Jump to content

Deja vú


Alpha
 Share

Recommended Posts

Känka karaktärer från tidigare:

Ken Rosenberg: Arbetar fortfarande för Maffian. Han blen en ganska rik man efter hans advokat-arbeten i Vice City. Men senare förlorade han allting på grund av kokain missbruk. Han började i rehab och när han kom ut vart han vald av några mobsters och började arbeta för Maffia-familjer på västkusten.

Kent Paul: Fortfarande manager för muikgruppar, men inte längre med Love Fist som han var manager för i Vice City. Det är nu en ny grupp tillsammans med Maccer som heter Gurning Chimps.

Jethro & Dwaine: Ägde ju tillsammans den lilla båthamnen i Vice City som Tommy Vercetti köpte upp. Satt det flyttade till västkusten ock fick jobb och numera jobbar de som halvtidsarbetande mekanikers i San Fierro.

Kända radiokaraktärer från tidigare:

Fernando: Var DJ och en riktig kärleksmaskin i radikanalen Emotion 98.3 i Vice City. Men under intervju i San Andreas WCTR så sprack alla hans äktenskap och han är mest känd för sin Lonely Hearts Show i San Andreas.

Lazlow: Har en förbannat rolig historia. I Vice City var han mest känd som den sköna hårdrockarn i radiokanalen VRock. Men i San Andreas är han programledare för en show som heter Entertaining America (den ända anledningen till att han fick jobbet var på grund av att den riktiga programledaren vart skjuten). Tiden mellan Vice City och San Andreas har Lazlow varit den osköna Lazlow och bott på gatan och legat med hans bästa väns fru. Han har även varit signerad i armén och gjort någonting till sin farmor som är ganska olagligt i vissa stater i USA. Han njuter heller inte längre av rockmusiken han lyssnade på under 80-talet i Vice City.

Timmy: Kanske inte alla kommer ihåg Timmy men han var ju den lilla killen som spelade en 42-årig bankman i sitcomen Just The Five of Us i Vice City. Han är med i San Andreas bland annat intervjuad i WCTR.

Annan fakta man också hört i WCTR är under showen Gardening With Maurice. Då undrar någon som ringer in varför så många radioDJ:s heter Maurice. Han tänker säkerligen på Maurice Chavez, ni vet han som jobbade på VCPR i Vice City.

Övrigt:

Sprunk: Den populära drycken Sprunk som är en parodi på den drycken vi dricker i verkligheten Sprite. Sprunk finns överallt i Vice City bland annat i Kaufman Cab garaget. Sprunk säljs fortfarande i San Andreas och i reklamer gör man så gott man kan för att sälja skiten, bland annat genom att säga att Sprunk kan användas som en granat eftersom den har den explosiva och dånande smaken. Eller att den också kan vara en Spunk, den goda energidrycken.

Rusty Brown's Ring Donuts: Finns faktiskt i San Andreas, jag har inte sätt det men jag har hört om det. Ja vissa folk på gatan brukar faktiskt prata om det med varandra. Ni som inte kommer ihåg munkaffären från Vice City har väl antagligen inte hört den förbannat roliga reklamen på Flash-FM i Vice City. Men om ni sett den i SA så visa gärna med bildbevis.

Skrev detta i nån jävla tråd förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Den låten är grymt bra...Jag vill verkligen ha den låten..har letat och frågat >_<

Jag har låten, sök på dc, den finns! Jag kan tyvärr inte fixa den, p.g.a. att mitt internet inte funker (e i skolan..) men t.o.m jag som hatar hip hop diggar den låten som faan! Den är helt enkelt grymt bra! Men på tal om GTA 1: Rock kanjalen i det spelet har faktiskt sina ljusa sidor ibland!

Edit: Syftade på Grand Theft Auto med Da Shootaz för övrigt, och itne countrylåten som blir nämnd i topicen ovanför... En riktig Daja Vú känsla jag fick i San Andreas var när jag spelade uppdraget när man är i köttfarbiken med Ken (Meat Business? Var det så det hette? Min Ps2 är trasig så jag har itne spelat på ungefär ett halvår..) I det uppdraget säger ju Ken till CJ:

- This is just like the old times, Tommy!

och CJ svarar:

- And who the fuck is Tommy?

Man känner verkligen hur R* vill binda ihop handlingen! GTA är verkligen världens bästa spelserie helt enkelt! :wub:

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Rusty Brown's Ring Donuts: Finns faktiskt i San Andreas, jag har inte sätt det men jag har hört om det. Ja vissa folk på gatan brukar faktiskt prata om det med varandra. Ni som inte kommer ihåg munkaffären från Vice City har väl antagligen inte hört den förbannat roliga reklamen på Flash-FM i Vice City. Men om ni sett den i SA så visa gärna med bildbevis.
Var inte Caféet i GTA3 från uppdraget "A skunk in the trunk", men så fort jag tänker munkar tänkerj jag GTA3... JAA!! i Chinatown på Portland finns ju en munkbutik :lol:

BTW, Phil Cassidy är med i både GTA3 och VC, och har samma "roll" också (Vapendåre?)

Resten har väl alla redan kommit på. sen måste jag bara berömma GTApimpfoolife för sin förstklassiga lista :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...