Jump to content

Bildtråd


Jacker
 Share

Recommended Posts

Dom flesta stora konstnärer var/är mer eller mindre knäppa. :(

Japp, även en många skådespelare är mer eller mindre knäppa :P

§Frenzy: Japp han blev mer eller mindre knäpp precis innan han gjorde den, han skrev nån Dikt/Berättelse om den tavlan också nån kanske kan söka upp den och posta orkar inte nu...

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 149
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...
Ni vet alltså inte vad surrealism är, eller? :huh:

Läs!

Jag uppfattar surrealism som ungefär att, målningarna väcker gamla drömmar och känslor, fast själva målningen inte har nåt med din dröm att göra.

Är det ungefär så? Har jag rätt? :lol:

Edit: Stellan, fin bild ^_^

^_^

Redigerad av Mr Wise Guy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag uppfattar surrealism som ungefär att, målningarna väcker gamla drömmar och känslor, fast själva målningen inte har nåt med din dröm att göra.

Är det ungefär så? Har jag rätt? :lol:

Edit: Stellan, fin bild :huh:

^_^

Njae... Det försöker återspegla en öververklighet någonstans mellan dröm och verklighet. Ugnefär den verklighet som råder i vårt undermedvetna där varken finns logik eller vetenskap (våra drömmar kommer från vårt undermedvetna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Dubbelpost, men whateva...

Måste bara säga (igen) att surrealism är grymt, underbart vackert! Dessto mer jag kollar på surrealistiska målningar, dessto mer gillar jag det! :P All konst är kommunikation - målningar försöker alltid säga oss något. Surrealism försöker på något sätt tala till vårat undermedvetna.

För mig är konst ett sätt att säga saker via bilder; att uttrycka sig illustrativt. Även om vi inte alltid förstår budskapet kan vi förmodligen tolka det på ett annat sätt, utan att vi märker det. Dom bästa konstnärerna är dom som kan måla och få det som dom vill att det ska se ut. Om man bara målar det man kan så känns det meningslöst och sjukligt. Givetvis har alla rätt att måla, men då gäller det att man har, mer eller mindre, passion för det man målar.

Måste även posta länkar till hemsidor som har målningar från två av mina favoritkonstnärer:

Rene Magritté

Salvador Dalí <--- Över 1000 målningar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...