Jump to content

Modellering


Mathias
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ser rätt ok ut, men en aning o jämn till perspektivet har du blueprint bakom så underlättar det...
Jag hade blueprintsen bakom i början sen så tyckte jag den var i vägen så jag tog bort den. ^_^

Ska du lägga på alla detaljer också, så som dekaler, lampor? Det kommer ta tid 

Du skulle inte ha använt ett så simpelt program som sketchup! Tänk dig en tygtexturbumpmapping i Anim8or 

Lampor ska jag antagligen fixa vet inte hur det blir med dekaler.

Jag har redan gjort en moppe i zmodeler tänkte bara testa ifalldet gick bra att göra i sketchup också.

det går ju att öpnna den i anim8tor och texturera. :wub:

Vilket program är lättast för en newbie?

Vet inte vilket som är lättast.

jag började med sketchup sen blender, anim8tor, milkshape och sist zmodeler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JPEG is the shit  ^_^

:huh: .... :P JPEG Är lika bra som alla andra format bara att det tar mindre platts, fast i dåliga gamla paint så blir kvaliten kassss, tycker itne min bild har dålig bildkvalite (sparad i paint). Photoshop, Macromedia Fireworks, m.fl. har så bra jpeg kvalite att man inte märker nån skillnad.

EDIT: Såg att min hadde kass kvalite nu me.

Redigerad av oscarw_89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(w00t) .... ^_^ JPEG Är lika bra som alla andra format bara att det tar mindre platts.

Hrmmm...

En liten lektion i bild-format

Del 1 - JPEG:

JPEG även kallat JPG fungerar så att den kollar på den första pixeln, uppe i vänster hörn, och sparar färgkoden för den. Sedan kollar den på nästa pixel och sparar skillnaden gämfört med den första. Genom att endast skriva skillnaden och inte hela färkoden sparas massor av byte, specielt vid bildert med många liknande nyanser. Set leder till att bilden blir liten. När man sparar i Photoshop kan man välja kvalitet från 1 - 12(?) viket varierar noggranheten vid val av skillnad i pixelfärg.

När man sparar som JPEG i paint finns endast 1 förinställd kvalitet som inte är sådär üyber bra, utan tar ganska grova skillnader i färg från pixel till pixel. Det medför att man får "kvarkar" i bilderna vid färgomsag...!

Det var allt för mig i denna del, hoppas ni förstår nu varför man inte ska spara andra format till JPG i paint! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...