Jump to content

Modellering


Mathias
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Vilken högskola?

2. Är 3Ds Max svårt att lära sig ibörjan?

3. Är den klockan gjord med tutorial?

den var faktiskt snygg..

1. Går på gymnasiet :D

2. Ja det tycker jag, mycket funktioner men när man får igång polygonmodellerandet växer programmet som fan. Har sammanlagt läst 27 timmar, men som sagt läraren delar på bara ut böcker med grunderna sen får man leta reda på egna tutorials på internet för att lära sig det roliga.

3. Nej jag har gjort allt själv.

Snyggt Vinnie! :(

Vilken linje går du?

Tack! Natur/Media. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Går på gymnasiet ;)

2. Ja det tycker jag, mycket funktioner men när man får igång polygonmodellerandet växer programmet som fan. Har sammanlagt läst 27 timmar, men som sagt läraren delar på bara ut böcker med grunderna sen får man leta reda på egna tutorials på internet för att lära sig det roliga.

3. Nej jag har gjort allt själv.

Tack! Natur/Media. :D

MÅ DU BRINNA!!!! :lol::blink::ermm:

Mitt gymnasium har bara Maya och dom får man bara använda ifall man har projekt vilket ingen har typ :(-_-

Har funderat på börja med 3Ds Max, men funderar på hur jag ska lära mig saker och ting. Jaja, det kommer väl med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som du skrev, att det kommer med tiden. Förlåt om jag låter barsk, och om jag misstolkade dig, men jag har bara lärt mig att man sällan lär sig något om man har en sån inställning - man tar det som det kommer, och själv inte aktivt strävar efter att få något att hända.

Sant, Men vad jag menade när jag skriver "Jaja, det kommer väl med tiden." är att när jag sätter igång med 3Ds Max så kommer det väl med tiden efter träning och tutorials. Samma som med mig och Cinema 4D. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Riktigt snyggt. :naughty:

Tack ;P

Skulle behöva lite mer AA. Snygg annars ;)

Mjo, det var dock renderat med 4*4 AA, ska pröva 8*8 senare isåfall.

Tog typ 2 och en halv timma med min Q9300 3.0 ghz och medens jag låg och sov :P

Funderar på att göra om den, så att dom större plattorna är lite genomskinligare och ljusare samt mitten är lite rödare (inte orange).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Nu blir jag lite sur, hur använder jag mig av en bild i 3DS MAX som bakgrund som jag kan utgå ifrån utan att dra ut den som tusan.

t.ex :

2n9jlhf_1099907_0.png

Annars kan ni väl tipsa på några tutorialer som passar en noobie?

Tror inte 3DsMax är den enklaste för nybörjare. Men pröva att skaffa en riktig blueprint samt att jag tror (notera: Tror) att 3DsMax har en inbyggd blueprint sak som man ger en bild och så går man efter den hela tiden.

Annars kan du pröva med en ENKELA och SIMPLA metoden. Skapa en Plane och he den en texture som är blueprint/bild på en Ipod och så går du efter den.

cheap_ipod_1100083_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte 3DsMax är den enklaste för nybörjare. Men pröva att skaffa en riktig blueprint samt att jag tror (notera: Tror) att 3DsMax har en inbyggd blueprint sak som man ger en bild och så går man efter den hela tiden.

Annars kan du pröva med en ENKELA och SIMPLA metoden. Skapa en Plane och he den en texture som är blueprint/bild på en Ipod och så går du efter den.

Alltså, tack för att du försökte men det var inte riktigt det jag frågade efter. Det är inte det viktigaste i världen, iaf.

Tips på tydliga och informationsrika tutorials vore trevligt annars som sagt.

Edit: tog bort bilden.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

I'm back with a new guitar!!!

Håller på att göra en akustisk gitarr och det går skit bra! Är klar med själva modelleringen och nu har jag "finished render" kvar bara... Detta är bara en liten sneak-preview och är därför i taskig ljussättning men som sagt, hoppas den blir bra senare :D

EDIT: Notera också att fodralet är en WIP och är lååååångt ifrån klart, det ska till gångjärn, handtag m.m.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I'm back with a new guitar!!!

Håller på att göra en akustisk gitarr och det går skit bra! Är klar med själva modelleringen och nu har jag "finished render" kvar bara... Detta är bara en liten sneak-preview och är därför i taskig ljussättning men som sagt, hoppas den blir bra senare :D

EDIT: Notera också att fodralet är en WIP och är lååååångt ifrån klart, det ska till gångjärn, handtag m.m.

Riktigt snyggt! Fint jobbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...