Jump to content

Final Fantasy


Adriian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 162
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Cid Highwind

60%

Yuffie Kisaragi

55%

Sephiroth

45%

Vincent Valentine

43%

Tifa Lockheart

43%

Cloud Strife

38%

Red XIII (Nanaki)

38%

Barret Wallace

30%

Cait Sith

28%

Aerith Gainsborough

23%

--------------------------

Det där om att det ska vara det bästa FF sedan VII hoppas jag verkligen är sant! Tänk om det är bättre än FFIX. Det vore helt fantastiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på hur många år de har jobbat på det så borde det vara ett helt fantastiskt spel. Visseligen så var det ett MMORPG spel de första åren men ändå. Över 4 år sedan de gjorde om det till ett singelplayerspel.

Och den exakt 7 min långa CGI introsekvensen (Som jag precis har sett igen) som är en del av det 17 min långa introt pekar också på att de verkligen vill ge oss det bästa RPGt.

Jag menar det kan inte vara en ren händelse att det mäst försenade spelet i seriens historia också har det längsta introt i seriens historia. :)

Förseningen hade ju mycket med att folk arbetade tills de fick bli skickade till hispan. De bytte ut folk i teamet många gånger för de arbetade ut sig totalt. Inklusive spelets skapare Yasumi Matsuno (Som skrev manus och skapade karaktärerna) blev totalt utbränd och fick hoppa av för ett par år sedan.

Jag är fortfarande en aning anti till att det kallas Final Fantasy efter att seriens skapare lämnade Square-Enix och startade sitt eget spelföretag tillsammans med en massa andra nyckelpersoner i serien och nu utvecklar bla "Lost Odyssey" :lol: och "Blue Dragon". Faktum är att ingen av utvecklarna från de tidigare spelen är med om FF12.

Jag anser att de skulle iallafall ha tagit bort siffrorna och startat en ny serie med övertitlen "Final fantasy".

Mycket bättre än nu när det kommer Final fantasy XII, och sedan 6 Final fantasy XIII spel.

De kunde ha kallat det "Final Fantasy Reborn" eller något sådant.

Föresten, snart dags att byta till Julmotiv på bakgrundsbilden. ;)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
"The history of Final Fantasy, from I all the way up to XIII"

Har inte kollat men, det finns väll inte spoilers till XII och XIII, eller?

Nej, den visar bara stillbilder. Den är en del av extramatrialet till Final Fantasy XII.

Någon mer än mig som är irriterad på det låga betyg som SuperPlay gav spelet? >_<

Och nu kanske några av er undrar, hur kan man tycka att 9 är lågt? Jo, med tanke på att nästa alla andra av världens tidningar gar givit spelet full pott (Exen överkritiska tidningar samt alla de amerikanska tidningar somm ogillade Final Fantasy XII innan de prövade det) och det faktum att alla Final Fantasy spel har fått full pott i SuperPlay förut och sedan får ett spel som de säger vara ett av de bästa av dem alla bara få 9???

En annan sak som irriterade mig, hur mycket skit de pratade om Finbal Fantasy X. Enligt det de skrev så var det det absolut sämsta Final fantasy spelet, utan en riktigt story, dåliga karaktärer utan djup, tråkig och knappt spelvärt. Sån jäkla skitsnack.

Undrar vad som är på G med Square-Enix. Fler och fler hoppar av företaget (Inklusive alla som jobbade med Final Fantasy XII) och börjar på Microsoft och Mistwalker, Hironobu Sakaguchi's, seriens skapare, nya företag som gör de efterlängtade spelen Lost Odyssey (X360), Blue Dragon (X360) och Cry On (X360).

Nästan alla de gammla stora är nu borta från företaget. Verkar som att det inte är så trevligt att jobba på Square-Enix längre sedan de blev ett stort företag.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, den visar bara stillbilder. Den är en del av extramatrialet till Final Fantasy XII.

Någon mer än mig som är irriterad på det låga betyg som SuperPlay gav spelet? :D

Och nu kanske några av er undrar, hur kan man tycka att 9 är lågt? Jo, med tanke på att nästa alla andra av världens tidningar gar givit spelet full pott (Exen överkritiska tidningar samt alla de amerikanska tidningar somm ogillade Final Fantasy XII innan de prövade det) och det faktum att alla Final Fantasy spel har fått full pott i SuperPlay förut och sedan får ett spel som de säger vara ett av de bästa av dem alla bara få 9???

En annan sak som irriterade mig, hur mycket skit de pratade om Finbal Fantasy X. Enligt det de skrev så var det det absolut sämsta Final fantasy spelet, utan en riktigt story, dåliga karaktärer utan djup, tråkig och knappt spelvärt. Sån jäkla skitsnack.

Undrar vad som är på G med Square-Enix. Fler och fler hoppar av företaget (Inklusive alla som jobbade med Final Fantasy XII) och börjar på Microsoft och Mistwalker, Hironobu Sakaguchi's, seriens skapare, nya företag som gör de efterlängtade spelen Lost Odyssey (X360), Blue Dragon (X360) och Cry On (X360).

Nästan alla de gammla stora är nu borta från företaget. Verkar som att det inte är så trevligt att jobba på Square-Enix längre sedan de blev ett stort företag.

FFX fick faktiskt också 9. Enligt mig är det det näst bästa spelet som gjorts. Berörande story.

Blev faktiskt också lite chockad när dom (eller Linnea Lövdahl) skrev att det saknade någon riktig story.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Totalt älskar hela Final Fantasy serien.

Favoriten är Final Fantasy X

Riktigt välskriven story, Perfekt battle system, Det som jag tycker är lite svårt att förstå med det är Sphere Systemet, men det kommer nog snart att sätta sig riktigt.

Grafiken är väldigt fin, men kanske lite stel här och där, men... Skaparna till spelet har då absolut inte tänkt så mycket på grafiken utan mer på storyn.

Det som jag inte riktigt fattar med Final Fantasy X och X2.

I FFx så är Yuna nån sorts Mage eller hur? (jag är osäker på vad för sorts <_<)

Men hur kommer det sig att dom byter till en Gunner i X2?

Dessutom, Uppkommer det nån gång i FFx vad Sin är för nått?

för jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är för nått

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Totalt älskar hela Final Fantasy serien.

Favoriten är Final Fantasy X

Riktigt välskriven story, Perfekt battle system, Det som jag tycker är lite svårt att förstå med det är Sphere Systemet, men det kommer nog snart att sätta sig riktigt.

Grafiken är väldigt fin, men kanske lite stel här och där, men... Skaparna till spelet har då absolut inte tänkt så mycket på grafiken utan mer på storyn.

Det som jag inte riktigt fattar med Final Fantasy X och X2.

I FFx så är Yuna nån sorts Mage eller hur? (jag är osäker på vad för sorts <_<)

Men hur kommer det sig att dom byter till en Gunner i X2?

Dessutom, Uppkommer det nån gång i FFx vad Sin är för nått?

för jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är för nått

Jag vet faktiskt inte heller. Och hur blir man Sin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Totalt älskar hela Final Fantasy serien.

Favoriten är Final Fantasy X

Riktigt välskriven story, Perfekt battle system, Det som jag tycker är lite svårt att förstå med det är Sphere Systemet, men det kommer nog snart att sätta sig riktigt.

Grafiken är väldigt fin, men kanske lite stel här och där, men... Skaparna till spelet har då absolut inte tänkt så mycket på grafiken utan mer på storyn.

Det som jag inte riktigt fattar med Final Fantasy X och X2.

I FFx så är Yuna nån sorts Mage eller hur? (jag är osäker på vad för sorts :P)

Men hur kommer det sig att dom byter till en Gunner i X2?

Dessutom, Uppkommer det nån gång i FFx vad Sin är för nått?

för jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är för nått

Alla Summons försvann så Yuna fick hitta något annat sätt att slåss på så det blev Pistoler. :wub:

Sin är den sista Summon. Den som är så kraftfull att den som frammanar den dör. En person måste gå med på att bli förvandlad till den sista Summon för att sedan besegra den gammla Sin. Problemet är att Yu Yevon, trollkarlen som använder Sin som sin kropp, sedan tar över den sista summon och gör den till den nya Sin. Därför var Tidus pappa Sin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag vill bara tipsa om att om man prenumerar på speltidningen "Level" i 6 månader (Eller förkänger en nuvarande prenumation) så får man Final Fantasy XII på köpet för bara 250 kr extra. Alltså 549 kr för prenumation OCH Final Fantasy XII. :P

Loading.se Level Prenumation

Och nej, jag jobbar inte för Level på nått sätt. Jag upptäckte det precis själv av en slump och har nu startat en prenumation. Jag kommer köpa spelet i Februari vilket fall som hellst, och priset kommer vara det samma så varför inte 6 tidningar med då. :shifty:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, visst gör det. :P

Lite trailers för att få upp längtan mer:

Ny Japansk Trailer

Lång Engelsk Trailer

Jag ser fram mot att återse Gilgamesh från Final fantasy V samt hans theme. ;)

Lite nytt om Final Fantasy XIII och Final Fantasy Versus XIII till PS3:

Final Fantasy XIII:

Team: Från början Final Fantasy X-2 teamet men sedan flytten från PS2 till PS3 så har de flesta i teamet fått bytas ut och utveckligen har helt börjat om från början, utom grunden till historian. Motomu Toriyama (Final fantasy X-2) har hand om projektet.

Huvudkaraktär: En tjej kallad Lightning.

Grund till handling: Folket i den svävande staden Cocoon är väldigt rädda för det som finns i världen Pulse nedanför dem. Därför blir alla, som anses ha blivit påverkade av Pulse eller anses ha förmågan att kunna orsaka att Cocoon faller ner, utvisade från staden för evigt. Lightning är en sådan person.

Cocoon skyddas av The Crystals, som i det är spelet är mer än bara magiska kristaller utan mer som magiska väsen.

Spelet börjar när något från Pulse tar sig in i Cocoon och det utbryter total panik.

(I trailern så visas en grupp människor fängslade i skyddsdräkter på ett tåg som anses kommit i kontakt med Pulse)

Strider: Tanken är att spelaren själv ska kunna göra extrema strider som i Final Fantasy VII: Advent Children.

Summons: Det ända som hitils visats är isgudinnan Shiva, som i FFXIII är 2 systrar. De består av motercykeldelar och kan transformera sig till en motercykel. Man kommer kunna transportera sig på henne samt använda henne i strider.

Introt: Kommer bestå av en gigantisk intensiv strid. Regisören har lovat att Introt till FFXIII kommer vara det intensivaste Introt i Final fantasys historia.

FFXIII Trailer

Final Fantasy Versus XIII:

Team: Kingdom Hearts/Advent Children teamet med Tetsuya Nomura (Kingdom Hearts 1-2 samt karaktärsdesignen för FFVII-VIII, FFX, X-2) i spetsen.

Huvudkaraktär: En, ännu namnlös, ung Kung.

Grund till handling: Ett kungarike som beskyddas av dess Kung. När Kungen dör så beskyddar nästa Kung riket. Rikets största fynd är de magiska kristaller som bara finns där. Det gör att de andra länderna ständingt försöker invadera kungariket för att få kontroll över kristallerna i ett långt kallt krig.

När spelet börjar så har precis ett fredsavtal gjorts mellan länderna.

Strider: Striderna kommer fungera på liknande sätt som i Kingdom Hearts med Svärd i fokus. Varje vapen kommer ha olika attacksätt samt skyddsätt och där kommer finnas många att välja på.

Antagligen kommer olika vapen att framanas efter hand som man behöver dem precis som trailern visar.

White Engine: En helt ny moter kallad The White Engine skapas just nu för spelen och görs om lite vilket är orsaken att de bara har skapat CGI delarna av spelet ännu.

FFVXIII Trailer

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag får mitt exemplar gratis med min prenumation på spel-tidningen Level. B)

Runt 23:e. Jag har precis köpt ett nytt (Nytt och nytt, begagnat) PS2 (Slim) för att kunna spela det. B)

Tyvärr så kommer jag antagligen inte få konsollen fören om lite mer än 1 vecka :'( så första helgen får jag ha spelet utan att kunna spela det. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att spela om IX för att få upp stämningen lite. Jag är precis efter anfallet mot Alexandria. Klassiskt ögonblick i spelhistorien. :lol:

Jag funderar på att köpa guiden till XII också. Jag har den till IX och den är mycket bra.

Edit: Jag kollade på lite bilder på Gamespot nyss. Detta kommer bli så jävla bra! ;) OCh 17 minuter långt intro. Det låter mäktigt! :lol:

Redigerad av nor_adde
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...