Jump to content

Tänker du köpa det?


Pollmannen
 Share

Tänker du köpa det nya "Zelda"-spelet?  

48 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

omrostning_272500_0.png

linkputter_375302_1.jpg

Inledning: Hade tänkt att berätta lite kortfattat om historien bakom Zelda-spelen. Under sommaren 2005 kommer Nintendo att stolt släppa ut det nya The Legend of Zelda-spelet (obestämd titel). Det första spelet släpptes för 19 år sedan. Det tredje, The Legend of Zelda: A Link To The Past blev en succé över hela världen med den nya grafiken men skaparen Shigeru Miyamoto ville fortfarande ta Zelda-serien ännu längre och med detta släppte Nintendo till det som troligen kommer att förbli, världens bästa spel genom historien - The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Ocarina of Time blev som sagt världens bästa spel med sin nya 3D-miljö så därför släppte Nintendo uppföljaren till Ocarina of Time - The Legend of Zelda: Majora's Mask. Uppföljaren blev kanske inte lika populär som "ettan" men gjorde självklart succé över hela världen...

Eiji Aonuma, den nuvarande "directorn" av Zelda-spelen som även har gjort Majora's Mask och The Minish Cap, visade stolt det nya spelet med namnet The Legend of Zelda: The Wind Waker. Det nya med The Wind Waker var "cell-shade"-grafiken som visade hur snyggt spelet kunde bli, även om The Wind Waker såg ut som ett barnspel...

I sommar kommer äntligen det nya The Legend of Zelda-spelet ut till spelhyllan. Varför längtar man efter det tro? Jo, eftersom Ocarina of Time blev älskad av många fans beslutade man sig att skapa ett nytt spel med liknande egenskaper som i Ocarina of Time - och med cell-shad-grafiken från The Wind Waker.

Undersökning: Tänker du köpa det nya The Legend of Zelda-spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag testade spelet, på den gamla härliga N64(som jag fortfarande har kvar.) hade jag innan fått massor med tips som sa att spelet skulle vara grymt. Men jag var rätt så ung då, så jag hade ingen lust att sitta och klura så som man var tvungen att göra i spelet...

Så det blev en kort karriär i det spelet. Frågan är om man nu kommer att ta upp kampen igen, nu när man blivit en bättre spelare. Man får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer kanske köpa det. Men då måste jag även köpa en GC som jag länge har funderat över. T

ill min N64 har jag både Ocarina of Time och Majoras mask. Ocarina of time har jag räknat ut att jag har spelat igenom 12 gånger(klår du det Arman?). Dom gammla nes spelen har jag bara spelat hos kompisar och gameboyspelen har jag aldrig ens rört. Windwaker har jag spelat i en spelbutik i tio minuter. Av vad jag fick känna av från det spelet var det att det var det näst bästa Zelda spelet till någon nintendo konsoll någonsin. Men det var för något år sedan nu och jag har inte köpt någon GC nu. Jag ska nog önska mig en i födelsedagspresent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...