Jump to content

Antipiratbyrån


Steijer
 Share

Recommended Posts

Debatten var lite seg. Hade fått för mig att det skulle vara inriktat lite mer på APB:s metoder (att placera infiltratörer osv).

Tyckte regissören (Noll tolerans, Livakterna, Tredje vågen) var lite trög eftersom han tog det som en självklarhet att folk skulle gå på bio i alla tider och inget någonsin skulle förändras. Att Sverige har det näst högsta biopriset i världen (?) tog ingen upp. Slår vad om att det skulle vara fler som gick på bio om man sänkte priset med 20-40 kronor. Skivpris och DVD-pris - också på tok för högt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Intressant debatt. Kul att se folket bakom orden på internet. Finns en hel del slutsatser man kan ta. Bland annat tycker jag att releasegrupperna iaf ska släppa filmerna nån vecka efter biopremieren. Att någons film kopieras och sprids utan lov är en sak, men att en releasegrupp tar någons film och bestämmer ett tidigare releasedatum på den är en helt annan.

Tyckte alla var överens om att det behövdes nya försäljningskanaler iaf, själv tror jag inte att det kommer lyckas. Finns något gratis så väljer man gratisvägen om man har kunskapen. Möjligtvis kommer normalsvensson att använda dessa nya försäljningskanaler.

@Cortez & Gunde5: Lägg inte ut data som bryter mot PUL. Både ni och GTAsajten kan råka illa ut för det. Dessutom är det väldigt omoget och sårar mer än det gör nytta, precis som inläggen "om jag såg thomson så skulle jag skjuta huvudet av honom" efter varje gång jack thomson uttalar sig negativt om GTA.

Btw, pollen på svt.se är "fejkad".

Även om frågan skulle ha varit "vill du ha en löneökning på 1000 kr?" så skulle inte 98% svara ja - det finns alltid de som ska vara lite lustiga av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, pollen på svt.se är "fejkad".

Även om frågan skulle ha varit "vill du ha en löneökning på 1000 kr?" så skulle inte 98% svara ja - det finns alltid de som ska vara lite lustiga av sig.

Ehh.. Alla vill väll ha musik och film gratis, lagligt?

Frågan löd något i stil med "Skulle du vilja ladda ner musik & film gratis?".

Vem betalar 700kr när man kan få det gratis?

Verkar knappast vara något man är lustig över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Fejkad" kanske var ett dåligt ordval. Det jag menar är att denna poll inte på något sätt speglar allmänheten. 98% kan man bara få i ett saddamval. Det är omöjligt att nå 98% enighet. En normal poll på debatts hemsida har 500-1000, denna hade nästan 65 000+. Det pollen visar är endast vad pirater tycker om piratkopiering, vilket är ganska självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg nyss debatten (tack TPB).

Henrik Ponten var som vanligt, sa emot sig själv hela tiden.

Filmsnubben vara bara....sjuk. Vad vill man helst? Gå på bio för 80 spänn (+ popcorn dränkta i smörsprej, och som har legat i sopsäckar i veckor), eller tanka hem filmen, fixa undertext, se den på tv:n och ligga i soffan med en filt?

Hon skivbolagstjejen verkade ganska vettig iaf. Hon förstod att man måste utnyttja internet.

JoS Jens var grym. Ska köpa en JoS när jag har sommarjobbat.

Piratbyrån-snubben var grym. Han får gärna vara med i fler debatter.

Och han som var dömd likaså.

Är det emot reglerna (på gtasajten) att länka till en torrentfil-sida som har denna fil? För det är ju inte själva materialet, utan bara lite checksums och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och han som var dömd likaså.

Säljer man piratkopierat material förtjänar man att dömas.

Är det emot reglerna (på gtasajten) att länka till en torrentfil-sida som har denna fil? För det är ju inte själva materialet, utan bara lite checksums och sådant.

Var på den säkra sidan och länka inte!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...