Jump to content

Noll tolerans!


Lindström
 Share

Recommended Posts

Noll tolerans [sic] låter ju rent idiotiskt. För det första är det en särskrivning, för det andra leder till det till tråkiga scenarion, som att trevliga prickar som bara råkar ha fyra varningar skulle ha åkt ut på näsan mycket tidigare.

Inget Tredje Rike här inte.

Talar du av egen erfarenhet, din ex-bannade jevel? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker ni mods/admins ska införa Noll-tolerans här på forumet!

Hypernate/ban när någon är otrevlig, skriver menigslösa trådar osv.

Det skulle bli mycket trevligare tror jag..

Bah.. knip snattran, Fucky! Detta forum behöver lite mer avslappnad stämning inga nazi-metoder. Alla verkar ha fastnat på en slags lillgammal attityd här. Jovisst så är det väl inte speciellt trevligt när en massa småglin kladdar ner forumet med onödiga trådar om deras avhopp... eller opinionsundersökningar om vilket godis som är smaskigast. Men varför ska ni ta allt på så stort allvar. Detta är inte allvar... detta är ett forum som riktar sig till ungdomar... och guess what Fucky, ungdomar brukar oftast vara ganska omogna . Nej, jag säger att det är bättre att tona ner fascismen en gnutta, och sluta trycka på reportknappen så fort nån säger något ni inte gillar. Detta ska förstås inte gå till överdrift. But, ye golly gosh Fucky, jag har alltid haft en galen tanke att världen skulle må mycket bättre ifall vi införde frihet under ansvar... but I guess that's just me, Fucky.

Så istället för att låsa trådar som Rap-Boxen eller vad det nu hette, så tycker jag att folk borde kunna ta ett skämt lite då och då. Är det verkligen så farligt att förolämpa någon över Internet? Har vi gått till den överdrift då vi inte längre kan skratta. Vi är ju i andras ögon bara en person utan ansikte, en obetydelsefull cyber-existens som inte har några kopplingar till det verkliga livet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltför sant...

Jag stödjer inte rent spam, men en lättare stämning skulle nog få forumet på fötter igen. I ärlighetens namn så är detta ett av de striktaste forum jag någonsin varit registrerad på, och en smärre nedtoning av restriktioner skulle helt enkelt inte skada. Så länge man inte postar stötande bilder, länkar till piratversioner av spel eller dylikt, så tycker jag att lite spam gott kan få finnas till. Givetvis ska det finnas gränser, men de kan gott tunnas ut en smula.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har föreslagits förut att vi ska införa nolltolerans men jag är starkt emot det. Hur hårda regler vi än har kommer det alltid finnas medlemmar som bryter mot dem och stämningen skulle knappast bli trevligare av att vi införde gestapo-regler.

Jag brukar säga att det finns två grupper av regelbrytare, de som inte tänker sig för och de som förstör medvetet. Inte är det väl rättvist att man dömer båda grupperna lika hårt? För mindre regelbrott räcker det med en varning, om personen sedan tidigare är ovarnad och/eller har skött sig väl en längre period kan jag ibland tycka att han kan få slippa varningen och få en tillsägelse istället. Det blir mer rättvist så.

De som däremot gör sig skyldiga till grova regelbrott får alltid en varning kombinerat med minst 2 veckors hybernating. På det sättet blir vi av med dem som verkligen förtjänar att bli avstängda men att göra så med alla vore ju väldigt orättvist.

Jocken: Jag vill inte kritisera dig men du förstår väl själv att den "taktik" (snarare missbruk) du körde med ett tag inte var acceptabel. Folk blev ju varnade av dig för saker som inte ens var emot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jocken: Jag vill inte kritisera dig men du förstår väl själv att den "taktik" (snarare missbruk) du körde med ett tag inte var acceptabel. Folk blev ju varnade av dig för saker som inte ens var emot reglerna.

Mjo, ibland kanske det blev lite överdrivet. Men, det blev mycket seriösare i SA-forumet.

Det bästa är om man bannar medlemarna och tar bort trådarna helt så dom inte "går ut över" dom andra medlemarna, om ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För fan, mer av Jockens sätt att styra. "Du har blivit varnad eftersom du kritiserade mitt sätt att ge ut varningar". Nä, nä, nä... sakta i lingonbacken nu. "Du har blivit varnad eftersom du personligen hoppade på mig!" Det krävs fysisk kontakt. Nä, nä, nä, nä... du gjorde elaka referenser till nazister och vissa läger. Öhm, kan du tåla ett skämt? Snälla?

WA-WA-WA-WA-ONE WARNING!

Ye Gods! Shucks! Den här dåren kastade en varning på mig, och utan framgång vek jag undan. Fucked for life, and such like.

Fattar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Noll tolerans, nej tack. Men jag håller med Arvid. Men om man gör ett personangrepp så borde man ha en varning direkt(man vet inte vem som kan sitta på andra sidan skärmen, och han/hon kan ta åt sig...), utan undantag. Okej om det är ironi, men då ska det märkas. .

Kunde inte saht det bättre själv :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...