Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Den 16:e Mars släpptes Final Fantasy XII i Japan Vilket har gett oss mer information om spelet.

1. XII innehåller ett nytt sätt att levla. Varje karaktär har något som liknar ett spelbräde fullt med rutor.

Under dessa rutor finns olika färdigheter och magier. Genom vissa kan man också lära sig att använda vissa vapen och rustningar.

Rutorna låses upp med hjälp av Licence Points som man får när man har dödat en fiende. Man ser ändå vilken level man har så det är inga S.levels vi pratar om här. Tur det!

2. Pengar, som fortfarande är gil, tappas inte längre utav fiender som nu istället tappar Treassures. Skatter av olika slag.

Dessa kan man sedan sälja till försäljare för att tjäna pengar. Treassures låsen även ibland upp nya föremål hos den försäljaren.

3. Redan från första början kan man ta sig till en stor del av världen. Men i vissa ställen kan fienderna vara får svåra i början.

4. Spelet kommer att släppas i Europa i Oktober.

Till, i alla fall min, stora lättnad finns det fortfarande Chocobos (som du kan hyra redan från början) och Moogles.

Jag postar också några nya fina screens:

That's all for now, folks!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alla jävla tyskar och franskar som måste ha det på sitt eget språk <_<  Det borde komma Engelsk talig version när den är färdig så får Tyskarna vänta om dom absolut ska ha det på sitt språk :)

Vet du när det släpps i USA?

Nepp. Inte än. Ska leta. Editerar sen.

Edit: Oktober där med :( .

Edit 2: I Japans största speltidning Famitsu fick XII 10/10 och på Gamebrink.com fick det 93/100 :( !

Edit 3: Läs den här recensionen: http://www.gamebrink.com/viewitem.php?id=432&review=178

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alla jävla tyskar och franskar som måste ha det på sitt eget språk <_< Det borde komma Engelsk talig version när den är färdig så får Tyskarna vänta om dom absolut ska ha det på sitt språk :)

Vet du när det släpps i USA?

Borde inte komma på engelska överhuvudtaget... engelska subs duger fint.

Synd att man inte kan japanska och har en regionsfri ps2 :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att få igång tråden lite mer ställer jag en fråga.

Hur känner du dig när du tänker tillbaka på ditt favorit-FF?

Mitt svar:

Mitt favorit-FF är helt klart IX som också enligt mig är det bästa spel som finns och som förmodligen någonsin kommer att göras.

Nu sitter jag och lyssnar på soundtracket. Låtar så som You're Not Alone och Loss Of Me m.m är helt fantastiska.

Jag tänker tillbaka på den tiden då jag spelade igenom IX första gången och får lite tårar i ögonen. Det är helt fantastiskt! <_< :'(

Jag tänker ofta såhär: Det finns inget bättre än FFIX och kommer aldrig att finnas. Jag kommer aldrig att få uppleva den glädjen och känslan som jag hade då.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG!! Det finns ingenting som kan bli så fantastiskt! Det gör det verkligen inte.

Alla de härliga och sorgliga ögonblicken som jag... Nee, jag får inte fram ord!

Tänk när man springer omkring i Lindblum och Alexandria.

Tänk attacken mot Alexandria när Bahamut kommer och när Alexander (summonen som enbart är två gigantiska vingar) visar sig över slottet.

Jag kan fortsätta hur länge som helst. Jag kanske editerar mer sen.

Nu är det eran tur. Upplever ni samma känslor som jag? Annars går det inte att förstå hur jag känner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt favorit-FF är helt klart IX som också enligt mig är det bästa spel som finns och som förmodligen någonsin kommer att göras.

Nu sitter jag och lyssnar på soundtracket. Låtar så som You're Not Alone och Loss Of Me m.m är helt fantastiska.

Jag tänker tillbaka på den tiden då jag spelade igenom IX första gången och får lite tårar i ögonen. Det är helt fantastiskt! <_< :'(

Jag tänker ofta såhär: Det finns inget bättre än FFIX och kommer aldrig att finnas. Jag kommer aldrig att få uppleva den glädjen och känslan som jag hade då.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG!! Det finns ingenting som kan bli så fantastiskt! Det gör det verkligen inte.

Alla de härliga och sorgliga ögonblicken som jag... Nee, jag får inte fram ord!

Tänk när man springer omkring i Lindblum och Alexandria.

Tänk attacken mot Alexandria när Bahamut kommer och när Alexander (summonen som enbart är två gigantiska vingar) visar sig över slottet.

:)

Jag känner ungefär samma för VII :( Det går inte att jämnföra med nåt annat! Känns som mer än nåt spel :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt favorit-FF är helt klart IX som också enligt mig är det bästa spel som finns och som förmodligen någonsin kommer att göras.

Nu sitter jag och lyssnar på soundtracket. Låtar så som You're Not Alone och Loss Of Me m.m är helt fantastiska.

Jag tänker tillbaka på den tiden då jag spelade igenom IX första gången och får lite tårar i ögonen. Det är helt fantastiskt! <_< :'(

Jag tänker ofta såhär: Det finns inget bättre än FFIX och kommer aldrig att finnas. Jag kommer aldrig att få uppleva den glädjen och känslan som jag hade då.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG!! Det finns ingenting som kan bli så fantastiskt! Det gör det verkligen inte.

Alla de härliga och sorgliga ögonblicken som jag... Nee, jag får inte fram ord!

Tänk när man springer omkring i Lindblum och Alexandria.

Tänk attacken mot Alexandria när Bahamut kommer och när Alexander (summonen som enbart är två gigantiska vingar) visar sig över slottet.

JA!! Känner så för Final Fantasy X. Ett totalt underbart spel! :shifty::P Jag brukade sitta och spela det spelet i flera timmar. Alla dom stora ögonblicken i spelet, då Sin attackerar Zanarkand, då man först mötte Yuna i Besaid Island, Då man första gången kom till Luca, då Tidus och Yuna kysser varandra vid Macalania Forest, jag kan somsagt fortsätta hur länge som helst. :P Det är något helt magiskt med Final Fantasy spelen! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade lite IX igår. Jag är i Pandemonium och har sparat en gång innan man går in där och en gång efter.

Bara så att jag ska få spela om det stället om och om igen. :blink:

Jag älskar när man kommer in i Lindblom (eller vad det heter) första gången ;) Känns så mäktigt B) Men när är i slummen i början av VII eller när man kommer till gold soucer första gången är underbara :wub: :'(

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har eller ska köpa FFXI till XBox 360?

Jag funderar på det. Är bara orolig över ryktena att spelet tar upp mycket plats på HDn.

Föresten, ska bli intresant att se vad det nya Final Fantasy MMORPGet till PS3 blir.

Hoppas på en klassisk Final Fantasy typ av värld och att det ska vara lite mindre kompliserat och inte så svårt som FFXI.

Gick ett rykte innan att spelet skulle heta "Fantasy Hearts" och vara ett Final Fantasy/Kingdom Hearts MMORPG. Det hade varit helt underbart men tyvärr så verkar det inte så troligt.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som har eller ska köpa FFXI till XBox 360?

Jag funderar på det. Är bara orolig över ryktena att spelet tar upp mycket plats på HDn.

Föresten, ska bli intresant att se vad det nya Final Fantasy MMORPGet till PS3 blir.

Hoppas på en klassisk Final Fantasy typ av värld och att det ska vara lite mindre kompliserat och inte så svårt som FFXI.

Gick ett rykte innan att spelet skulle heta "Fantasy Hearts" och vara ett Final Fantasy/Kingdom Hearts MMORPG. Det hade varit helt underbart men tyvärr så verkar det inte så troligt.

Wow! Länk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA!! Känner så för Final Fantasy X. Ett totalt underbart spel! ^_^  ^_^ Jag brukade sitta och spela det spelet i flera timmar. Alla dom stora ögonblicken i spelet, då Sin attackerar Zanarkand, då man först mötte Yuna i Besaid Island, Då man första gången kom till Luca, då Tidus och Yuna kysser varandra vid Macalania Forest, jag kan somsagt fortsätta hur länge som helst. :D Det är något helt magiskt med Final Fantasy spelen! :teehee:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...