Jump to content

Oasis


jaeger
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej man kan få skriva vad man tycker om ett band, man kan få tycka det både är bra och dåligt. Men om man tycker att Oasis är ett skitband, ja då kan man ju säga varför man tycker så det kan leda till en lite seriösare diskussion. Man måste ju ha en anledning att både hata och älska och har man det kan man gott och väl skriva det. Har man inte det, ja då hatar man varken bandet eller älskar det.

Och nor_adde, det du sa där var ju inte det nödvändigaste precis. Vad leder det till? Det handlar inte om Oasis eller om en seriös diskussion vilket jag tycker man borde kunna ha på ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej man kan få skriva vad man tycker om ett band, man kan få tycka det både är bra och dåligt. Men om man tycker att Oasis är ett skitband, ja då kan man ju säga varför man tycker så det kan leda till en lite seriösare diskussion. Man måste ju ha en anledning att både hata och älska och har man det kan man gott och väl skriva det. Har man inte det, ja då hatar man varken bandet eller älskar det.

Jag har en anledning.

Jag har aldrig hört Oasis lira något osv..

Men dom snackar massa skit om band som dom inte vet något om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frenzy eller leftbehind eller nån av dom där killarna:

Är du sur över att Noel tycker att Blur-Damon borde rita lite mer hår på hans huve? :lol:

Här är lite Liam-citat (förlåt Izzy)

"I suppose I do get sad, but not for too long. I just look in the mirror and go, 'What a f***ing good-looking f*** you are.' And then I brighten up.

You see pictures of Bono running around LA with his little white legs and a bottle of Volvic and he looks like a f*nny.

I was walking along and this chair came flying past me, and another,and another, and I thought, man, is this gonna be a good night

There's Elvis and me. I couldn't say which of the two is best.

On God: "If a guy suddenly appears before me with a big beard and locks and all that caper and performed some f***ing miracle, and then said to me, 'Liam, I am God' I'd say, 'Fair enough, it's a fair cop. I didn't believe in you but fair play, you've got me.' But until that day comes he can f*** right off."

Americans want grungy people, stabbing themselves in the head on stage. They get a bright bunch like us, with deodorant on, they don't get it.

"If I saw an alien, I'd tell it to f**k right off because whatever planet he came from they wouldn't have the Beatles or any deccent f*****g music. So they can f**k right off, I ain't going anywhere with them."

"What makes Oasis different?"

Bonehead: "Good songs."

Liam: "And a handsome lead singer with a beard."

"Morning Glory? It's when you wake up with a large one on. You know what I mean?"

"I've been in for three days and three nights doing fuck all watching Neighbours twice a day. I'm getting a thing for Helen fucking Daniels and it's not healthy."

Noel: "I will say that drugs do work."

Liam: "It's the truth. Either that or he's got a shit dealer. Drugs do bloody work, Richard."

- Liam and Noel on 'The Drugs Don't Work', a song written by Richard Ashcroft.

"John Lennon thought he was god. I just think I'm John Lennon."

"Being a lad is what I'm about. I can tell you who isn't a lad - anyone from Blur."

"There was this bug in my room and I thought, 'you can fook off, this is my room.' "

Liam: You want to be Andrew Lloyd Weber, you do. You fucker.

Noel: Who's Andrew Lloyd Weber?

Liam: I haven't got a clue. He's a golfer or something... I'm just an average lad who was born in Burnage, who played conkers. "

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det verkar vara som så att du snackar skit om ett band som du inte vet så mycket om.

Jag snackar inte skit om Oasis, jag tycker det är ett skitband(ja,även fast jag inte hört dom) och det är väl inte att snacka skit?

Topp3: Det är bara en av de sakerna som dom gjort.

Gtapimpfoolife: det spelarväl ingen roll om de är bättre? de ska väl ändå inte snacka skit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snackar inte skit om Oasis, jag tycker det är ett skitband(ja,även fast jag inte hört dom) och det är väl inte att snacka skit?

Topp3: Det är bara en av de sakerna som dom gjort.

Gtapimpfoolife: det spelarväl ingen roll om de är bättre? de ska väl ändå inte snacka skit?

Om man äger får man snacka skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gtapimpfoolife: det spelarväl ingen roll om de är bättre? de ska väl ändå inte snacka skit?

Nej det ska det självklart inte. Men nu snackar jag inte om Oasis skitsnack utan dina märkliga meningar, du har inte lyssnat på bandet men du tycker det är skit bara för dom inte gillar andra band. Är det så du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det ska det självklart inte. Men nu snackar jag inte om Oasis skitsnack utan dina märkliga meningar, du har inte lyssnat på bandet men du tycker det är skit bara för dom inte gillar andra band. Är det så du menar?

Jag tycker inte om dom för dom snackar skit om andra band, så är det.

EDIT: Eller ska säga att dom snackar skit om andra band som dom inte vet något om.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snackar inte skit om Oasis, jag tycker det är ett skitband(ja,även fast jag inte hört dom) och det är väl inte att snacka skit?

Topp3: Det är bara en av de sakerna som dom gjort.

Gtapimpfoolife: det spelarväl ingen roll om de är bättre? de ska väl ändå inte snacka skit?

Nej jag vet, men såg så mycket finare ut eftersom att du skrev precis nästan samma sak :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit ett otroligt hängivet Oasis-fan enda sedan våren 2002. Har alla skivor, massa bootlegs och i början var jag och oasis närmast en kärlekshistoria. Kul att se unga själar upptäcka bandet i och med senaste skivan. Tack vare oasis fick jag upp mitt intresse för musik som idag är i princip min enda "hobby" eller "intresse" (fan va jag hatar ordet hobby, det får mig att tänka på tyskalektioner)

Självklart ska jag på konserten i Hovet (åkte för övrigt ner till köpenhamn och såg dem där för två veckor sen). Det ska bli otroligt kul att se dom igen.

Gtapimpfoolife: Fan det är klart att du ska gilla oasis! Du är ju inne på stone roses! då är det ju mot naturlagarna att inte gilla oasis. GOSH! borde nästan bränna en skiva med best of oasis till dig mmmboy

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker inte om dom för dom snackar skit om andra band, så är det.

EDIT: Eller ska säga att dom snackar skit om andra band som dom inte vet något om.

Okej, men varför sa du inte det med en gång då?. Så hade vi sluppit den här diskussionen..

Edit: GrandTheftCarl: Stone Roses går inte att gämföras med Oasis men det går att gämföras ändå. Stone Roses är skönare och trummorna i Stone Roses är outstanding, Oasis... Det är svårt. Jag försöker och försöker men det sitter inte. Wonderwall har alltid funkat men det är samma melodi hla tiden känns det som, seegt. Nånting ska hända men det händer inte.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
SÅÅÅ

Nu har intrycken lagt sig efter spelningen. Och, WOW vilken spelning är det första som slår migÅterkommer med betyg på samtliga låtar.

Aftonbladet vart inte glada i alla fall. Men vafan det får man ju ta. Dom är ju kära i sånna jävla som Lena Philipsson och annat.

Men jag håller med recensionen på Aftonbladet. Dom kunde lika gärna ställa upp med fem träpinnar. För Oasis bjöd verkligen inte den massiva publiken på underhållning. Det var stelt. Men bästa låten var iaf "Morning Glory", otroligt skön gitarr låten igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...