Jump to content

Oasis


jaeger
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Säger en grabb på 10 år...haha jävla skämt. Stenkoll. Du föddes ju för fan när oasis var på topp. Det är viktigt att bilda egna uppfattningar och inte lita blint på vad journalister skriver.

Markus Larson är en jävla bög som drivit en hatkampanj mot oasis sedan Heathen Chemistry kom ut. Han sköter inte sina journalistiska uppgifter vilket är väldigt tragiskt. Men sedan hyllar han ju britney så...

Det där med att oasis är trista på scen kan jag till viss del hålla med om. JAg önskar att dom vore lite mer showiga av sig. Samtidigt är dom världens bästa band musikalikst sätt, och på så sätt räcker det och blir över.

http://www.stockholmcity.se/ArticlePages/2...City505.dbp.asp

Där är en recension jag kan skriva under på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger en grabb på 10 år...haha jävla skämt. Stenkoll. Du föddes ju för fan när oasis var på topp. Det är viktigt att bilda egna uppfattningar och inte lita blint på vad journalister skriver.

Markus Larson är en jävla bög som drivit en hatkampanj mot oasis sedan Heathen Chemistry kom ut. Han sköter inte sina journalistiska uppgifter vilket är väldigt tragiskt. Men sedan hyllar han ju britney så...

Det där med att oasis är trista på scen kan jag till viss del hålla med om. JAg önskar att dom vore lite mer showiga av sig. Samtidigt är dom världens bästa band musikalikst sätt, och på så sätt räcker det och blir över.

http://www.stockholmcity.se/ArticlePages/2...City505.dbp.asp

Där är en recension jag kan skriva under på.

Det var en ganska bra recension, inte så detaljerat direkt, men den duger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man lägga på minnet....om man läser en konsert recension på aftonbladet och den INTE är skriven av Per Bjurman så kan man lägga av att läsa den efter en mening, han är den enda som lyssnar på musiken och inte allt runt omkring, han ser inte artisterna som produkter utan som musiker.

Hyllar "artister" som darin och Lena PH osv som gudar...dom som verkligen är produkter...nej Aftonbladet can`t handle rock n roll.

Sorry för OT men det här var ett bra tillfälle att få ut det jag tycker om aftonbladet och deras "musik recensenter".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuckin' in the bushes (intro) *****

Turn up the sun *****

Lyla ***

Bring it on down ***

Morning glory ****

Cigarettes & alcohol *****

The importance of being Idle ***

Masterplan *****

Songbird ***

A bell will ring **

Acquiesce ****

Mucky fingers ***

Wonderwall ***

Champagne supernova ****

Rock'n'roll star *****

- - -

Guess God thinks I'm Abel **

The meaning of soul **

Don't look back in anger ****

My generation *****

Cigs and alcohol var bäst

Cheers

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuckin' in the bushes (intro) *****

Turn up the sun *****

Lyla ***

Bring it on down ***

Morning glory ****

Cigarettes & alcohol *****

The importance of being Idle ***

Masterplan *****

Songbird ***

A bell will ring **

Acquiesce ****

Mucky fingers ***

Wonderwall ***

Champagne supernova ****

Rock'n'roll star *****

- - -

Guess God thinks I'm Abel **

The meaning of soul **

Don't look back in anger ****

My generation *****

Cigs and alcohol var bäst

Cheers

Skön setlist, Fuckin' In The Bushes är oslagbar öppningslåt.

Var klämde de in Live Forever där någonstans då? Malliga fettot på Aftonbladet gnällde ju om hur dålig den var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Picko:

Detta är Norges setlist, den som var dagen innan, jag tror den stämmer med Sveriges:

Fuckin’ In The Bushes), Turn Up the Sun, Lyla, Bring It On Down, Morning Glory, Cigarettes & Alcohol, The Importance of Being Idle, The Masterplan, Songbird, Acquiesce, A Bell Will Ring, Live Forever, Mucky Fingers, Wonderwall, Champagne Supernova, Rock'n'Roll Star, Guess God Thinks I'm Abel, The Meaning Of Soul, Don't Look Back In Anger, My Generation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp 5

Cigs and alcohol

Masterplan

Rock 'n' roll star

my generation

turn up ze zun

wonderwall var en stor besvikelse

meaning of soul var och är shite

guess god thinks im abel är ett sömnpiller

Acquiesce då? Så fantastisk. Because we need each other We believe in one another And I know we're going to uncover What's sleepin' in our soul .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Acquiesce då? Så fantastisk. Because we need each other We believe in one another And I know we're going to uncover What's sleepin' in our soul .

Jej vet ikke

Den är alltid väldigt fin live, så även denna gång men jag tyckte dessa låtar var snäppet vassare.

Har du sett oasis-dvderna då? Champagne Supernova på there and then är inte att leka med, eller för den delen I am the walrus. FOOKIN MEGA

post-24-1138714483_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på att du inte har lyssnat på den.

My Generation är klockren. Allt annat är bara hyckleri.

Turn up the sun. Tänk tillbaka när liam vrålar/sjunger "i carry a madness"

Cheers

Jag gillade i alla fall inte My Generation. fan det känndes som jag hade en hackspett i hjärnan. Nej jag ville höra en bättre avslutning på konserten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...