Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ni som inte bott under en sten de senaste par åren vet att nästa Final Fantasy spel kommer komma i en serie spel kallade Fabula Nova Crystallis med gemensam mytologi men olika story och världar.

Final Fantasy XIII (PS3/XBox 360), Final Fantasy Versus XIII (PS3) och Final Fantasy Agito XIII (PSP)!

FF13 (2009)

Trailer

The plot focuses on the fal'Cie, a race existing beyond humanity. The people marked by the fal'Cie for a greater purpose are named the l'Cie.[5] Some 13 centuries ago, a mythical Crystal told the fal'Cie to construct a paradise for humanity. The shell-like city of Cocoon was created and floated high above the surface of the world now known as Pulse, which is later maintained by its own Crystal.[7] Cocoon's Crystal created life forms and machines for its inhabitants to use, and humanity flourished. Over time, the people of Cocoon began to fear for the safety of their world, and were worried that it would be cast down from the sky. In present day, the wilderness of Pulse has strange effects on people, and the Holy Government of Cocoon quarantines and exiles from the city anyone who has been influenced by Pulse.[8] A woman codenamed Lightning is chosen by the Crystals to be the enemy of humanity and bring about the downfall of the world.[7][9]

928790_20080804_screen003_1070981_0.jpg

FFV13

Trailer

The darkest Final Fantasy game yet.

Final Fantasy Versus XIII revolves around a prince named Noctis Lucis Caelum, who is the last heir to an unnamed kingdom in which the last Crystal is kept. Because of increasingly apparent modernization in contrast to neighboring nations, Noctis' kingdom has isolated itself from the outside world. The game is set as two nations battle each other for dominance and for the last Crystal held by Noctis' kingdom at the "clearing" of a long Cold War between warring nations that revolved around the crystals.

932981_20080804_screen002_1070981_1.jpg

FFA13

Trailer

På magi-skolan Akademeia måste 12 elever ta till vapen för att försvara sitt kungarike.

951986_20081009_screen002_1070981_2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Ja, jag vet inte hur man ska förklara. Kolla trailern. :naughty:

Ah... Trailern till Versus var ju riktigt riktigt bra!

Versus verkar helt klart bättre än det "vanliga" FF XIII!

Grafiken är också ... helt gudomlig. Känslan! Stilen! Hela trilern var en riktig WOW-upplevelse!

...synd bara att jag inte har PS3.

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att det är som Kingdom Hearts. Var inte KH ett "tecknat" spel riktat till 12+?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah... Trailern till Versus var ju riktigt riktigt bra!

Versus verkar helt klart bättre än det "vanliga" FF XIII!

Grafiken är också ... helt gudomlig. Känslan! Stilen! Hela trilern var en riktig WOW-upplevelse!

...synd bara att jag inte har PS3.

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att det är som Kingdom Hearts. Var inte KH ett "tecknat" spel riktat till 12+?

Jo, men det var den enda jämförelsen jag kunde komma på. Ett mycket mycket mörkare Kingdom Hearts med samma typ av stridssystem. Det är samma team som gör FFVXIII som Kingdom Hearts.

Är förvånad att du inte har spelat Kingdom Hearts. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det var den enda jämförelsen jag kunde komma på. Ett mycket mycket mörkare Kingdom Hearts med samma typ av stridssystem. Det är samma team som gör FFVXIII som Kingdom Hearts.

Är förvånad att du inte har spelat Kingdom Hearts. :naughty:

Jag har inte PS2 heller :D

Men samma stridssytem..? Vad är det för stridssystem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Äntligen nya trailers och gameplay klipp.

Final Fantasy VII: Advent Children Complete är nu släppt på Blu-ray i japan och med det även trailers till de kommande spelen samt ett demo till Final Fantasy XIII:

Final Fantasy Versus XIII

Ny Trailer & Mellansekvens

Final Fantasy XIII

De här klippen är från demot men demot är gjort från en äldre version av spelet så förvänta er att slutprodukten kommer se annorlunda ut.

Lightning Intro Part 1

Lightning Intro Bossfight Part 2

Lightning Boss Gameplay

Lightning Mellansekvens

Lightning Gameplay

En komisk svart snubbe med affro som har en fågel som bor i hans hår. Typisk Japansk humor.

:confused:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer från det Japanska demo:

Snow Intro

Snow Gameplay

Snow Gameplay 2

För att minska förvirring så döper jag om de förra videos och lägger till namn på karaktären de handlar om.

Lightning är alltså namnet på den tuffa rödhåriga tjejen med svärdpistolen och Snow är namnet på killen med mössan.

En pressentation av karaktärer kanske vore intresant?

De 5 hitils kända huvudkaraktärerna:

Lightning

337px-FFXIII-Lightning_CG_1102087_0.png

Spelets absoluta huvudkaraktär och en av de viktigaste krigarna i Motståndsrörelsen Team Nora och den som gör upp planerna.

Föredetta medlem i Cocoon's armé.

Snow Villiers

400px-Ffxiii_profile_snow_1102087_1.jpg

Ledare över Motståndsrörelsen Team Nora.

Oerba Dia Vanille

369px-Wolba_1102087_2.jpg

En Pulse medborgare (Pulse är världen nedanför den svävande staden Cocoon).

Sazh Katzroy

240px-FFXIII-Sazh_1102087_3.jpg

En gammal vän till Lightning från hennes tid i Cocoon's armé. Han har en liten Chocobo kyckling som bor i hans afro.

Hope Estheim

14-årig pojke som skyller Snow för hans mammas död.

Ytligare karaktärer men som inte är huvudkaraktärer:

Gadot

510px-Gadou_1102087_4.jpg

En av medlemmarna i Team Nora och Snow's barndomskamrat.

Lebreau

Repuro_1102087_5.jpg

En av medlemmarna i Team Nora och Snow's barndomskamrat.

Maqui

Maqui_1102087_6.png

Team Nora's radioman.

Serah Farron

Lightning's syster och Snow's trolovade.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...