Jump to content

Liten design-uppgradering på G


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Nästa steg på GTAsajten är att uppdatera designen en bit.

Det jag i huvudsak vill ändra är menyerna, alltså de stora menyerna. Dessutom blir det nog en ny logo längst upp för den är inte så genomarbetad direkt.... den tog (under stress) ca 10min att göra...

Men jag vill helst inte byta färgschemat för det tycker jag passar bra som det är.

Förutom själva designen så kommer jag nog även uppdatera ASP-koderna på sidorna.

Har ni idéer så skriv ner dom nu!

Designtips, struktur, kod, funktioner mm.

Här är en bild så ni får lite "brainstorming":

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kommit igång lite smått nu... GTAsajten kommer nog att bli lite mindre... i textväg...

Jämför gärna nuets sida med den här 'skissen':

Jag tycker att GTA-sajten har en suverän design, vad använde du för program när du gjorde loggon? :D

Adobe Photoshop 6.0, det bästa existerande bildprogrammet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Vad jag tycker du bör ändra på:

1: Logan, ser inte bra ut alls. Texten som är formad som en båge påminner mig om dom man kan göra i Håller med till 100%! på 30 sek, Photoshop kan mycket bättre.

2: Mer grafik. Sidan ser väldigt tom och dyster ut. Något grafiskt runt menyerna, logan och själva innehållet skulle pigga upp mycket tror jag.

3: Reklam. Varför man väljer att lägga reklamen ovanpå själva logan förstår jag faktiskt inte alls, mitt förslag är att du lägger den under logan istället.

4: Ditt förslag till att förminska teckensnittet blev mycket bättre.

Sen färgerna faller väl inte mig direkt in i smaken, men det är var mans ensak så ha kvar den du.

Så, nu vet du vad jag tycker iallafal. tack för en annars mycket bra sida!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag tycker du bör ändra på:

1: Logan, ser inte bra ut alls. Texten som är formad som en båge påminner mig om dom man kan göra i Håller med till 100%! på 30 sek, Photoshop kan mycket bättre.

2: Mer grafik. Sidan ser väldigt tom och dyster ut. Något grafiskt runt menyerna, logan och själva innehållet skulle pigga upp mycket tror jag.

3: Reklam. Varför man väljer att lägga reklamen ovanpå själva logan förstår jag faktiskt inte alls, mitt förslag är att du lägger den under logan istället.

4: Ditt förslag till att förminska teckensnittet blev mycket bättre.

Sen färgerna faller väl inte mig direkt in i smaken, men det är var mans ensak så ha kvar den du.

Så, nu vet du vad jag tycker iallafal. tack för en annars mycket bra sida!

1. Det ska bli en ny logga, som jag skrev så tog det bara ca 10min att göra den som finns nu. Jag funderar på att använda flash... men jag vet inte...

2. Det är för mycket jobb att göra det nu, kanske senare.

3. Reklam-bannern bli kraftigt förminskad.

Den sista uppdateringen kommer nog bli färdig om någon vecka...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Det ska bli en ny logga, som jag skrev så tog det bara ca 10min att göra den som finns nu. Jag funderar på att använda flash... men jag vet inte...

2. Det är för mycket jobb att göra det nu, kanske senare.

3. Reklam-bannern bli kraftigt förminskad.

Den sista uppdateringen kommer nog bli färdig om någon vecka...

det negativa med flash är ju att alla inte har det och då blir det så krångligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...