Jump to content

Märkeskläder


Diezl
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 107
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad är det för fel med att vara avundsjuk på de rika om man själv är fattig?

Ok kanske inte har haft världens bästa uppväxt med min farsa som alkis och min morsa är fattig.

Men hellre en sån uppväxt där man lär sig mer än att vara en snobb som inte kunna ta hand om sig själv sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok kanske inte har haft världens bästa uppväxt med min farsa som alkis och min morsa är fattig.

Men hellre en sån uppväxt där man lär sig mer än att vara en snobb som inte kunna ta hand om sig själv sen.

Jag menade mer de som satt hemnlösa på gatan och blev misshandlade av deras föräldrar och så vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du sa juh att du skrattar åt djursholmarna.. Varför ?

Jadu, dom är inte direkt så jättetrevliga. Varken på det ena eller andra sättet. Och jag har inte sett en smart person där trots alla pengar till deras utbildning. Förresten, de är inte så vänliga på gatan heller... Saker som hänt. Inga nämnda, inga glömda.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixi - När man snackar om märkeskläder menar man (eller iallafall jag :rolleyes:) de märken som lägger på det dubbla priset bara för att deras logga är med...

Exempel:

Diesel jeans t.ex. pris? 1000+

Nån gång köpte jag Jeans på Stadium (kom inte ihåg märket) 350 spänn

Skillnad?

Jag har 2 par disel jeans de kostade typ 700-800...

Edit: Sen är det inte alltid bättre kvalitet på märekes kläder jag köpte ett par Lee byxor för 1100kr, jag rammlade en gång med min skateboard och de gick sönder! så jag gick tillbaka till affären och fick pengarna tillbaka.

@3rezz: Varför snackar du skit om rinkeyby jag har många kompisar dära...

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel med att vara avundsjuk på de rika om man själv är fattig? Personligen tycker jag att om man nu är så jävla rik kan skänka pengar till de fattiga!

Och inte bara genom att skänka en hundring till rädda barnen, utan runt 40% av de pengar man har fått över varje månad! Tänk om alla överdrivet rika(michael jackson?) regelbundet skulle skänka 80% av alla pengar de fick över varje månad! Tänk vad mycket människor man hjälper! Är det inte så det ska fungera i ett samhälle? De högst upp hjälper de längst ner på samhälls-stegen?

Om inte vi rika skulle slösa våra pengar på "onödiga" saker skulle inte de som säljer dessa saker tjäna pengar utan då leva på bidrag. Ett bidragssamhälle fungerar inte, några få rika kan inte ta hand om alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag har  2 par disel jeans de kostade typ 700-800...

Good fore you! Men visst alla kostar inte 1000+ men många gör det... iallafall vad jag såg idag... :ermm:

Tackleberry - Som sagt jag tycker också att märkeskläder är snygga. Och jag tycker inte det för att det är ett speciellt märke utan att det just är ett snyggt plagg. Men jag tycker att det är helt sjukt hur höga priser de kan sätta och att dom ändå fortfarande säljer.

DESSUTOM tycker jag det är helt galet när personer som jag känner (Djursholmare för övrigt :rolleyes: ) Kan prata om hur märkeskläder som lösgodis... Som om priset inte vore några problem... Jag menar ärligt märkeskläder är svindyra så är det...

EDIT: Jävlar vad många som kända djursholmare fler från Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna etc. ? ? ? ?

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte vi rika skulle slösa våra pengar på "onödiga" saker skulle inte de som säljer dessa saker tjäna pengar utan då leva på bidrag. Ett bidragssamhälle fungerar inte, några få rika kan inte ta hand om alla andra.

Och att tänka så som du gör verkar faktiskt inte alls logiskt !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä sorry blev lite sur.. tog det bara som ett exempel bara för att det är inte så mycket pengar där....

Bor i tensta, "next to rinkeby". Här har alla jackor värda 4000kr (skojar inte). 3dmobiltelefoner har varenda sate.. jag har min T610. Rinkeby är fattigt, likaså tensta - dock är människorna rika (tydligen?). Jag köper det jag behöver och tycker är snyggt - priset är ofta inte ett problem.. men jag köper ju inte en jacka för 1200+kr. Tusen kan en bra/varm jacka få kosta men..

Detta är inte svar till någon.. bara ren information.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor i tensta, "next to rinkeby". Här har alla jackor värda 4000kr (skojar inte). 3dmobiltelefoner har varenda sate.. jag har min T610. Rinkeby är fattigt, likaså tensta - dock är människorna rika (tydligen?). Jag köper det jag behöver och tycker är snyggt - priset är ofta inte ett problem.. men jag köper ju inte en jacka för 1200+kr. Tusen kan en bra/varm jacka få kosta men..

Detta är inte svar till någon.. bara ren information.

Man ska inte dömma råttan fören man ser hålet (den var ny :rolleyes: ).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörrö bara för att du e fattig och bor i rinkeby

Du går i gärdeskolan, skitglad för att du får gå i samma klass som alla dom långhåriga pojkarna med aspen tröjor och dieseljeans samt senaste peugot moppen.

Du tror att ditt fjäderfä ligger säkert på sin plats men en dag är den stulen.

Du känner dig också tuff för att du går i samma skola som en kändis son, martin timells pojk som man såg för 3år sedan i en rosa munkjacka i äntligen hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig mest på folk men WE tröjjor som inte fattat att det är skate/snowboardmärke (alltså jag stör mig på dem som inte glider alls).. fasst det finns inte så mycket att göra nu. WE är inte längre ett sånt märke eligt mig.. iofs äger jag inte en we-pryl.. har inte åkt snowboard på två år.. har jag rätt att klaga.. :angry:

hmm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...