Jump to content

Antipiratbyrån


Steijer
 Share

Recommended Posts

En sak som jag stör mig på är att alla dessa APB säger att "det är som att stjäla en film i butiken". Det är det väl för fan inte.

Om jag går in i en videobutik, gömmer en film i väskan och smyger ut tar jag ett exemplar som dom kommer att sakna.

Laddar jag hem samma film är det inte ett exemplar som dom kommer att sakna, eftersom det inte existerar rent materiellt.

Själv har jag runt 3000 låtar.

Skulle jag inte ha haft snabbt internet skulle jag kanske haft 200.

Jag skulle inte köpa alla dessa 150 album.

Jag köper alla album som jag laddar hem och sedan tänker att det är en grym skiva.

Och jag köper alla album av artister som jag gillar mer än normalt

Dom förlorar inte en spänn på mig.

Kan dom inte ta något bra argument?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En sak som jag stör mig på är att alla dessa APB säger att "det är som att stjäla en film i butiken". Det är det väl för fan inte.

Om jag går in i en videobutik, gömmer en film i väskan och smyger ut tar jag ett exemplar som dom kommer att sakna.

Laddar jag hem samma film är det inte ett exemplar som dom kommer att sakna, eftersom det inte existerar rent materiellt.

Själv har jag runt 3000 låtar.

Skulle jag inte ha haft snabbt internet skulle jag kanske haft 200.

Jag skulle inte köpa alla dessa 150 album.

Jag köper alla album som jag laddar hem och sedan tänker att det är en grym skiva.

Och jag köper alla album av artister som jag gillar mer än normalt

Dom förlorar inte en spänn på mig.

Kan dom inte ta något bra argument?

Men jag då, som har 2375 album. Förlorar de fortfarande inget? (retorisk fråga)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nej. Köp härifrån http://shop.piratbyran.org/ för att stödja piratbyrån! :angry:

APB:s tillslag kanske bara var en hämnd för att (rykte) Bahnof stängde ner APB:s sida efter script attacken för att APB vägrade betala bandbredden. (Eller nåt sånt)

I vilket fall som helst kommer inte APB att stå högt i kurs hos internetleverantörerna.

Edit:

Woohoo 1555 signeringar!

http://visionweb.se/jo/

Menade inte stödja som i med pengar, sen är min tröja finare också. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol. Vet ni att Http://hamsterpaj.net rullar en tung bild för antipiratbyråns hemsida varjegång någon går in på den. Dom försöker sänka hemsidan, Hehe ;)

Gå in på Hamsterpaj.net och va inne där i 4 minuter så är bilden klar :unsure:

Vilket dom lyckades med för flera dagar sen, så? Lite sent?

Vi är inte blyga när det gäller att kräva skadestånd. Vi har en färsk dom på tre miljoner kronor i tingsrätten. Strängaste domen hittills är på 16 miljoner. Det var en gympalärare som piratkopierade spel. Han lever väl på existensminimum nu. Det är många som lever på existensminimum ... snittåldern på dem vi får dömda är 23-24 år. De yngsta är 18. Det är då man blir straffmyndig.

Fittan Pontén skanderar stolt att dom stämt en gympalärare på 16 miljoner. Säkerligen har han också fru och barn som får leva på existensminimum många år framöver. Pontén, vår hjälte.

Det viktigaste är väl ändå att dom feta direktörerna får några extra miljoner i deras redan överfyllda fickor. Eller?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, alla bör läsa på antipiratbyran.com

Feel busted suckers! :unsure:

Det går ett rykte om att den 15/3 ska det på Debatt vara ett litet 'inslag' om piratkopiering då kanske Henrik Pontén och någon representant från PB är med. Bara att hoppas, gubbjäveln gör väl bort sig som vanligt, så fram med VHS-kasseterna.

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...