Jump to content

Quentin lämnar spår


emo
 Share

Recommended Posts

Lite småkul!

va ute och letade gang tags igår när jag plötsligt ser på en biograftavla där det står reservoir dregs (reservoir dogs är en film Quentin Tarantino har gjort) tyckte det var lite trevligt... även fasst ni redan vet det så bohöver ni inte anstränga er av att skriva old news eller det finns redan hundra miljader trådar om detta

P.S.Har du inte sett Reservoir Dogs så tycker jag att du bums ska knalla ner till videobutiken och hyra den eller tanka den... ;)

Edit: glömde lägga in bilden

post-31-1112050666_thumb.jpg

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt minne e lite svagt de va ett tag sen jag såg den men: Nästan hela filmen utspelar sig i ett och samma rum. Det är några killar som rånar ett ställe och blir sedan förrådda och några blir skutna. Alla hade en samlingsplats där dom samlas efter det misslyckade rånet och fler och fler sluter samman där som försöker ta reda på vem som förrådde dom. medans en av dom har blivigt skuten och ligger och blöder på golvet. upplösningen får du se när du ser filmen. Dem e så jävla bra iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har filmen Reservoir Dogs(De hänsynslösa på svenska). den handlar om några män som har rånat en bank. Men någon i gänget är en tjallare och det som skulle blivit ett vanligt genomtänkt rån slutade i blodbad. Medans dom överlevande och dom som har lyckats fly sitter och trycker i ett varuhus berättas det om var och en av bankrånarna, och vad som hände innan rånet skedde. En enligt mig mycket bra film som får 4/5 poäng. Den sista pängen ryker eftersom filmen kan vara en aning seg ibland ;) Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, när jag var i Angel Pine såg jag också en biograf skylt som visade en film som hette "Horror's Special".

Kan inte lägga upp bild p.g.a den där bög upl.silentwhisper

I San Fierro finns det en annan där det står Wizard of ass... tror ni kan lista ut vilken det är egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Och när The Truth ringer till CJ säger han "I don't know you! Prank caller! Prank Caller!" detsamma gjorde Vince Vegas (John Travolta) kompis Lance när Vince ringde honom i Tarantinos Pulp Fiction. det finns ganska många Tarantinoreferenser i SA om man letar noga.

Ja det tänkte jag också på

edit: Jackie Brown är också en jävligt soft film

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...