Jump to content

När utspelar sej GTA 3?


The Lithium
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)
varför måste 3an vara tidigare än Sa?

För att Claude Speed (The snake without a tongue) Catalina inte har flyttat till Liberty City än. CJ slår ju street race-kungen Claude i ett race. Det är ju så CJ kommer i kontakt med Woozie och garaget i San Fierro börjar rolla. Och ja, SA utspelar sej 1992, så mycket vet jag!

Redigerad av The Lithium
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Så här kan det vara:

I GTA SA så träffar ju CJ Catalina. Och hon dumpar ju honom för en annan kille. Det får man veta i ett av uppdragen där CJ ska tävla i nåt street-race. Man får se en film i början av uppdraget där Catalina är med GTAIII-snubben och hon säger till CJ att hon ska dra till Liberty City med sin nya kille(gta3-snubben alltså). Så GTAIII måste väl i så fall utspela sig efter GTA San Andreas?

post-7-1137950787_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på musiken I GTA3 känns det som åttiotal. Men det kan ju vara kanalen, flash fm eller vad den nu hete som spelar äldre musik.

Det mesta av musiken i de äldre GTA-spelen (GTA, GTA2 och GTA3) har Rockstar gjort själva. Förutom bland annat "She's hot tonight" och "She's on fire" som é med i soundtracket till filmen "Scarface".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta av musiken i de äldre GTA-spelen (GTA, GTA2 och GTA3) har Rockstar gjort själva. Förutom bland annat "She's hot tonight" och "She's on fire" som é med i soundtracket till filmen "Scarface".

Glöm inte "push it to the limit".

den heter flashback FM.

själv tycker jag att ganska många låtar känns som 2000 - 2001 (förutom flashback då).

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det é antingen 1999 eller 2001. Det é vad jag har hört.

Grand Theft Auto: 1997

GTA2: 2025

GTA3: 1999, 2001

GTA Vice City: 1986

GTA San Andreas: 1992

Vart fick du 2025 ifrån? :lol:

Jag tror inte det är bestämt vilket år "GTA 2" utspelar sig. Jag tror istället att det är lite fantasy-touch i spelet, där det kan finnas allt från futuristiska bilar från 70-talet till elektriska skjutvapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...