Jump to content

Tinitus


Cyper
 Share

Har du Tinitus? (ständigt pip/oväsen i örat.  

125 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är inte BRUS jobbigare än pipandet? ^_^

Nää... eller så har jag vant mig!, som sagt kommer bara det pipande ljudet ibland och det är förstås jobbigare då eftersom jag alltid hör ett brus (som jag knappt märker längre, eftersom jag har haft det i 2 år)

Jag känner många som har tinitus (samma som jag) och som inte kan höra höga frekvenser som Syrsor, men jag har inget problem med det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nää... eller så har jag vant mig!, som sagt kommer bara det pipande ljudet ibland och det är förstås jobbigare då eftersom jag alltid hör ett brus (som jag knappt märker längre, eftersom jag har haft det i 2 år)

Jag känner många som har tinitus (samma som jag) och som inte kan höra höga frekvenser som Syrsor, men jag har inget problem med det...

Jag som har haft det i några dar, visst blir man van med det efter 2 år?

Alltså, att man har lättare och sova och man tänker inte på det lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 har haft det en dag när jag utsattes för ett högt ljud,efter det pep det i örat hela dagen, det var väldigt jobbigt, särskilt när jag skulle sova :lol: ,

men värst av allt var tanken på att jag skulle behöva stå ut med det här resten av mitt liv!

den tanken gjorde mig GALEN :'( ^_^

men nästa dag när jag vaknade var det helt borta! inte många gånger i mitt liv jag varit så lycklig som den morgonen :(^_^

det var verkligen ett högt pipande jag hade, och jag förstår hur jobbigt det är för dom som har det :'( ,

men man lär sej väl att leva med det efter en tid antar jag :lol:

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som har haft det i några dar, visst blir man van med det efter 2 år?

Alltså, att man har lättare och sova och man tänker inte på det lika mycket.

JA!, jag det kan ta ganska lång tid innan man kan sova riktigt... kanske 6 månader innan man kan sova riktigt lungt igen...

Men jag tänker inte på det minsta längre.

I början kunde jag sitta uppe och se på TV hela natten (även på skoldagar) eftersom det brusade så mycket, och TV-ljudet gjorde så jag inte märkte det...

Men nu efter 2 år kan jag lägga mig kl. 5 och somna även om jag inte är trött :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DUBBELPOST - SORRY, men:

Och det är på det höra örat det piper, och jag hade inte ''för hög vomlym'' jag hade samma volym som jag alltid haft, fast med andra lurar.

Jag tror inte att man får permanent tinitus av för hög ljudvolym, doch kan man få tillfällig!

Jag fick tinitus när jag var med på idrotten i skolan när jag var extremet förkyl (dumt, jag vet), men så var det i alla fall..., låter väldigt konstigt men jag var sjuk 2 veckor efter den dagen och sen hade jag tinitus., jag lyssnade aldrig på hög ljudvolym då heller... Dock gör jag det nu (väldigt hög bas altså), men jag har inte skadat öronen nåt mer :wub:

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Lite/Medel. Hörs lite i ett ganska tyst rum. I ett mycket tyst känns det som en mistlur i huvudet. Har haft det i runt 8 år nu tror jag. Det är lugnt så länge man inte har kraftig tinnitus, det jobbiga är när man skall sova men det löser man med en radio.

Cyprez: Sluta GENAST använda lurarna!!! Utsätt dig helst inte för några lurar över huvud taget tills dess att ljudet är borta (om det försvinner det vill säga). Sen så är ju koss the plug en in-ear-lur och du skall absolut inte lyssna på något med dem på samma volym som med ett par vanliga. De sitter för nära trumhinnan för det. Börja med att lyssna på den lägsta volymen och höj försiktigt. Använd också båda pluggarna när du lyssnar, annars känns volymen inte lika hög som den faktiskt är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...