Jump to content

Antipiratbyrån


Steijer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 108
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det går ett rykte om att den 15/3 ska det på Debatt vara ett litet 'inslag' om piratkopiering då kanske Henrik Pontén och någon representant från PB är med. Bara att hoppas, gubbjäveln gör väl bort sig som vanligt, så fram med VHS-kasseterna.

Litet inslag? Hade fått för mig att det skulle vara ganska...inte fullt så litet. Något jag ska titta på iaf.

Edit: Satan, såg just på PB:s forum att SVT hade "avbokat" PB:s medverkan.

Alltså får Pontén stå och sprida lögner i TV ostört.

Edit2:

Bahnhof kan få skadestånd i miljonklassen för razzian

Bakslag APB! :unsure:

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jurist och jurist. >_<

Påstår du att bara för att man beställer sin juristexamen via postorder, så har man ingen rätt att kalla sig jurist? ;)

Edit: Missa inte Debatt ikväll på SVT1 klockan 22.00. Man diskuterar piratkopiering och antipiratbyråns metoder (tror jag).

Edit2: Piratbyrån verkar ha en representant trots allt.

I studion möts bland andra Henrik Pontén, jurist Antipiratbyrån, Julien Nebbout, Piratbyrån och Ayescha Quraishi, artist och skivbolagsdirektör.

Edit3: (det börjar bli larvigt nu va?) Tycker du att det ska vara lagligt att ladda ner musik och film? Rösta: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2220

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit3: (det börjar bli larvigt nu va?) Tycker du att det ska vara lagligt att ladda ner musik och film? Rösta: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2220

Lite dåligt formulerad fråga, klart jag ska få ladda ner låten min kompis skapart :ermm:

Borde vara:

"Tycker du det ska vara lagligt att ladda ner uphovsrättsksyddad film och musik?

:rolleyes:

EDIT:

Passa på att läsa http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,615543,00.html

Observera följande stycke:

Det visade sig att vi hittade oerhört mycket mer än vi förutsett. Nu har vi kopplat in polisen, säger Antipiratbyråns advokat Henrik Pontén.

Det är olagligt att göra det eftersom dem inte får använda en cicil husrannsakan för att leta efter bevis för att anmäla på andra grunder.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem använda inte pollen på sidan i debatten, hade varit perfekt när det pratades om att  lagarna ska gynna samhället och itne ett par feta filmdirektörer :angry:

Jupp, hoppades på att han skulle få fram papper om det men så vad inte saken.

Ville ringa in live och svara på en idiotifråga av filmgubben men det gick ju tyvärr inte, plus att sms-servern kraschade för att alla pb-killar/tjejer skickade sms mot apb snubbarna.

Hon artisten var rätt smart, hon borde satt sig i mitten eftersom att hon var mer öppen för ideer.

Rätt kaxigt att sätta JOS-jens som försvarare åt piratkopieringen, sen va han ju rätt skön också (:

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu var debatten slut, Pontén skötte sig som vanligt men filmgubben var allvarligt pinsam.

Dock ägde Gringo killen apb sidan totalt i slutet :ermm:

Skötte sig Pontén? Det var det första jag såg av honom live och han var ju sämsta tänkbara debatören, han har ju inte typiska juristdrag iaf.

Jens (of sweden :angry: ) var skön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...