoes ;)

Lite jobwar från 80-capen; sjukt snyggt gjort!

[youtube-old]xJO2plxnqP4[/youtube-old]

PvP från kSRO med 100-cap.

[youtube-old]r5ggiqdQEx8[/youtube-old]

70:70 Hybrid Archer PvP

[youtube-old]cGDXXq1GLps[/youtube-old]

Pacheon Skills, dock bara till lvl 80.

[youtube-old]1DyZnYS93UU[/youtube-old]

:) på den här filmen som visar den vackra sidan av Silkroad!

[youtube-old]v75g9GbbrWo[/youtube-old]

:D på slutet av filmen! O.o

[youtube-old]0JQqRkXXO5o[/youtube-old]

Det finns mer filmer jag luskat fram :P

Bland annat Roc, Medusa, guide av Ch'in Tomb och lite nya skills samt såklart PvP!

Skriv om du vill ha nån sån video också.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rolla på AEGE.

Dom har en bra svensk community och några bra guilds.

En SoS Bow kostar väl runt 2 mille. Sen får du nog göra den till +5.

Jag skulle ändå rekommendera att du powerfarmade.

Jag får runt 1 SP per kill med min nub, som har 7 gap, och kommer få nästan 2 SP per kill när den har 9 gap. Det UTAN Gold Time.

Om man farmar i stronghold får man cirka 1 SP per kill. 1 shot kill.

Förresten, STR Archers är jättebra!

Finns en del videos på Youtube, även fast de är från lvl 80-capen

Arhcers har ju Stun, knockback (6 arrowcombo = 6 knockbacks >___<) och Aoes ;)

(Filmer)

Det finns mer filmer jag luskat fram :P

Bland annat Roc, Medusa, guide av Ch'in Tomb och lite nya skills samt såklart PvP!

Skriv om du vill ha nån sån video också.

Njao, vet inte om jag orkar re-rolla igen xD I Venus är jag lvl 16 och har gått med i guilden ''Nox'', och trivs riktigt bra där. 100% Legit ofc. Har en lvl 62 guild-mate som snart ska powerfarma sin lvl 16-char, och sa att jag kunde joina. Powerfarm ftw :D

Skönt att höra att STR Archers är bra, för jag tror faktiskt att jag ska hålla mig till den builden! Går riktigt smidigt att döda mobs ;)

Men har inte riktigt bestämt vad mina skill points ska spenderas på...En build jag tyckte var intressant var 90 Pacheon/90 Fire/90 Force/30 Ice/Light/Heuksal (för Passive och skillen som höjer m.defense). Låter det bra? Isånafall vilken av de tre borde jag ta? :blink: Riktigt sköna videor btw!

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njao, vet inte om jag orkar re-rolla igen xD I Venus är jag lvl 16 och har gått med i guilden ''Nox'', och trivs riktigt bra där. 100% Legit ofc. Har en lvl 62 guild-mate som snart ska powerfarma sin lvl 16-char, och sa att jag kunde joina. Powerfarm ftw :D

Skönt att höra att STR Archers är bra, för jag tror faktiskt att jag ska hålla mig till den builden! Går riktigt smidigt att döda mobs :P

Men har inte riktigt bestämt vad mina skill points ska spenderas på...En build jag tyckte var intressant var 90 Pacheon/90 Fire/90 Force/30 Ice/Light/Heuksal (för Passive och skillen som höjer m.defense). Låter det bra? Isånafall vilken av de tre borde jag ta? :blink: Riktigt sköna videor btw!

Eventuellt går du för 90 pach 90 lgiht 60 fire 60 cold.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njao, vet inte om jag orkar re-rolla igen xD I Venus är jag lvl 16 och har gått med i guilden ''Nox'', och trivs riktigt bra där. 100% Legit ofc. Har en lvl 62 guild-mate som snart ska powerfarma sin lvl 16-char, och sa att jag kunde joina. Powerfarm ftw :D

Skönt att höra att STR Archers är bra, för jag tror faktiskt att jag ska hålla mig till den builden! Går riktigt smidigt att döda mobs :P

Men har inte riktigt bestämt vad mina skill points ska spenderas på...En build jag tyckte var intressant var 90 Pacheon/90 Fire/90 Force/30 Ice/Light/Heuksal (för Passive och skillen som höjer m.defense). Låter det bra? Isånafall vilken av de tre borde jag ta? :blink: Riktigt sköna videor btw!

90Pach/90Fire

Det är den absoluta måste-basen.

Sedan kan du lägga till ett av följande:

Force 90 = Debuffs. | Några som har det börjar byta bort Force mot något annat pga Cleric Buffs och Blåa pills.

Light 90 = Speed, Concentration, Mag atk. | Värdelöst! Mag. atk. kommer knappast göra någon stor skillnad för dig, om du inte kör 70:70 Hybrid. Drug of Typhoon eller Bards March används när hastighet är något viktigt.

Ice 90 = Riktigt bra defence mot alla STR builds. | En ny-gammal build som kommer tillbaka. Ice är bra både för defence och för att du kan frysa ner alla non-resistance.

Light 60, Ice 60 = Balans mellan de två. Någorlunda Physical Defence och fortfarande lite hastighet och Mag. atk.

Jag skulle rekomendera Ice 90.

Jag funderar själv på Ice 90... om jag orkar farma dvs.

Svar på din fråga;

Om du ska välja mellan 30 av Ice,Light eller Heuksal så är Ice det självklara valet.

Ice ger dig Snow Shield 20% som är ett måste.

Light 30, suger och du har inte ens lvl 1 Phantom.

Heuksal 30 ger dig liiite mag def som du ändå kan få av Cleric buffs. Det ger också runt 300 HP som är totalt värdelöst i jämförelse med Snow Shield (Ice)

Välj Ice 30 isf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag håller mig till Fire/Force-builden ^^ Sugen på att kunna heala, ressa och Harmony-skillen

Men tack iafl, tar 30 ice som sub-mastery!

Just nu farmar jag (Blev ingen power-lvling av lvl 62-guildmaten, hade problem med att installera Silkroad på sin andra dator xd), går riktigt segt utan SoS-bow och utan EXP-ticket...Fick lite drygt 1 K SP igår. Men,men får hålla ut. Ska försöka att få minst 5-8 K , om jag blir powerfarmad, blir det väl över 10K SP, så får jag köra med ett 2-3 gap up till lvl 42 innan jag börjar farma igen.

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag håller mig till Fire/Force-builden ^^ Sugen på att kunna heala, ressa och Harmony-skillen

Men tack iafl, tar 30 ice som sub-mastery!

Just nu farmar jag (Blev ingen power-lvling av lvl 62-guildmaten, hade problem med att installera Silkroad på sin andra dator xd), går riktigt segt utan SoS-bow och utan EXP-ticket...Fick lite drygt 1 K SP igår. Men,men får hålla ut. Ska försöka att få minst <b> 5-8 K </b>, om jag blir powerfarmad, blir det väl över 10K SP, så får jag köra med ett 2-3 gap up till lvl 42 innan jag börjar farma igen.

Jag kan passa på att tipsa dig om powerfarming på aege... jag kanske kan fixa powerfarming åt dig, ett tag iaf, gratis.

Jag har själv en alt. char på aege som farmas just nu. Den har just nu 43k SP. För 5 timmar sedan hade jag 33k... >_<

Säg vad du nickar på aege, eller helst skapar du en ny chat på aege, lvl 1 och kontakta mig ingame.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan passa på att tipsa dig om powerfarming på aege... jag kanske kan fixa powerfarming åt dig, ett tag iaf, gratis.

Jag har själv en alt. char på aege som farmas just nu. Den har just nu 43k SP. För 5 timmar sedan hade jag 33k... :w000t:

Säg vad du nickar på aege, eller helst skapar du en ny chat på aege, lvl 1 och kontakta mig ingame.

Okej då, testar väl att rolla i Aege, får se om det är något för mig >_<

Men blev precis erbjuden att bli plevlad, men fixar en char lite senare!

post-14454-1216307273_thumb.jpg

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej då, testar väl att rolla i Aege, får se om det är något för mig >_<

Men blev precis erbjuden att bli plevlad, men fixar en char lite senare!

Roligt!

Skriv vad du nickar här, så kontaktar jag dig ingame.

Förresten... powerlvl av en lvl 39? :w000t:

Bättre än inget, men lite dålig killrate kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...