Jump to content

Punk-Topicen


Toki
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har inte läst igenom hela tråden, så någon har kanske redan skrivit det

Jag stör mig så inihelvete på alla dessa jävla "mjuk-punkband" om man kan kalla dem så. tex. Good Charlotte och Greenday och alla dessa jävla fans till dessa band som påstår att det var de som "uppfann" punken. Vad säger man då, ehh, punken kom i början av 70 talet. Det var inga jävla Gröndag eller Bra Charlotte som uppfann punken, bara för att de var svartklädda och sminkade runt ögonen.

USCH.

Tack vet jag Ramones & Sex Pistols (+ lite andra band)

Ord!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte läst igenom hela tråden, så någon har kanske redan skrivit det

Jag stör mig så inihelvete på alla dessa jävla "mjuk-punkband" om man kan kalla dem så. tex. Good Charlotte och Greenday och alla dessa jävla fans till dessa band som påstår att det var de som "uppfann" punken. Vad säger man då, ehh, punken kom i början av 70 talet. Det var inga jävla Gröndag eller Bra Charlotte som uppfann punken, bara för att de var svartklädda och sminkade runt ögonen.

USCH.

Tack vet jag Ramones & Sex Pistols (+ lite andra band)

Bra sagt där. :wacko:

Fast Green Day var faktiskt bra under 90-talet enligt mig.

Men nu är det bara piss.

Good Vharlotte, Green Day och alla sånna band låter ju likadant!

Någon som lyssnar på svensk punk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Någon som lyssnar på svensk punk?

Kan hända att jag sätter på Ebba Grön ibland! Dem är ganska bra,tycker jag! Men annars gillar jag väl The Clash,Sex Pistols,The Damned,The Undertones,Ramones och sånt!

Redigerad av Toki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan hända att jag sätter på Ebba Grön ibland! Dem är ganska bra,tycker jag!

Ok, själv lyssnar jag på Ebba Grön, Coca Carola och Imperiet.

Fast räknas Imperiet som punk? Eller är det vanlig rock?

Hur som helst så är dom bra.

Fast har inte lyssnat på svensk punk på rätt länge nu.

Det har vart Ramones som gällt istället ;P .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... Är det sant att Sex pistols blev "bannade" från U.K efter God save the queen låten?

...mer eller mindre. Dom fick inte spelas på radio osv, eller hur det nu var. Dom fick massa skit osv. Politiker varnade för dom, etc...

....om jag nu inte misstar mig.

-----------------------------

Heja The Clash!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...mer eller mindre. Dom fick inte spelas på radio osv, eller hur det nu var. Dom fick massa skit osv. Politiker varnade för dom, etc...

....om jag nu inte misstar mig.

-----------------------------

Det är rätt! Har nån sett The Filth and the fury? För dem som inte sett den,så är det en jävligt bra dokumentär om Sex Pistols. Från början med Glen Matlock med i bandet tills slutet. Men jag stör mig på Sid Vicious! Jag gillar Glen mer! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilka punklåtar är era favoriter då?

Min polare hade en jävla snygg tröja idag :(

En svart med God save the queen trycket vitt :)

Haha den har jag med :angry:

fan ni har typ bara nämt bajs band, när jag var punkare lyssande jag på Vice squad, asta kask, strebers, exploited, ab hjärntvätt, ebbagrön, o.s.v

ni lyssanr typ på fjortis punk, man kan inte säga att man lyssanr på punk bara för man har anarchy in the u.k. o god save the queen nonstans i dator :P

det finns massa typ av punk med käng punk, 77 punk, oi punk os.v.

btw the cure, millencollin, greenday e inte punk!!

Redigerad av GRIM(back
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha den har jag med ^_^

fan ni har typ bara nämt bajs band, när jag var punkare lyssande jag på Vice squad, asta kask, strebers, exploited, ab hjärntvätt, ebbagrön, o.s.v

ni lyssanr typ på fjortis punk, man kan inte säga att man lyssanr på punk bara för man har anarchy in the u.k. o god save the queen nonstans i dator ^_^

det finns massa typ av punk med käng punk, 77 punk, oi punk os.v.

Man kan inte säga att jag är/har varit punkare. Men jag har verkligen lyssnat mycket på punk. Men dock fattar jag inte hur man kan gilla käng punk! 77punk är skitbra däremot! Om jag får säga min mening så tycker jag typ The Clash är musikaliskt MYCKET bättre än Pistols. Men Pistols var jävligt bra 1976,och tidigt 77!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...