Jump to content

The clash!


chiligr
 Share

Recommended Posts

Let's talk about them!

Mitt intresse för detta band är nu högre ännånsin!(det har alltid varit högt)

Har väl börjat lyssna på dem igen efter att farsan hittade sin gamma "london calling"- T-shirt som han köpte i london samma år(månad?vecka?) som albumet med samma namn släpptes! Och han lät mig ta den! Nu hittade jag massa gamla the clash grejor hos morsan med! Det är det grymmaste bandet(just nu iaf!)

Favoritlåtar¨(ej i rangordning):

London calling

1977

Should i stay or should i go

I fought the law

Rudy can't fail

Lost in the supermarket

This is london...listan kan bli 3432904 mil lång om jag ite slutar nu!

synpunkter om detta band? (okka lär ju hitta hit iaf :huh: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vill inte klaga på din musiksmak, men should I stay...är verkligen det sämsta skit de nånsin gjort. Hela skivan combat rock är värdelös, knappt värd en femma.

Det är en skön låt, och därmed basta! samt att jag skrev att listan är lång...vilket betyder att det inte på nått sätt är en utmärkelse för nån låt att bli nämnd...

alla har olika smak... :ermm:

edit: Nor_adde: jo, jag vet...tänkte att du hade en annan med kanske... :shifty:

Redigerad av chiligr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte klaga på din musiksmak, men should I stay...är verkligen det sämsta skit de nånsin gjort. Hela skivan combat rock är värdelös, knappt värd en femma.

Ehum, Ghetto Defendent i sig är värd en hundring, så...

Hehe.

------------

The Clash är ett av mina absoluta favoritband och har varit det sedan mellanstadiet, och Sandinista! är en av mina absoluta favortiskivor.

Basta!

Rangordna låtar är omöjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum, Ghetto Defendent i sig är värd en hundring, så...

Hehe.

------------

The Clash är ett av mina absoluta favoritband och har varit det sedan mellanstadiet, och Sandinista! är en av mina absoluta favortiskivor.

Basta!

Rangordna låtar är omöjligt...

Det som är underbart med Sandinista är ju att alla tyckte det var en skitskiva..

Om jag har allt rätt om foten så ville The Clash inte ens göra skivan utan blev tvingade och tänkte straffa med att göra skitmusik.

Tycker däremot att Sandinista är riktigt bra :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som är underbart med Sandinista är ju att alla tyckte det var en skitskiva..

Om jag har allt rätt om foten så ville The Clash inte ens göra skivan utan blev tvingade och tänkte straffa med att göra skitmusik.

Tycker däremot att Sandinista är riktigt bra ;P

Njaa, tror jag verkligen inte. Men dom kastade dock ihop den på bara någon månad efter en inspirationstur i Jamaica, eller hur det nu var...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa, tror jag verkligen inte. Men dom kastade dock ihop den på bara någon månad efter en inspirationstur i Jamaica, eller hur det nu var...

Hmm.. Hade visst blandat ihop det lite..

Det var överambitiösa och inte motvilliga, så det skall vara.

Om det är rätt om foten nu var det väll drygt 30 låtar på orginalsläppet?

Editation.

När det ändå finns tillfälle att prata om The Clash, deras version av Pressure Drop är riktigt härlig ;P

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Hade visst blandat ihop det lite..

Det var överambitiösa och inte motvilliga, så det skall vara.

Om det är rätt om foten nu var det väll drygt 30 låtar på orginalsläppet?

Editation.

När det ändå finns tillfälle att prata om The Clash, deras version av Pressure Drop är riktigt härlig ;P

Hehe, så var det nog : )

Har någon sett den fina dokumentären Westway To The World? Den är trevlig.

-----------------

Jag har ett förbestämt nyårslöfte till tjugohundrasex. Det är aningen ambitiöst, but here it goes: att fixa en komplett discografi (inkl. så många sju-tum, EP's etc som möjligt) med The Clash. På vinyl. Känns tråkigt att endast ha dom på CD...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...