xPisc Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Hehe, så var det nog : ) Har någon sett den fina dokumentären Westway To The World? Den är trevlig. ----------------- Jag har ett förbestämt nyårslöfte till tjugohundrasex. Det är aningen ambitiöst, but here it goes: att fixa en komplett discografi (inkl. så många sju-tum, EP's etc som möjligt) med The Clash. På vinyl. Känns tråkigt att endast ha dom på CD... Hihi, det vill jag också göra. Men sen ska man ju ha alla pengarna, köpte ju en ipod nyss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Hihi, det vill jag också göra. Men sen ska man ju ha alla pengarna, köpte ju en ipod nyss Samma här. En vacker nano. Första dagen i skolan med den var underbar: bussfärder till Colleen och Death Cab For Cutie, NK-lektion till Electrolane och Kevin Shields, luncha till The Smiths... ...aaah. Fast, som sagt, så är det till nästa år min discografi ska bli komplett! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Let's talk about them! Mitt intresse för detta band är nu högre ännånsin!(det har alltid varit högt) Har väl börjat lyssna på dem igen efter att farsan hittade sin gamma "london calling"- T-shirt som han köpte i london samma år(månad?vecka?) som albumet med samma namn släpptes! Och han lät mig ta den! Nu hittade jag massa gamla the clash grejor hos morsan med! Det är det grymmaste bandet(just nu iaf!) Favoritlåtar¨(ej i rangordning): London calling 1977 Should i stay or should i go I fought the law Rudy can't fail Lost in the supermarket This is london...listan kan bli 3432904 mil lång om jag ite slutar nu! synpunkter om detta band? (okka lär ju hitta hit iaf ) Borde inte detta vara i punk musik topicen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Samma här. En vacker nano. Första dagen i skolan med den var underbar: bussfärder till Colleen och Death Cab For Cutie, NK-lektion till Electrolane och Kevin Shields, luncha till The Smiths... ...aaah. Fast, som sagt, så är det till nästa år min discografi ska bli komplett! Låtar mer eller mindre underbart.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Borde inte detta vara i punk musik topicen? Eftersom The Clash står över alla genres så är dom värda att få en fin, egen, älskvärd tråd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 (redigerad) Tycker the clash är ganska tråkiga fattar inte hur dom kan klassas som punk av vissa dom spelar ju mest tråkigt ska Redigerad 24 september, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Tycker the clash är ganska tråkiga fattar inte hur dom kan klassas som punk av vissa du spelar ju mest tråkigt ska Det balla med The Clash är ju att man inte kan pressa in dem i en genre bara sådär. De har en oerhört mångfacetterad musikstil, även om de mycket riktigt började med punkrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Det balla med The Clash är ju att man inte kan pressa in dem i en genre bara sådär. De har en oerhört mångfacetterad musikstil, även om de mycket riktigt började med punkrock. Har för mig (igen) och denna gången stämmer det, mycket väl. Jo, de hade sagt att 'de ville göra musik för att det var kul, utan begränsningar'. Så The Clash är helballa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 22 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Det balla med The Clash är ju att man inte kan pressa in dem i en genre bara sådär. De har en oerhört mångfacetterad musikstil, även om de mycket riktigt började med punkrock. Du tog orde ur min mun! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 22 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2005 Det balla med The Clash är ju att man inte kan pressa in dem i en genre bara sådär. De har en oerhört mångfacetterad musikstil, även om de mycket riktigt började med punkrock. Ja, det var ju i stort sett de som förde in ska/reggae i västerländsk musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 23 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 Ska nog kolla på the clash-london calling DVDn när jag spelat klart matchen...den är mkt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 (redigerad) Tycker the clash är ganska tråkiga fattar inte hur dom kan klassas som punk av vissa du spelar ju mest tråkigt ska Du kan väl inget om punk då förutom fag greenday eller något Clash e 77 punk, det finns massa olika punk som tex Oi!,käng,rå och trall m.m Redigerad 23 september, 2005 av GRIM(back Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 23 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2005 London Calling är en av mina favoritskivor, har två utgåvor av den på CD. Skulle dock vilja ha vinylen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 24 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 London Calling är en av mina favoritskivor, har två utgåvor av den på CD. Skulle dock vilja ha vinylen också. Har vinylen,Cdn och Boxen(som dessutom innehåller orgial-LP'n) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 24 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2005 Du kan väl inget om punk då förutom fag greenday eller något Clash e 77 punk, det finns massa olika punk som tex Oi!,käng,rå och trall m.m Haha, jag kan nog mer om punk än de flesta på det här forumet tycker dock punk gör en dum i huvet, de flesta jag träffat som lyssnar på "riktig" punk är galna drägg som försöker pissa och spy på en eller hotar folk med bajs för att få cigg fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 25 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2005 Haha, jag kan nog mer om punk än de flesta på det här forumet tycker dock punk gör en dum i huvet, de flesta jag träffat som lyssnar på "riktig" punk är galna drägg som försöker pissa och spy på en eller hotar folk med bajs för att få cigg fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna... Du verkar inte kunna något om punk alls, dom du beskrev var drägg punkare, det finns många olika stilar men jag antar att du inte förstår sånt o tycker greenday o goodsharlotte e det punkiaste som fins Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 29 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Du verkar inte kunna något om punk alls, dom du beskrev var drägg punkare, det finns många olika stilar men jag antar att du inte förstår sånt o tycker greenday o goodsharlotte e det punkiaste som fins fast sen ska man inte dra alla över en kamm(eller vad fan man säger), jag fattar att alla punkare inte är sånna... Är du blind? detta skrev jag i posten innan -^ jag fattar att det finns massa olika sorters punkar och nej jag gillar inte bögiga good charlotte men det jag sa var att de flesta punkare jag har träffat har varit sånna, men inte alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 GC är pop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 GC är pop. Och denna tråd handlar om the clash! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Och denna tråd handlar om the clash! Ok, ontopic: clash är överskattade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts