Jump to content

SilkRoad


Colan K
 Share

Recommended Posts

Ett tips, Farma mer vid lvl 16, Du kännar in det senare. Hade några polare som farmade 200k SP innan patchen; Europe osv, då cape var 80. Dem farmade ändå igen vid lvl 7x nått så. farma på du, Desto mer SP desto bättre..

Jäkligt mycket farmande med andra ord <_<

Får se hur mycket jag klarar av att farma, har ganska dåligt tålamod x)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 3,3k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jopp, Du går ju plus i slut ändan för du kan få bättre gear vid lvl 16 för mindre penning än för mer pengar vid högre lvl. :ermm:

Japp,det är ju sant. <_<

En fråga! Delar alla ens gubbar i Silkroad samma Storage, elr är det bara dem i samma server?

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag stött på ett problem...När jag var lvl 9-10 stack jag till Jangan för att träna där och göra lite quests innan jag började farmandet...MEN klumpigt nog hade jag glömt att välja att jag skulle spawnas där när jag dog..Så när jag dog kom jag till Constantinople, och var pank. När jag väl tjänat ihop de pengar som behövdes för att dra till Jangan igen, var jag lvl 12. Men nu när jag försöker teleporta mig står det: The requested order cannot be carried out.

Är det lvl 10 gräns på portalen i Constantinople eller? <_<

Du hade antagligen ett Deliveryquest. När du får sådana quests så kan man varken teleportera eller använda Return Scroll.

--

Ang. Farming...

Powerfarma vid Ongs; kostar men går mångfaldigt snabbare än farming i Bandit Den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du hade antagligen ett Deliveryquest. När du får sådana quests så kan man varken teleportera eller använda Return Scroll.

--

Ang. Farming...

Powerfarma vid Ongs; kostar men går mångfaldigt snabbare än farming i Bandit Den.

Jo, du hade rätt..

Mm, farmar väl iafl lite vid Bandit Camp, 5K ~ typ så att det räcker upp till lvl 30.

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag blivit sugen på att lira igen och har börjat med några polare, men FYFAN VAD MYCKET BOTS det är. usch

inte konstigt att ALLA servrar alltid är crowded. BLEH

antar att det är några av er som har bottat (har för mig att jag läste det förut) vad är poängen med det? samlar de guld, eller levlar de gubben? men om de levlar, kan man byta namn sen? kul att ha en lvl 90gubbe som heter asdasg lixom.

kan man döda bottar på nåt sätt? vinner man nåt på det?

så tråkigt att man inte kommer in på servrarna just därför

och vilka är det som spelar just nu, och vart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag blivit sugen på att lira igen och har börjat med några polare, men FYFAN VAD MYCKET BOTS det är. usch

inte konstigt att ALLA servrar alltid är crowded. BLEH

antar att det är några av er som har bottat (har för mig att jag läste det förut) vad är poängen med det? samlar de guld, eller levlar de gubben? men om de levlar, kan man byta namn sen? kul att ha en lvl 90gubbe som heter asdasg lixom.

kan man döda bottar på nåt sätt? vinner man nåt på det?

så tråkigt att man inte kommer in på servrarna just därför

och vilka är det som spelar just nu, och vart?

Tyvärr... dock är majoriteten av alla bots Goldbots. Det finns (av 3500 spelare/server) minst 1500-2000 goldbots, vilket suger. Dock så blev runt 1000 bots per server bannade i tisdags, men de flesta är tillbaka med en ny char.

Poängen med att botta är att man kan levla utan att nörda sig framför datorn 5timmar/dag. Bara att aktivera botten och gå iväg och göra något annat.

Det är faktist därför jag bottade min gamla karaktär.

Efter ungefär level 55 blev det så otroligt drygt att levla, så vid 60 började jag iaf. Jag kan tillägga att det tar ungefär 23 timmar KONSTANT grindande för att gå upp en level vid level 75 >_<

Skälet till att jag bottade var att jag helt enkelt varken hade tid eller lust att spela SRO 5-6 timmar per dag bara för att levla var 5:e dag...

ALLA som heter något random som asdjasnd eller gnasdfh är Goldbots. Goldbots är bara där för att samla guld att sälja. (Ekonomin är totalt fucked up nu för det. 100 MIL gold kostar ~25$... Bra vapen och eq's finns därför i överflöd.)

Man kan döda bots på två sätt:

1. Mörda botten (rekommenderas ej, eftersom du själv får murder-status)

2. Göra ett lvl 85-quest där du ska fånga ett monster. I många fall kan en bot attackera ditt fångade monster och på så sätt bli murder. (Det funkar inte längre, eftersom den buggen har blivit fixad redan hos de flesta bots)

Jag håller verkligen med dig.

Det bästa du kan göra är att skapa en karaktär på Venus och gå med i Avalon Union eller Blackhand Union som är hårt anti-bot.

Dom är schyssta >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr... dock är majoriteten av alla bots Goldbots. Det finns (av 3500 spelare/server) minst 1500-2000 goldbots, vilket suger. Dock så blev runt 1000 bots per server bannade i tisdags, men de flesta är tillbaka med en ny char.

Poängen med att botta är att man kan levla utan att nörda sig framför datorn 5timmar/dag. Bara att aktivera botten och gå iväg och göra något annat.

Det är faktist därför jag bottade min gamla karaktär.

Efter ungefär level 55 blev det så otroligt drygt att levla, så vid 60 började jag iaf. Jag kan tillägga att det tar ungefär 23 timmar KONSTANT grindande för att gå upp en level vid level 75 :rolleyes:

Skälet till att jag bottade var att jag helt enkelt varken hade tid eller lust att spela SRO 5-6 timmar per dag bara för att levla var 5:e dag...

ALLA som heter något random som asdjasnd eller gnasdfh är Goldbots. Goldbots är bara där för att samla guld att sälja. (Ekonomin är totalt fucked up nu för det. 100 MIL gold kostar ~25$... Bra vapen och eq's finns därför i överflöd.)

Man kan döda bots på två sätt:

1. Mörda botten (rekommenderas ej, eftersom du själv får murder-status)

2. Göra ett lvl 85-quest där du ska fånga ett monster. I många fall kan en bot attackera ditt fångade monster och på så sätt bli murder. (Det funkar inte längre, eftersom den buggen har blivit fixad redan hos de flesta bots)

Jag håller verkligen med dig.

Det bästa du kan göra är att skapa en karaktär på Venus och gå med i Avalon Union eller Blackhand Union som är hårt anti-bot.

Dom är schyssta (w00t)

du menar alltså att de har massa goldbots, och sen säljer guld för riktiga pengar?

Jag har ju dock även sett att det står typ massa bottar som heter aösdfnöaksdnfa och grindar vita tigrar tex, levlar de inte upp gubben då för att sälja eller grindar de fortfarande guld bara?

måste ju vara lätt att banna dem iom att alla har samma waypoints, lixom, köpa pots i jangan, ut på vägen, buffa och sen iväg.

lär ju bara vara om man är gm och lixom ban, ban, ban, ban

så tråkigt att man inte kommer in på servrarna bara för att 75% är bots :(

jag och mina polare startade karaktärer på saturn iaf. lvl 13 nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du menar alltså att de har massa goldbots, och sen säljer guld för riktiga pengar?

Jag har ju dock även sett att det står typ massa bottar som heter aösdfnöaksdnfa och grindar vita tigrar tex, levlar de inte upp gubben då för att sälja eller grindar de fortfarande guld bara?

måste ju vara lätt att banna dem iom att alla har samma waypoints, lixom, köpa pots i jangan, ut på vägen, buffa och sen iväg.

lär ju bara vara om man är gm och lixom ban, ban, ban, ban

så tråkigt att man inte kommer in på servrarna bara för att 75% är bots (w00t)

jag och mina polare startade karaktärer på saturn iaf. lvl 13 nu :rolleyes:

Lite hjälp med att se chanserna att komma in på servrarna kan då få här --> http://www.rev6.com/ :)

Btw RaydenZ -- Lvl 20 -- Venus

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du menar alltså att de har massa goldbots, och sen säljer guld för riktiga pengar?

Jag har ju dock även sett att det står typ massa bottar som heter aösdfnöaksdnfa och grindar vita tigrar tex, levlar de inte upp gubben då för att sälja eller grindar de fortfarande guld bara?

måste ju vara lätt att banna dem iom att alla har samma waypoints, lixom, köpa pots i jangan, ut på vägen, buffa och sen iväg.

lär ju bara vara om man är gm och lixom ban, ban, ban, ban

så tråkigt att man inte kommer in på servrarna bara för att 75% är bots (w00t)

jag och mina polare startade karaktärer på saturn iaf. lvl 13 nu :rolleyes:

Japp.

White Tigers kan knappast räknas som "highlevel". Du kan hitta goldbots ända upp till level 60.

Frågan om att banna dom har diskuterats tidigare.

Vanliga bottare köper Silk i mängder -> Joymax tjänar mer

Goldbots blir bannade mycket oftare än "vanliga" bottare.

@Zyrax

Vad roligt!

Själv har jag slutat igen. Det går ju ffs inte att logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få tag på SOSUN, SOM och SOS på annat sätt än att köpa? droppas dem? och isf, vad droppar?

sos +5

som +10

sosun +15

?

och var är honor SOM osv?

vad innebär dem?

btw, det var inte lätt att grinda vid bandits den nu när det står massa galna teammonster där. dock har de ju fått bort att alla står och grindar där, vilket är bra :rolleyes:

Lite hjälp med att se chanserna att komma in på servrarna kan då få här --> http://www.rev6.com/ :)

Btw RaydenZ -- Lvl 20 -- Venus

tack för länken (w00t)

vad innebär PoC%?

fin gear som de i toppen har. Verkar dock inte som man kan söka på low-levelgubbar, för den hittade ingen av mina gubbar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få tag på SOSUN, SOM och SOS på annat sätt än att köpa? droppas dem? och isf, vad droppar?

sos +5

som +10

sosun +15

?

och var är honor SOM osv?

vad innebär dem?

btw, det var inte lätt att grinda vid bandits den nu när det står massa galna teammonster där. dock har de ju fått bort att alla står och grindar där, vilket är bra :rolleyes:

tack för länken (w00t)

vad innebär PoC%?

fin gear som de i toppen har. Verkar dock inte som man kan söka på low-levelgubbar, för den hittade ingen av mina gubbar

Du kan få tag på SOS/M/Sun genom drops. Det är så dom kom till "in the first place".

Många monster droppar dom, men det är inget att leta efter. De droppar sällan.

Honor vapen är vapen som ägaren köpt med poäng från Academy. De vapen som man kan köpa med Academy-points (Honor-points) är inte permanenta och kan bara repareras ett visst antal gånger.

Bandit Den är roligt om det är tomt :)

Vilken server kör du på?

PoC% står precis under länken...

PoC stand for Probability to connect

Statistic are calculated based on the probability to connect during the last 10 mins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan få tag på SOS/M/Sun genom drops. Det är så dom kom till "in the first place".

Många monster droppar dom, men det är inget att leta efter. De droppar sällan.

ah, så vill man ha ett köper man ett alltså? Har för mig jag läste nånstans att data-thiefs droppade sånt, men det kanske inte stämmer?

Honor vapen är vapen som ägaren köpt med poäng från Academy. De vapen som man kan köpa med Academy-points (Honor-points) är inte permanenta och kan bara repareras ett visst antal gånger.

aha

hur funkar honor points? de har ju uppdaterat en del sen jag lirade sist. jag spelade lite när europe hade kommit, och nu har de tryckt in fortres och grejer åxå :S

Bandit Den är roligt om det är tomt :rolleyes:

Vilken server kör du på?

kör på Saturn. lvl 15 med 660 SP. min tanke var ju att farma vid Bandit Den, men det är inte lika lätt som förut. förut kunde man ju stå där vid lvl 15 utan problem. iofs hade jag en STR-gubbe med armor då och nu en INT med garment, så det gör aningen ont när de tar 100-150 med varje pil (beroente på om det är en vanlig, champ eller team, eller anske nån galen förirrad bandit) så då blir det ju inte billigt med alla pots man behöver, dvs inte värt det.

Kanskte inte är så bra att farma där om man är INT iofs. Har just nu gap på 8, men om det är kasst att vara där, och jag ska farma vid några magicbaserade monster istället vid nån senare level är det kanske lika bra att levla upp lite skills och röja.

PoC% står precis under länken...

haha, hade jag helt missat. dock hade jag räknat ut det efter mycket tänkande (w00t)

Kul när man kollar vem som har bäst gear på den där sidan

"hej, jag har 8 st seal of sun grejer"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Zyrax

Vad roligt!

Själv har jag slutat igen. Det går ju ffs inte att logga in.

Jasså, vad tråkigt! :rolleyes:

Själv tycker man det är lättare än nånsin att komma in? xD

Kanske för att jag kommer hem efter skolan mellan 14-15.00, precis innan servrarna blir överfulla. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså, vad tråkigt! :rolleyes:

Själv tycker man det är lättare än nånsin att komma in? xD

Kanske för att jag kommer hem efter skolan mellan 14-15.00, precis innan servrarna blir överfulla. :)

Venus kommer jag också in på ganska lätt.

Jag snackade om AEGE :( Efter att ha letat runt lite har jag sett att några av mina gamla polare därifrån fortfarande spela. Min plan var att bli aktiv igen på AEGE och joina _Infamous_, fast så länge jag inte kan logga in på SRO så ligger planen på is.

*Hoppas på lägre server traffic under sommarlovet*

Cause then... level 90 FF Fire/Light Glavie söker... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Venus kommer jag också in på ganska lätt.

Jag snackade om AEGE ;) Efter att ha letat runt lite har jag sett att några av mina gamla polare därifrån fortfarande spela. Min plan var att bli aktiv igen på AEGE och joina _Infamous_, fast så länge jag inte kan logga in på SRO så ligger planen på is.

*Hoppas på lägre server traffic under sommarlovet*

Cause then... level 90 FF Fire/Light Glavie söker... -_-

Aha nice ^_^ Men om nåt så borde det väl bli HÖGRE server traffic under sommarlovet, eftersom det är då alla är lediga och kan nörda sig hur mycket dem vill? Elr?

Redigerad av Zyrax
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent teoretiskt ja.

Men eftersom de flesta vill vara ute o grilla o dricka bärs under sommarn så minskar det mycket.

--

Vafasiken, har turkarna lagt av med sin dryga FACK UR FAAATHHEERR MAAATHHHEEER ANT BRAAATHHEER FAACKKEEER attityd eller är det bara jag som mött på riktigt schyssta turkar? -_-

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent teoretiskt ja.

Men eftersom de flesta vill vara ute o grilla o dricka bärs under sommarn så minskar det mycket.

--

Vafasiken, har turkarna lagt av med sin dryga FACK UR FAAATHHEERR MAAATHHHEEER ANT BRAAATHHEER FAACKKEEER attityd eller är det bara jag som mött på riktigt schyssta turkar? :confused:

Du har mött dom schyssta isf.

Fuck mather finns fortfarande xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...