Jump to content

Problem med minneskortet


Absurd
 Share

Recommended Posts

Det är fantastiskt! Det är underbart! Sony helvetet gör det igen! Finns det nått djävulskap som inte går sönder som kommer från Sony?

Om nån vet om hur problemet som jag har kan lösas så vore det skit bra!

Problemet då, jag kan inte ladda min sparning som jag kommit så långt på. Jag hade problemet innan (att det står; Cant load..., och så startar maskinfan ett nytt spel i stället) men då gick det lätt att lösa igenom att ladda om från min 'backup'-sparning. Men nu så har jag samma problem på båda.

Är det någon som vet hur ja gkan lösa detta? Känner då inte för att starta ett nytt spel, då jag nästan kommit till 100%- strecket. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får hela tiden en känsla av att Sony inte lägger ner någon tid alls på att göra produkter som håller. Vanligtvis är Sony ett kvalitetsmärke och Sony gör bra TV apparater, men jag börjar fundera mitt helt nyinköpta ps2 gick sönder för en vecka sen eller så och mitt förra ps2 höll bara i drygt 2 år. :rolleyes:

Aja!

on-topic: som sagt blås på ditt minneskort eller testa andra luckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak med mitt nyköpta PS2 och mitt gamla.

En rolig sak med Sony, dom litar på att lite plast där det sliter som mest skall hålla i några år.

Det är en anledning till att luckan går sönder på maskinerna.

Felet på mitt minneskort då. Jag skruvade upp kortet och såg att kortet innan plasthöljet hade glidit tillbaka en bra bit (plasten hade mattats ner!!).

Just därför kunde inte all data sparas. Jag hadde faktiskt samma problem på mitt gamla PSX kort. Det är ganska lätta att fixa dock. Skruva upp kortet och sätt dubbel häftande tejp så att det tekniska sitter på plats. Det rekomenderar jag innan nån annan stackare får samma problem som jag... Bara att köra om för min del. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...