Jump to content

J*vla svikare!


Joey
 Share

Recommended Posts

kollade lite på svt:s aktuellt i går kväll, och då interjuvade dom några killar från 13 år och uppåt som hade bildat en förening mot våldsspel som Tex. GTA serien. en reporter frågade en av killarna va han tyckte om GTA:VC och han svarade: "För mycket våld och blod, kränkande behandling mot kvinnorna i världen".

Alla i den föreningen sa att dom håller med fullständigt. sen tog dom och visade upp en film om Vice när Tommy tog och sköt en kvinna med hagelbössan. och sen sa dom att dom föredrar lugna spel som TOCA 2 och andra spel Tex. kort spel och rally spel Medmera. Dom tycker att det e hemskt med allt våld i spelen.

Så nu kanske vi får förbereda oss på det värsta: att våldsspel förbjuds i hella sverige.

JAG TYCKER NU ATT ALLA SOM E GTA-FANS SKA SKRIVA EN MENING I DENNA TOPIC OM VAD NI TYCKER OM DETTA OCH VAD NI TYCKER OM GTA-SERIEN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 89
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jag tycker att det ska vara svårare för små barn som är 5-7 år att få köpa mörda spel! när jag var 7 år så gick jag till en spel affär och köpte ett mördar spel det borde man inte få gör det kanske har förändrats i dag vem vet.... jag tycker att dom överdriver ett slag :wacko: låt dom som vill spela mörda spel och så kan dom få spela sina kort spel ;) och om dom där j#vlarna skulle se till att gta förbjöds i så fall: I SWEAR THAT I WILL BITE OF THEYS BALLS!!!! :P

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med dig Wild_hawk att det borde vara svårare för minderåriga att köpa våldsspel. jag gick till en spelbutik när jag va typ 10-11 år och köpte GTA2 som det e 15 årsgränns på eller? dom i kassan brydde sig inte att jag var så ung, så jag bara betalade och gick där i från. det borde vara strängare regler. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

helt sjukt vilka lustig kurrar dom killarna på 13år fick säkert inte köpa gta3 för sina föräldrar och vill göra så att ingen annan i sverige ska kunna köpa det heller vem vet.

och hur skulle det gå för tex alla spelbutiker katastrof kunkurs typ.

och när jag var typ 13 (är 15 nu) så skulle jag köpa gta2 men det var faktiskt inte helt enkelt dom ba är du säker på att du får spela sånna här spel för dina föräldrar det är 18 års gränns på detta bll bla bla bla lite överdrivet kanske.

men att hindra som du sa Wild_hawk 5-7 åringar att köpa våldsspel är helt rätt tycker jag. :P;):wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska man hindra 5-7 åringar från att köpa våldspel?

De måste väll också få ha kul!

i den åldern så påverkas man lättare än 13-14

5-7 åringar ska spela spel som: mulle mekk, bolibompa etc

jag tycker så här desto mindre ålder desto lungnare spel som så här:

5 år: mulle mekk, 8 år: doom 1 litte lungnare skjut spel 10: gta 1

13:Gta 1/2/ 14: gta vc!

vid 13 år tycker jag att man ska få spela nästan alla skjut spel!

inte dom grovaste där man badar i blod hela tiden!

bolibompa: bol i rompa he he he he

Redigerad av Wild_hawk
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

i den åldern så påverkas man lättare än 13-14

5-7 åringar ska spela spel som: mulle mekk, bolibompa etc

jag tycker så här desto mindre ålder desto lungnare spel som så här:

5 år: mulle mekk, 8 år: doom 1 litte lungnare skjut spel 10: gta 1

13:Gta 1/2/ 14: gta vc!

vid 13 år tycker jag att man ska få spela nästan alla skjut spel!

inte dom grovaste där man badar i blod hela tiden!

bolibompa: bol i rompa he he he he

ja jag håller me till 100% :P 5-7 åringar ska inte kunna få tag på våldspel. dom kanske till och med kanske be om legimation när man ska köpa spel med 15-18 års åldergräns. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis... jag är bara 15.. men lyckas att köpa både GTA: Vc och The Getaway... eftersom både spelen är 18 års gräns.. killen i butiken undrade inte alls.. och frågade mig inte om jag hade föräldrars tillstånd...

Om Sverige avstänger alla våldspel... så köp massor med såna innan det blir avstängd..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis... jag är bara 15.. men lyckas att köpa både GTA: Vc och The Getaway... eftersom både spelen är 18 års gräns.. killen i butiken undrade inte alls.. och frågade mig inte om jag hade föräldrars tillstånd...

Om Sverige avstänger alla våldspel... så köp massor med såna innan det blir avstängd..

hehe, ska man köpa in de spel som inte har kommit ut än också då eller? Jag menar tex. nästa GTA m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis... jag är bara 15.. men lyckas att köpa både GTA: Vc och The Getaway... eftersom både spelen är 18 års gräns.. killen i butiken undrade inte alls.. och frågade mig inte om jag hade föräldrars tillstånd...

Om Sverige avstänger alla våldspel... så köp massor med såna innan det blir avstängd..

det är det där jag pratar om! unga får köpa vilka spel som helst! små barn som spelar sånt där blir jätte lätta påverkade, vi säger så här då: om en liten pojk spelat teken då sen kanske han försöker göra en karate spark eller nått sånt! det är inte bra att små barn spelar SÅNA SPEL!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att gta spelen är underbara ;)

men det är ju lite våldsamt men vad fan gör det...

Vissa säger ju att man själv kan bli sånn och tex sno en golfklubba och mosa en gammal kärring med matkassar bara för att man spelar ett spel. Det är ju sinnessjuka människor som gör sånt.

Han i Washington eller vad det vad som sniprade en varje dag han var ju sinnes sjuk så ifall jag spelar gta vc i några timar går ju inte jag ut på stan och köper en hammare och slår ner en gubbe eller tar en älgstudsare och skuter huvudet av en tant man måste ju vara psykist störd om man gör sånna grejer....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det verkar som om det finns många som inte har fattat vad tv-spel/data_spel innebär.

de är till för att man ska kunna göra sådant man inte kan/inte får göra i verkligheten. [till stor del]

att man ska kunna ta sig in i en helt annan värld och göra saker som man annars inte kan göra.

jag motsäger inte det faktum att det är mycket våld i GTA, men är man vettigt funtad fattar man att det

man gör i spelet inte är något man ska göra i verkligheten. det är ju tillräckligt hemskt i spelet.

det är iallafall min uppfattning... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...