Jump to content

Punk-Topicen


Toki
 Share

Recommended Posts

Varit ett väldigt stort The Clash-fan sedan 10-årsåldern, men det är inte deras punkgrejer (dvs. deras första självtitulerade skiva, Give Em Enough Rope och sånt i den stilen) som tilltalar mest.

Sandinista! är deras bästa skiva! Sen kommer ska-skivan London Calling (om det är ska går att disskutera - men det ligger något i det) och dom fina Super Black Market Clash (Black Market Clash) och Combat Rock.

Buzzcocks är bra!

Sen är det ganska stilla för mig på punkfronten...men det finns mycket bra punk, dock väldigt mycket dålig punk.

Punken är nerlusad av otrolikt mycket skit. Alldeles för mycket dålig punk.

Det är väl antagligen största anledningen till att folk överlag inte gillar punk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Punken är nerlusad av otrolikt mycket skit. Alldeles för mycket dålig punk.

Det är väl antagligen största anledningen till att folk överlag inte gillar punk. :)

Mmm, väldigt tråkig fakta där... =( Det är så synd att exakt varje genre är så överfylld av skiit.

The Cure!

...fast om dom är punk går att omdisskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag brukar oftast klä mig som en punkare... (Avgudar Ramones) :lol:

Någon mer som lyssnar på dom 24/7?

Inte 24/7 men ofta spelas låtar av Ramones ur mina högtalare :rolleyes:

Själv klär jag mig inte så mycket punkigt.

Har ett par dojjor som liknar ett par Converse.

Ganska tajta jeans eller tajta och tajta har inte feta hänget iaf.

Sen går man ju med sin RAMONES-tröja rätt ofta. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte 24/7 men ofta spelas låtar av Ramones ur mina högtalare ;)

Själv klär jag mig inte så mycket punkigt.

Har ett par dojjor som liknar ett par Converse.

Ganska tajta jeans eller tajta och tajta har inte feta hänget iaf.

Sen går man ju med sin RAMONES-tröja rätt ofta. :P

Jag går runt med Ramones tröjja nästan varje dag. Sen på vintern slänger jag på mig Ramones mössan ;)

Har du läst On the Road With The Ramones? Eller The story of the ramones?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det har jag inte.

Är det böcker då eller?

Hmm jag måste införskaffa mig en ny Ramones tröja.

Får ta och köpa en nån dag.

Ja, det är böcker. Tycker du ska läsa den(dom) för du kommer inte att ångra dig! ;)

Med tanke på tröjjor så har jag nog 3 av varje :">

Har du någon dvd med ramones? Har själv alla som finns ute nu "End of the century, lifestyles of the ramones, Ramones R.A.W , Rock n roll highschool.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är böcker. Tycker du ska läsa den(dom) för du kommer inte att ångra dig! :huh:

Med tanke på tröjjor så har jag nog 3 av varje :">

Har du någon dvd med ramones? Har själv alla som finns ute nu "End of the century, lifestyles of the ramones, Ramones R.A.W , Rock n roll highschool.

Har Ramones - We're outta here och End of the Century.

Den sistnämnda är väldigt bra.

Har du nån aning om vad denna DVD handlar om?http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...&id=46466&&ref=

Angående böckerna, vart kan man köpa dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har Ramones - We're outta here och End of the Century.

Den sistnämnda är väldigt bra.

Har du nån aning om vad denna DVD handlar om?http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...&id=46466&&ref=

Angående böckerna, vart kan man köpa dom?

Böckerna kan du köpa på amazon.co.uk (gjorde jag)

Läser denna just nu : Ramones

Ska köpa denna : Lobotomy

Har läst denna (Jävligt bra) On the Road ;)

Glömde att we'r outta here fanns har den också. Men end of the century är ju klart bäst som du sa, för man får ju mer inblick i vad dom höll på med. Men gillar mest att ligga och läsa böckerna.

Boxen kan vara limited collectors edition av end of the century bara att dom inte skrivit det. Annars vet jag inte kan vara Lifestyles + Rockin roll highschool i ett. Eller kanske överaskning så släpper dom It's alive på video :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Böckerna kan du köpa på amazon.co.uk (gjorde jag)

Läser denna just nu : Ramones

Ska köpa denna : Lobotomy

Har läst denna (Jävligt bra) On the Road ;)

Glömde att we'r outta here fanns har den också. Men end of the century är ju klart bäst som du sa, för man får ju mer inblick i vad dom höll på med. Men gillar mest att ligga och läsa böckerna.

Boxen kan vara limited collectors edition av end of the century bara att dom inte skrivit det. Annars vet jag inte kan vara Lifestyles + Rockin roll highschool i ett. Eller kanske överaskning så släpper dom It's alive på video :rolleyes:

Ok.

På amazon.co.uk kan man betala mot postförskott?

Eller är det bra kreditkort som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte läst igenom hela tråden, så någon har kanske redan skrivit det

Jag stör mig så inihelvete på alla dessa jävla "mjuk-punkband" om man kan kalla dem så. tex. Good Charlotte och Greenday och alla dessa jävla fans till dessa band som påstår att det var de som "uppfann" punken. Vad säger man då, ehh, punken kom i början av 70 talet. Det var inga jävla Gröndag eller Bra Charlotte som uppfann punken, bara för att de var svartklädda och sminkade runt ögonen.

USCH.

Tack vet jag Ramones & Sex Pistols (+ lite andra band)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte läst igenom hela tråden, så någon har kanske redan skrivit det

Jag stör mig så inihelvete på alla dessa jävla "mjuk-punkband" om man kan kalla dem så. tex. Good Charlotte och Greenday och alla dessa jävla fans till dessa band som påstår att det var de som "uppfann" punken. Vad säger man då, ehh, punken kom i början av 70 talet. Det var inga jävla Gröndag eller Bra Charlotte som uppfann punken, bara för att de var svartklädda och sminkade runt ögonen.

USCH.

Tack vet jag Ramones & Sex Pistols (+ lite andra band)

Vettig människa :huh:

Thanks for the comeback ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...