Jump to content

Intresserad?


RipperioN
 Share

Recommended Posts

Jag har också en massa idéer som jag aldrig hann förverkliga och hade faktiskt planerat att jobba lite på en bana nu i sommar. Jag kan mappa och koda mission.ini och har gjort en egen bana till GTA1 med uppdrag och allt (Lonely Island heter den och den finns på GTAsajten).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag undrar om någon här från "GTA Sajten" möjligtvis har något intresse att göra en ny bana till GTA1. Själv så har jag några gammla ideer som jag aldrig hann påbörja förut pga skolan, men nu så hade jag tänkt mig att äntligen påbörja dem. Jag undrar som sagt om någon skulle vilja hänka på mig och göra ett litet modding team och göra en bana till GTA1. ;)

Jag söker allt sorts folk,

Mapper (kunna göra banor)

Coder (kunna sätta ut bilar, powerups, vapen & kunna göra uppdrag etc.)

GFX artist (någon somkan rita snygga vapen, bilar eller bara kunna ändra färger på saker och ting)

Webdesigner (som kan göra en enkel och snygg sida)

Skrev detta rätt så snabbt (är lite stressad) men jag hoppas att det finns många som är intresserad av att påbörja en ny bana till det gammla klassiska spelet!

Är det något jag har glömt så är det bara att säga till! :D

*Posta på denna tråd om ni är intresserad av och vad ni skulle kunna göra och sen kontakta mig på msn!

*Ni når mig på denna e-mail & msn: ripperion@hotmail.com

MvH RipperioN

RipperioN, kommer du ihåg vår "Onyx City"... säg inte att du inte kommer ihåg! :wub::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle det inte vara kul att moda in GTA III /VC / SA i GTA1 och försöka ha samma missions (liknande) fast kanske inte alla för det blir ju ganska jobbit.

Det var ju någon som försökte göra VC tror jag, men som med dom flesta "projekt", så gav man upp det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart!

Kan inte så spec. mkt men om ni säger vad ja ska göra så går det nog på nått sätt... :)

Det är lite fränt att modda ett strategi spel spec. GTA 1

Arvid: Har inte typ Hultan tagit bort allt till dom gammla spelen??

Sist jag kollade fanns det inget! :)

Nej det finns kvar för mig iaf...

Fan man måste ha GTA instalerat för att kunna göra banor. Tusan. de som e så drygt å ladda ner :ermm:

Någon som kan skicka det till mig över msn? :lol::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bahh! Ungspoling :lol:  ;)

Äh, jag spelade ju GTA1 först, men köpte aldrig en egen kopia, tan spelade bara u klassrummet! Det är därför jag gillar gta2 mest... :P

_-Forget it! Skiten hacka sönder och pajade halvt datorn! Nästan inget som funkar längre!

Aldrig att jag laddar hem ettan igen... :)

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju någon som försökte göra VC tror jag, men som med dom flesta "projekt", så gav man upp det...

Nesh, det var jag som försökte göra Liberty City.

Blir dock lite konstigt att göra det, för vägarna böjer sig, åker snett etc

Och eftersom man inte kan göra vägar som går på diagonalen ( / ) i GTA1 och GTa2, så blir det lite svårt.

Då får man väl göra en zick-zack-väg istället, som är formad som några "S" eller liknande.

Jag blev sugen att göra någon bana, dock så är jag inte expert på missionkodning.

Jag ska hoppa iväg och göra en sketch ;)

@qouad Gta: program finns på http://www.gtasajten.com

guider finns på http://www.gewgle.com

Happy Mapping!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...