Jump to content

Märkeskläder


Diezl
 Share

Recommended Posts

Jag måste bara få skrika av mig lite ilska jag fick idag när en gammal klasskamrat och hans nya klasskamrat och jag satt och tittade på internet... Plötsligt så ska vi titta på märkeskläder, jeez tänkte jag men jag klagade inte... Då går han in på flera ställen och kollar på priserna och pratar om grejerna som om det vore lösgodis han skulle köpa! Hans kompis var ännu värre...

Kompisen: Kolla snygga Jeansen!

Gamla Klasskamraten: Bara 2500.

Jag: *ironi* oj hade dom extrapris eller?

Kompisen: (fattar inte skämtet) Fan, dom ska jag köpa!

Jag *tyst för mig själv*: 3 barnbidrag...

Och så höll dom på tills jag gick till en lektion...

Vafan är det för fel på folk? Ett par jeans ska inte kosta 2000 spänn... Jag bor i en rik kommun där folk har för mycket pengar (tydligen) men vafan dom 2 brukar inte slösa bort pengar (vad jag vet).

Ska jag vara ärlig så köper jag märkeskläder ibland... Men då för att 1. saken ifråga är jävligt snygg 2. Det är inte skrikhöga priser. Jag skulle aldrig köpa för det priset och jag kan inte förstå hur man skulle vilja köpa ett par byxor för det priset? Eller en t-shirt för 850 som dom senare hittade!

Kalla mig avundsjuk eller vafansomhelst men det är fan fel på folk...

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 107
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

W0rd. Detta gäller tyvärr inte bara märkeskläder, uten även t ex mobiltelefoner och mp3spelare. Populasen är inte klok.

Skillnaden är att mobiltelefoner och mp3spelare kostar aningen mer att producera. Ett par märkesjeans kan ju inte kosta mer än en hundralapp att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Please... Märkeskläder är skit.

Innan nån börjar gnälla om att de är rikebarn och deras fula kläder så...

Man ska inte köpa kläder för att de kostar 2000 kr mer än annat, och är osköna och fula. Jag menar, de s.k "Goose" jackorna, tar du bort märket, så sjunker precis direkt med kanske 2000-3000 kr. Vadfan ska man med det där fula märket till? Ni blir inte populärare av ett märke, inse. Ni går inte i skogen, och är skogsmullar längre.

Brudar kommer inte klänga på er bara för ni har ett märke på jackan. Bra, nu vet alla det.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar kläder, men juag skulle ändå inte lägga ut mer än 800 spänn på ett par jeans (kanske drygt 1300 om dom var otroligt snygga och jag hade fått pengar av farmor eller nåt)

men jag skulle nog aldrig betala mer än 6-7oo för en tröja eller så

Jag ska snart köpa en dunjacka (salomon) som kostar 2000, men då betalar mina föräldrar hälften.

nåt som jag däremot är villig att betala för är mobiltelefon, jag är värkligen mobiltelefon-freak.. just nu så är jag jävligt sugen på SE S700i, men jag vet att det kommer bättre om typ ett halvår så jag får gå med min "sönderstajlade" T610 ett tag till ;)

sen gillar jag skor också men då har jag en slags oskriven gräns på 1000 kr, mitt senaste par kostade 799 (Stan Smith II Millenium)

---------------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden är att mobiltelefoner och mp3spelare kostar aningen mer att producera. Ett par märkesjeans kan ju inte kosta mer än en hundralapp att göra.

Tror du verkligen att det kostar så mycket att göra en mobil? Dom görs ju på rullande band med 100% automatik nuförtiden, så dom kan inte kosta mer än 200-300 att tillverka. Du har däremot rätt i att det finns en viss skillnad, nämligen att en mobil för 2000 oftast är lite bättre än en för 800.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allr är relativt, om man drar det långt så är mercedes en märkesbil och kia inte, om ni hade råd vilken hade ni valt...

sen håller jag med om att man e trött(och rik) om man kan lägga 3k på ett par jeans som kostar 800 på typ jc. men goose jackan är ytterst bra, har ingen själv, mycket pga hysterin kring dem och att märket är otroligt fult (tillskillnad från själva jackan), men de används t.ex. på polarexpeditioner och liknande, så dåliga är de absolut inte.

sen ang teknikprylar så som mobil/mp3 så har dessa oftast fler funktioner ju dyrare de är, vilket kan motivera ett högre pris.

i lumpen hade vi dock ett skräck exempel, en kille hade köpt en nessesär för +2000kr...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkeskläder är oftast riktigt mycket snyggare också...

Tycker inte jag, dom är så in i helvete mycket mer FULA tycker jag! Visst, många jeans är säkert jättesnygga, men letar du ordentligt tror jag nog du kan hitta ett par som liknar dom exakt, förutom priset och den lilla lappen på röven!

Jag skulle inte ens funera på att köpa ett par jeans som kostar mer än 1200...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allr är relativt, om man drar det långt så är mercedes en märkesbil och kia inte, om ni hade råd vilken hade ni valt...

sen håller jag med om att man e trött(och rik) om man kan lägga 3k på ett par jeans som kostar 800 på typ jc. men goose jackan är ytterst bra, har ingen själv, mycket pga hysterin kring dem och att märket är otroligt fult (tillskillnad från själva jackan), men de används t.ex. på polarexpeditioner och liknande, så dåliga är de absolut inte.

sen ang teknikprylar så som mobil/mp3 så har dessa oftast fler funktioner ju dyrare de är, vilket kan motivera ett högre pris.

i lumpen hade vi dock ett skräck exempel, en kille hade köpt en nessesär för +2000kr...

Om ja nu skulle vara 18 år skulle ja fakriskt heldre köpa en bil än t.e.x. en tröja för ca 2000

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkeskläder är oftast riktigt mycket snyggare också...

Då kan ju du förklara vad som är snyggt med dessa märkeskläder. Vi kan jämföra.

En jacka utan märket, med samma färg överallt precis som på en goosejacka. Ser ut precis som Goosejackan, förutom märket och har skönare foder.

Ok, goosejackan. Samma sak där över, fast ett märke. Så du betalar gärna 3000 kr mer för en jacka om det finns ett märke på den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...