Jump to content

Märkeskläder


Diezl
 Share

Recommended Posts

Tror du verkligen att det kostar så mycket att göra en mobil? Dom görs ju på rullande band med 100% automatik nuförtiden, så dom kan inte kosta mer än 200-300 att tillverka. Du har däremot rätt i att det finns en viss skillnad, nämligen att en mobil för 2000 oftast är lite bättre än en för 800.

Kostar ju betydligt med att göra en mobil iaf. Själva tillverkningen kostar iofs kanske inte så mycket, men själva materialet till den kan nog kosta en del.

Men iaf, klädesindustrin tjänar betydligt mer per plagg än vad mobilindustrin gör per mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 107
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker inte jag, dom är så in i helvete mycket mer FULA tycker jag!

Behöver ju inte va så att alla märkeskläder är fulare än andra, eller?

Det enda märkesklädsplagget jag har på mig som är "inne" bland alla ungdomar är mina jeans, ett par nudie.

Dom är (personligen tycker jag) skitsnygga och passar mig perfekt.

JC byxorna sitter varken bra på mig eller är snygga, klarar inte av drakar på röven. Tyvärr.

Resten av kläderna är skate:ar stil vilket många inte vet vilka märken det är, tackolov.

Gillar själv inte hysterin med fjäderfä jackorna. Funderar på att ta en gammal skitjacka och klistra på ett "goose" märke på den och sedan se hur folk reagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allr är relativt, om man drar det långt så är mercedes en märkesbil och kia inte, om ni hade råd vilken hade ni valt...

Om båda hade varit exakt lika bra så skulle jag nog valt mercerdes... tyvärr (stena mig) ;) . Men nu är det inte fallet eftersom Kia är en mycket sämre bil... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst. de finnsj u fan inget annat än märkeskläder.. Om man inte vill ha typ rn tröjja från HM som de är typ en bil på . eller en "skatare" som tydligen ska vara as ball. Var man än går in finns ju märkeskläderna. och dom är förbaskat snygga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Pixi - När man snackar om märkeskläder menar man (eller iallafall jag ;)) de märken som lägger på det dubbla priset bara för att deras logga är med...

Exempel:

Diesel jeans t.ex. pris? 1000+

Nån gång köpte jag Jeans på Stadium (kom inte ihåg märket) 350 spänn

Skillnad?

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sjukt att folk får "respekt" för märkeskläder.

Många på min skola har en JL tröja, helt plötsligt är dom skit stöddiga och kallar folk luffare om man inte har det, hatar sånt!

Köper inte byxor för mer än 500:- typ...

Gillar inte "mode", man ska ha en egen stil...

Thats that!

Oggi 4 president!

Edajt: Lekte i paint lite ;)

Ps. Oggi för Präsident!

post-22-1110904831_thumb.jpg

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pixi - När man snackar om märkeskläder menar man (eller iallafall jag ;)) de märken som lägger på det dubbla priset bara för att deras logga är med...

Exempel:

Diesel jeans t.ex. pris? 1000+

Nån gång köpte jag Jeans på Stadium (kom inte ihåg märket) 350 spänn

Skillnad?

Okej okej visst. Men kom inte och påstå att de finns likadana jeans som diesel har på stadium. För då ljuger du!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev lite smått besviken när min granne sa att han itne köpte märkeskläder men sen går han och köper ett skärp för 900:-.

Jag blir helt paff och säger att det är skit mycket pengar som går åt spillror bara för ett jävla skärp. Men det tyckte inte ahn ;)

Djävlar i himlen.... Thats alot of money for a fucking skärp! (var imponerade av mina engelskakunskaper!!)

Det roliga här är att företag tjänar mer på att höja priserna sleep.gif

nähä! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan ju du förklara vad som är snyggt med dessa märkeskläder. Vi kan jämföra.

En jacka utan märket, med samma färg överallt precis som på en goosejacka. Ser ut precis som Goosejackan, förutom märket och har skönare foder.

Ok, goosejackan. Samma sak där över, fast ett märke. Så du betalar gärna 3000 kr mer för en jacka om det finns ett märke på den?

Sa jag gås jackan då eller ? T.ex tröjor, jeans.. Diesel, evisu, nudie jeans e skitsnygga.. men om man har pengar varför itne då köpa dyra kläder va fan e problemet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En dag när min polare hade köpt ny T-shirt så var det märkesplagg så frågade jag om jag fick rycka bort märket där det stog vad det var för något märke.

+Så köpte han den bara för att det var märkesplagg...inte för att den var snygg

Varför i helvete skulle man rycka bort märket?

Märkeskläder är hatade av många - varför? De är värda mer, oftast snyggare och även hållbarare. Visst finns det märken som är överskattade, men de blir ju bara populära om folk gillar dem. Gillas kläderna av folk är de oftast snygga eller har andra bra egenskaper.

Säger detta till alla som borde bry sig lite mer om skolan:

Skiljetecken! Resten för du lista ut själv...

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sa jag gås jackan då eller ? T.ex tröjor, jeans.. Diesel, evisu, nudie jeans e skitsnygga.. men om man har pengar varför itne då köpa dyra kläder va fan e problemet då?

Det har du rätt i. Gör vad du vill med dina pengar. Du ska bara veta att du slösar bort dom. Du skulle kunna göra så mycket mer om du var lite smartare. Men du kanske är svinrik... Djurholmsbarn eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...