Jump to content

SVT


Arvid
 Share

Recommended Posts

SVT Barnkanalen startar den 23 December på Comhem, Boxer och på alla Canal Digital abonnemang. Den kommer ersätta SVT Extra som finns där nu. SVT Extra kommer sändas på helger och de tider som barnkanalen inte sänder på vardagar.

Disney Channel kommer Viasat börja sända under första kvartalet. Det är ingen ny Disney kanal den finns redan sedan tidigare på Astra och Hotbird men inte på svenska.

Jag tror inte någon av dom lägger ner för det brukar vara så att om man har Canal Digital har man inte Viasat eller tvärtom. Sen har ju Disney Channel sändningar över hela Europa och SVT Barnkanalen endast i Sverige så om det är nån som lägger ner är det nog SVT Barnkanalen men om dom gör det bryter dom ju sitt nyårslöfte för år 2002

Fel, fel, fel! :ph34r:

Barnkanalen kommer inte att ersätta SVT Extra. Barnkanalen kommer att bli en helt ny kanal. :ph34r:

Men SVT kommer att starta en till ny kanal också: 24. Den ska ersätta SVT Extra och SVT 24...

Jag kollade på aftonbladet och där stod det att Disney Channel, som startar i februari, bara kommer att kunna ses av Viasats guldkunder (ca 450 000 i norden), så den kanalen blir nog inte ett så stort hot mot Barnkanalen som kan ses av alla med en digitalbox. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...Disney Channel har väl aldrig sänt på Hot Bird?? Bara på Analoga Astra vad jag vet...Och dom sändningarna slutade i somras...Det sista jag hörde om Disney Channel var att den bara skulle kunna tas emot i Brittanien för Sky-kunder (UK-Versionen) :ph34r: Nu förtiden finns nästan bara tyska kanaler kvar på Astra (Analogt) synd det var många bra kanaler som försvann när Britterna gick över till digitalt. Fast man kunde ju ändå inte se dom...Dom vra ju kodade... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...Disney Channel har väl aldrig sänt på Hot Bird?? Bara på Analoga Astra vad jag vet...Och dom sändningarna slutade i somras...Det sista jag hörde om Disney Channel var att den bara skulle kunna tas emot i Brittanien för Sky-kunder (UK-Versionen) :lol: Nu förtiden finns nästan bara tyska kanaler kvar på Astra (Analogt) synd det var många bra kanaler som försvann när Britterna gick över till digitalt. Fast man kunde ju ändå inte se dom...Dom vra ju kodade... :)

Jag har den på digital boxen, på Hotbird tror jag. Men den är kodad men den finns ju där allafall.

Jag tror inte att Viasat skulle starta en alldeles egen Viasat kanal som heter Disney Channel.

Dom förlorar ju massor av miljoner på piratkorts användare varje år och har NÄSTAN inte råd att betala dom kanalerna som dom redan har. Därför fyller dom kanalerna med reklam så dom kan överleva.

Länk till Disney Channel: www.disneychannel.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel, fel, fel! :D

Barnkanalen kommer inte att ersätta SVT Extra. Barnkanalen kommer att bli en helt ny kanal. :)

Men SVT kommer att starta en till ny kanal också: 24. Den ska ersätta SVT Extra och SVT 24...

Jag kollade på aftonbladet och där stod det att Disney Channel, som startar i februari, bara kommer att kunna ses av Viasats guldkunder (ca 450 000 i norden), så den kanalen blir nog inte ett så stort hot mot Barnkanalen som kan ses av alla med en digitalbox. :ph34r:

hmm? :lol:

Varför står det då "Här startar SVT Barnkanalen den 23 December" när jag ändrar till SVT Extra?

Redigerad av anders2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har den på digital boxen, på Hotbird tror jag. Men den är kodad men den finns ju där allafall.

Jag tror inte att Viasat skulle starta en alldeles egen Viasat kanal som heter Disney Channel.

Dom förlorar ju massor av miljoner på piratkorts användare varje år och har NÄSTAN inte råd att betala dom kanalerna som dom redan har. Därför fyller dom kanalerna med reklam så dom kan överleva.

Länk till Disney Channel: www.disneychannel.com

Viasat har rättigheterna till Disney channel i norden....och om dom har råd eller ej det är ju en annan sak(Det är ett stort stenbeck företag)....det smusslas nog pengar både hit och dit där!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tryck på länken för att se vad det står på SVT Extra:

http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/uploa...d7/IM001655.jpg

Kan ta en stund om du har modem och den är ganska dålig eftersom det är svårt att fotografera tv bilden med en digital kamera.

Hm, konstigt... :lol:

Jag läste på SVTs hemsida för någon vecka sedan att Barnkanalen skulle bli en helt ny kanal och att SVT Extra och SVT 24 till sammans bilda en ny: 24.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här står det på SVTs hemsida:

I början av nästa år är det premiär för 24, den nya temakanalen för nyheter och sport. 24 ersätter SVT24 och SVT Extra, och kommer att sändas 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. 24 kommer att visa program om aktuella händelser i Sverige och världen, om sådant som är på löpsedlarna och sådant som borde vara det. Med 24 får Sverige en ny arena för möten mellan politik och verklighet, makthavare och medborgare och världshändelser och byskandaler.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag blir ju inte särskilt ledsen om det blir en flopp med Barnkanalen & 24...Dom kanalerna är ju bara ett sätt att lura på Svenska Befolkningen sådna där DigitalBoxar... :P

-Mamma, mamma kan vi köpa en sån där svart låda så jag kan se på barnkanalen??

-Vi har inte råd med en digitalbox tyvärr...

-Men snälla?

-Nej, säger jag...

-Dumma dig, nu vill inte jag prata med dig...

-Jaja vi köper väl en sån där box då...

:D ... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag blir ju inte särskilt ledsen om det blir en flopp med Barnkanalen & 24...Dom kanalerna är ju bara ett sätt att lura på Svenska Befolkningen sådna där DigitalBoxar... ;)

-Mamma, mamma kan vi köpa en sån där svart låda så jag kan se på barnkanalen??

-Vi har inte råd med en digitalbox tyvärr...

-Men snälla?

-Nej, säger jag...

-Dumma dig, nu vill inte jag prata med dig...

-Jaja vi köper väl en sån där box då...

:D ... ;)

Haha!! Går det till så där eller?? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SVT Barnkanalen startar den 23 December på Comhem, Boxer och på alla Canal Digital abonnemang. Den kommer ersätta SVT Extra som finns där nu. SVT Extra kommer sändas på helger och de tider som barnkanalen inte sänder på vardagar.

Disney Channel kommer Viasat börja sända under första kvartalet. Det är ingen ny Disney kanal den finns redan sedan tidigare på Astra och Hotbird men inte på svenska.

Jag tror inte någon av dom lägger ner för det brukar vara så att om man har Canal Digital har man inte Viasat eller tvärtom. Sen har ju Disney Channel sändningar över hela Europa och SVT Barnkanalen endast i Sverige så om det är nån som lägger ner är det nog SVT Barnkanalen men om dom gör det bryter dom ju sitt nyårslöfte för år 2002

du har koll du :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...