Jump to content

En bra zombie film...


Elander
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

28 dagar senare är väl ingen Zombie film nu när jag tänkte efter....

Det är ju inte döda ? Dom blir infekterade av vrede .... då är dom ju inte döda ?

Man måste vara levande död för att vara zombie ?

Some have compared this film to George Romero's "Night of the Living Dead," giving some people the wrong impression that this is the British take on the zombie flick. Wrong. The infected aren't zombies but they are terrifying. They can be killed and the director doesn't gross us out by showing the infected feasting on human flesh. (All in all, "28 Days" isn't visually disgusting. It's the thought of what's going on that bothers you.)

Såg den på Bio och har DVD'n.. Älskar filmen även att det inte är en zombie film. Närmare zombie får man leta efter. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Night of the living dead, den första. Stämning.

Nu har jag hört att det kommer en ny film i serien också- en film där Zombiesarna kan både prata och använda vapen. Det blir inte lika läskigt när de inte är lika djuriska. ;) Det kommer mer bli "nån av oss är zombie, är det du? *Blam* Nej, det är han, ARGH!"- stuk på det hela :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ingen ens har nämn zombiefilmer som:

Re-Animator (1981) - Underhållande film om en vetenskapsman som ger de döda liv igen. Regisserad av Stuart Gordon.

Bride of Re-Animator (1990) - Uppföljare till ovan nämnda film. Jeffrey Combs är ännu en gång strålande som vetenskapsmannen Herbert West. Regisserad av producenten till första filmen, Brian Yuzna.

Beyond Re-Animator (2003) - Tredje och senaste uppföljaren till Re-Animator. Snygga effekter och coola zombier. Regisserad av Brian Yuzna.

Zombie 2/Zombie Flesh Eaters (1979) - Lucio Fulcis genombrottsfilm. Jag gillade den inte första gången jag såg den, men andra gången var den bättre. Inspirerad av George A. Romeros Dawn of the Dead från 1978.

City of the Living Dead/The Gates of Hell (1980) - Första uppföljaren till Zombi 2. Även denna regisserad av Fulci.

The Beyond (1981) - Tredje filmen i Fulcis zombietrilogi.

Hell of the Living Dead (1980) - Italiens (precis som Fulcis filmer) zombiefilm regisserad av Bruno Mattei. Väldigt grisig.

Prince of Darkness (1987) - John Carpenters bidrag till zombiefilmernas värld. Mörk och våldsam film.

Demons (1985) - Visst är det demoner i filmen, och inte zombier, men skillnaden är inte så stor. Väldigt underhållande film, med snygga specialeffekter av Sergio Stivaletti. Regisserad av Lamberto Bava och producerad av skräckfilmslegenden Dario Argento.

Demons 2 (1986) - Uppföljaren som inte är lika bra som originalet. Skapad av samma team som den tidigare filmen...

Alla dessa filmer bör ni ha sett om ni gillar zombiefilmer... :)

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här drar jag upp en gammal tråd för att tipsa om en zombi/splatter film, för dom som gillar sånt. Själv gillar jag ej denna typen av filmer, men tycker ändå att denna är väldigt underhållande.

Aja. enough shitchat...

Land of the dead: http://imdb.com/title/tt0418819/

Blir så ledsen att romeros nya zmobie film inte visades i halmstad på bio :'( :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...