kattälskaren Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Jag råder er att inte gå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 ..säger han dagen EFTER. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Jag råder er att inte gå... Ja det kan ju vara lite svårt nu när man redan gått och konserten redan varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 27 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Jag råder er att inte gå... Säger en grabb på 10 år...haha jävla skämt. Stenkoll. Du föddes ju för fan när oasis var på topp. Det är viktigt att bilda egna uppfattningar och inte lita blint på vad journalister skriver. Markus Larson är en jävla bög som drivit en hatkampanj mot oasis sedan Heathen Chemistry kom ut. Han sköter inte sina journalistiska uppgifter vilket är väldigt tragiskt. Men sedan hyllar han ju britney så... Det där med att oasis är trista på scen kan jag till viss del hålla med om. JAg önskar att dom vore lite mer showiga av sig. Samtidigt är dom världens bästa band musikalikst sätt, och på så sätt räcker det och blir över. http://www.stockholmcity.se/ArticlePages/2...City505.dbp.asp Där är en recension jag kan skriva under på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 27 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2006 Säger en grabb på 10 år...haha jävla skämt. Stenkoll. Du föddes ju för fan när oasis var på topp. Det är viktigt att bilda egna uppfattningar och inte lita blint på vad journalister skriver. Markus Larson är en jävla bög som drivit en hatkampanj mot oasis sedan Heathen Chemistry kom ut. Han sköter inte sina journalistiska uppgifter vilket är väldigt tragiskt. Men sedan hyllar han ju britney så... Det där med att oasis är trista på scen kan jag till viss del hålla med om. JAg önskar att dom vore lite mer showiga av sig. Samtidigt är dom världens bästa band musikalikst sätt, och på så sätt räcker det och blir över. http://www.stockholmcity.se/ArticlePages/2...City505.dbp.asp Där är en recension jag kan skriva under på. Det var en ganska bra recension, inte så detaljerat direkt, men den duger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Kan man lägga på minnet....om man läser en konsert recension på aftonbladet och den INTE är skriven av Per Bjurman så kan man lägga av att läsa den efter en mening, han är den enda som lyssnar på musiken och inte allt runt omkring, han ser inte artisterna som produkter utan som musiker. Hyllar "artister" som darin och Lena PH osv som gudar...dom som verkligen är produkter...nej Aftonbladet can`t handle rock n roll. Sorry för OT men det här var ett bra tillfälle att få ut det jag tycker om aftonbladet och deras "musik recensenter". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jag råder er att inte gå... Jag råder dig att sluta skriva på detta forum. Eftersom jag av ett antal skäl inte kunde ta mig till konserten skulle det uppskattas om någon skrev vilka låtar de lirade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Jaeger har tracklistan, fram med den nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Fuckin' in the bushes (intro) ***** Turn up the sun ***** Lyla *** Bring it on down *** Morning glory **** Cigarettes & alcohol ***** The importance of being Idle *** Masterplan ***** Songbird *** A bell will ring ** Acquiesce **** Mucky fingers *** Wonderwall *** Champagne supernova **** Rock'n'roll star ***** - - - Guess God thinks I'm Abel ** The meaning of soul ** Don't look back in anger **** My generation ***** Cigs and alcohol var bäst Cheers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Cigs and alcohol var bäst Cheers Nej nej nej min vän. Jag tycker defintivt att Morning Glory var värd att ta hem priset, koncertens låt. Den var ju så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Cigarettes And Alcohol var nästbäst. Topp 5: 1. Rock N' Roll Star 2. Cigarettes And Alcohol 3. Acquiesce 4. Masterplan 5. Morning Glory Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 29 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Fuckin' in the bushes (intro) ***** Turn up the sun ***** Lyla *** Bring it on down *** Morning glory **** Cigarettes & alcohol ***** The importance of being Idle *** Masterplan ***** Songbird *** A bell will ring ** Acquiesce **** Mucky fingers *** Wonderwall *** Champagne supernova **** Rock'n'roll star ***** - - - Guess God thinks I'm Abel ** The meaning of soul ** Don't look back in anger **** My generation ***** Cigs and alcohol var bäst Cheers Skön setlist, Fuckin' In The Bushes är oslagbar öppningslåt. Var klämde de in Live Forever där någonstans då? Malliga fettot på Aftonbladet gnällde ju om hur dålig den var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 29 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2006 Picko: Detta är Norges setlist, den som var dagen innan, jag tror den stämmer med Sveriges: Fuckin’ In The Bushes), Turn Up the Sun, Lyla, Bring It On Down, Morning Glory, Cigarettes & Alcohol, The Importance of Being Idle, The Masterplan, Songbird, Acquiesce, A Bell Will Ring, Live Forever, Mucky Fingers, Wonderwall, Champagne Supernova, Rock'n'Roll Star, Guess God Thinks I'm Abel, The Meaning Of Soul, Don't Look Back In Anger, My Generation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 30 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 (redigerad) Topp 5 Cigs and alcohol Masterplan Rock 'n' roll star my generation turn up ze zun wonderwall var en stor besvikelse meaning of soul var och är shite guess god thinks im abel är ett sömnpiller Redigerad 30 januari, 2006 av GrandTheftCarl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 30 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2006 Topp 5 Cigs and alcohol Masterplan Rock 'n' roll star my generation turn up ze zun wonderwall var en stor besvikelse meaning of soul var och är shite guess god thinks im abel är ett sömnpiller Acquiesce då? Så fantastisk. Because we need each other We believe in one another And I know we're going to uncover What's sleepin' in our soul . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Acquiesce då? Så fantastisk. Because we need each other We believe in one another And I know we're going to uncover What's sleepin' in our soul . Jej vet ikke Den är alltid väldigt fin live, så även denna gång men jag tyckte dessa låtar var snäppet vassare. Har du sett oasis-dvderna då? Champagne Supernova på there and then är inte att leka med, eller för den delen I am the walrus. FOOKIN MEGA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Jag förstår inte vad My Generation gör på listan. Eller Turn Up The Sun för den delen. My Generation var småjobbig och seg. Turn Up The Sun är ännu en skitlåt ifrån Don't Believe the Truth. Enda bra låten ifrån DBTT är Keep The Dream Alive, och den är bara okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Det beror på att du inte har lyssnat på den. My Generation är klockren. Allt annat är bara hyckleri. Turn up the sun. Tänk tillbaka när liam vrålar/sjunger "i carry a madness" Cheers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 31 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Det beror på att du inte har lyssnat på den. My Generation är klockren. Allt annat är bara hyckleri. Turn up the sun. Tänk tillbaka när liam vrålar/sjunger "i carry a madness" Cheers Jag gillade i alla fall inte My Generation. fan det känndes som jag hade en hackspett i hjärnan. Nej jag ville höra en bättre avslutning på konserten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 31 januari, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2006 Hade gärna sett RNR Star som avslutning. FAST JAG ÄR SÅ JÄVLA BESVIKEN ÖVER ATT NOEL OCH GRABBARNA INTE LIRADE DEN BÄSTA OASIS LÅTEN, NÄMLIGEN SLIDE AWAY. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts