Jump to content

The clash!


chiligr
 Share

Recommended Posts

Hehe, så var det nog : )

Har någon sett den fina dokumentären Westway To The World? Den är trevlig.

-----------------

Jag har ett förbestämt nyårslöfte till tjugohundrasex. Det är aningen ambitiöst, but here it goes: att fixa en komplett discografi (inkl. så många sju-tum, EP's etc som möjligt) med The Clash. På vinyl. Känns tråkigt att endast ha dom på CD...

Hihi, det vill jag också göra. Men sen ska man ju ha alla pengarna, köpte ju en ipod nyss :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hihi, det vill jag också göra. Men sen ska man ju ha alla pengarna, köpte ju en ipod nyss :lol:

Samma här. En vacker nano. Första dagen i skolan med den var underbar: bussfärder till Colleen och Death Cab For Cutie, NK-lektion till Electrolane och Kevin Shields, luncha till The Smiths...

...aaah.

Fast, som sagt, så är det till nästa år min discografi ska bli komplett!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Let's talk about them!

Mitt intresse för detta band är nu högre ännånsin!(det har alltid varit högt)

Har väl börjat lyssna på dem igen efter att farsan hittade sin gamma "london calling"- T-shirt som han köpte i london samma år(månad?vecka?) som albumet med samma namn släpptes! Och han lät mig ta den! Nu hittade jag massa gamla the clash grejor hos morsan med! Det är det grymmaste bandet(just nu iaf!)

Favoritlåtar¨(ej i rangordning):

London calling

1977

Should i stay or should i go

I fought the law

Rudy can't fail

Lost in the supermarket

This is london...listan kan bli 3432904 mil lång om jag ite slutar nu!

synpunkter om detta band? (okka lär ju hitta hit iaf :lol: )

Borde inte detta vara i punk musik topicen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här. En vacker nano. Första dagen i skolan med den var underbar: bussfärder till Colleen och Death Cab For Cutie, NK-lektion till Electrolane och Kevin Shields, luncha till The Smiths...

...aaah.

Fast, som sagt, så är det till nästa år min discografi ska bli komplett!

Låtar mer eller mindre underbart.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det balla med The Clash är ju att man inte kan pressa in dem i en genre bara sådär. De har en oerhört mångfacetterad musikstil, även om de mycket riktigt började med punkrock.

Har för mig (igen) och denna gången stämmer det, mycket väl.

Jo, de hade sagt att 'de ville göra musik för att det var kul, utan begränsningar'.

Så The Clash är helballa :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan väl inget om punk då förutom fag greenday eller något :)

Clash e 77 punk, det finns massa olika punk som tex Oi!,käng,rå och trall m.m

Haha, jag kan nog mer om punk än de flesta på det här forumet :)

tycker dock punk gör en dum i huvet, de flesta jag träffat som lyssnar på "riktig" punk är galna drägg som försöker pissa och spy på en eller hotar folk med bajs för att få cigg :)

fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag kan nog mer om punk än de flesta på det här forumet ;)

tycker dock punk gör en dum i huvet, de flesta jag träffat som lyssnar på "riktig" punk är galna drägg som försöker pissa och spy på en eller hotar folk med bajs för att få cigg ;)

fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna...

Du verkar inte kunna något om punk alls, dom du beskrev var drägg punkare, det finns många olika stilar men jag antar att du inte förstår sånt o tycker greenday o goodsharlotte e det punkiaste som fins :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar inte kunna något om punk alls, dom du beskrev var drägg punkare, det finns många olika stilar men jag antar att du inte förstår sånt o tycker greenday o goodsharlotte e det punkiaste som fins :rolleyes:

fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna...

Är du blind? :) detta skrev jag i posten innan -^

jag fattar att det finns massa olika sorters punkar och nej jag gillar inte bögiga good charlotte

men det jag sa var att de flesta punkare jag har träffat har varit sånna, men inte alla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...